Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Υπερφορολόγηση και στα καύσιμα

Τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα ζητούν για ακόμα μία φορά οι έμποροι καυσίμων και οι πρατηριούχοι, κάτι που όπως επισημαίνουν αποτελεί πάγιο αίτημά τους, το οποίο όμως δεν βρίσκει θετική ανταπόκριση από την κυβέρνηση.

Ο κ. Γιάννης Δρακακάκης αντιπρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Χανίων
Ο κ. Γιάννης Δρακακάκης αντιπρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Χανίων

Οπως ανέφερε στα “Χ.ν.” ο κ. Γιάννης Δρακακάκης αντιπρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Χανίων «η αιτία των υψηλών τιμών στα καύσιμα είναι καθαρά από την υψηλή φορολόγηση. Η υψηλή φορολόγηση έχει ως συνέπεια να επηρεάζει πάρα πολύ τα δημόσια έσοδα διότι όταν ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι αυξημένος, αυτό συνεπάγεται ότι τα καύσιμα είναι ακριβά, δεν υπάρχει κατανάλωση και ότι το κράτος δεν έχει έσοδα. Εχουμε ζητήσει την μείωση του ΕΦΚ από τους αρμόδιους επανειλημμένως και ειδικά στο πετρέλαιο θέρμανσης πριν ξεκινήσει η διάθεσή του, χωρίς όμως αποτέλεσμα».
Οι αυξημένες τιμές των καυσίμων ήταν ο λόγος για τον οποίο, παρά την βαρυχειμωνιά, δεν υπήρξε αύξηση στα έσοδα των πρατηριούχων. Σύμφωνα με τον κ. Δρακακάκη τον χειμώνα που πέρασε υπήρξε αύξηση της κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης όμως ήταν ελάχιστη. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε βαρυχειμωνιά και αυξήθηκε η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης καθώς ήταν πάρα πολλές παραγγελίες αλλά πολύ μικρότερες ποσότητες διότι ο κάθε καταναλωτής αδυνατεί να δώσει 1.100 ευρώ για να βάλει ένα τόνο πετρέλαιο. Όπως καταλαβαίνεται έκανε οικονομία με 200-300 να μπορεί να ζεσταθεί κάπως το νοικοκυριό του» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Τη μείωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) ζήτησε ξανά με επιστολή της προς την υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, η οποία κοινοποίησε την επιστολή στα κόμματα της Βουλής.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει, η διατήρηση των υψηλών Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης και ΦΠΑ στα καύσιμα, από την έναρξη της κρίσης, πιέζουν αρνητικά την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, την ανάπτυξη και τους πολίτες. Μάλιστα, επισημαίνει πως σε μία χώρα, όπως η Ελλάδα, με τα χαμηλότερα εισοδήματα και από τους υψηλότερους φόρους και εισφορές σε επίπεδο ΕΕ, παρατηρούνται υψηλές τιμές στη λιανική των καυσίμων, κατατάσσοντάς την στις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων στην Κρήτη, σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων για τις 19/3, στο νομό Ηρακλείου τα καύσιμα είναι φθηνότερα, ακολουθεί ο νομός Χανίων και στην συνέχεια είναι οι νομοί Λασιθίου και Ρεθύμνου.
Αναλυτικότερα για τις 19 Μαρτίου, στο νομό Ηρακλείου η τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων είναι στο 1,610 ευρώ, η αμόλυβδη των 100 οκτανίων στο 1,790, το diesel κίνησης στο 1,424, το πετρέλαιο θέρμανσης είναι στο 1,067.
Αντίστοιχα στο νομό Χανίων η αμόλυβδη 95 και 100 οκτανίων κοστίζει 1,609 και 1,817 το λίτρο, η τιμή στο diesel κίνησης και diesel θέρμανσης αντίστοιχα είναι 1,436 και 1,092 το λίτρο.
Ακριβότερα πληρώνουν τα καύσιμα στο Λασίθι και το Ρέθυμνο με τις τιμές στην αμόλυβδη 95 και 100 οκτανίων να φτάνουν στο Λασίθι στα 1,624 και 1,797 ευρώ αντίστοιχα και στο Ρέθυμνο να κοστίζουν 1,633 και 1,822. Όσον αφορά το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης στο Ρέθυμνο η μέση τιμή είναι 1,437 και 1,137 και στο Λασίθι 1,434 και 1,136.
Σύμφωνα με τον κ. Δρακακάκη χωρίς τον ΕΦΚ η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης θα ήταν μειωμένη κατά 40 λεπτά περίπου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα