Η φορολογία ευθύνεται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων, επισημαίνει στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Χανίων Βαγγέλης Κώτσος, σχολιάζοντας την παρέμβαση της Εισαγγελίας κατόπιν καταγγελιών για υψηλές τιμές στα πετρελαιοειδή. Από χθες, με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλία Ζαγοραίου διενεργείται προκαταρκτική εξέταση για τις υψηλές τιμές πώλησης στην αγορά των πετρελαιοειδών, παρά την πτώση διεθνώς της τιμής του πετρελαίου. Η έρευνα ανατέθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Δημήτρη Γκύζη με εντολή να διαπιστώσει αν στην υπόθεση προκύπτει η τέλεση του αδικήματος της αισχροκέρδειας ή άλλων πλημμελημάτων.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, οι τιμές των καυσίμων στα Χανιά παρουσιάζουν πτωτική τάση. Ο μέσος όρος πώλησης της απλής αμόλυβδης είναι στο 1,60 ενώ στην Αθήνα είναι δέκα λεπτά φθηνότερη. Πτωτικά κινείται και το πετρέλαιο κίνησης, το οποίο διατίθεται προς 1,34 ευρώ ανά λίτρο. Όσον αφορά τη βενζίνη των 100 οκτανίων η οποία κυμαίνεται διαχρονικά κοντά στα 1,90 ευρώ, ο κ. Κώτσος εξηγεί ότι «πρόκειται για ένα ειδικό προϊόν, το οποίο κάθε εταιρεία το τιμολογεί κατά βούληση. Αντίστοιχα παρατηρούμε αυτό να επεκτείνεται και σε νέες ποιότητες πετρελαίου κίνησης».
ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΙΜΕΣ
Αναφορικά με την εισαγγελική παρέμβαση, ο κ. Κώτσος την χαρακτήρισε «καλοδεχούμενη», εκφράζοντας όμως τις αμφιβολίες του για το αν θα φέρει αποτελέσματα και θα κατονομάσει υπευθύνους. «Φοβάμαι ότι δεν θα βγάλει πουθενά η έρευνα αυτή και ελπίζω να μην είναι ακόμη μια κίνηση εντυπωσιασμού», σχολιάζει ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, εξηγώντας ότι «αν υπάρχει κερδοσκοπία δεν μπορεί να αποδειχτεί. Δεν μπορεί να ξέρει κανείς πως κοστολογείται κάθε φορτίο στα διυλιστήρια». Σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, η μείωση στην τιμή του αργού πετρελαίου «αφορά μονάχα ένα μικρό κομμάτι από τη συνολική τιμή του προϊόντος που διατίθεται στην αγορά». Ο ίδιος, υποστηρίζει ότι το βασικότερο πρόβλημα είναι η φορολογία. «Αυτή τη στιγμή ο φόρος στα καύσιμα είναι στο 1 ευρώ. Από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Ο ειδικός φόρος στη βενζίνη είναι διπλάσιος από το περιθώριο που έχει από την ευρωπαϊκή επιτροπή. Αν έπεφταν οι φόροι θα ήταν πολύ μεγαλύτερη η μείωση στα πρατήρια και γι’ αυτό καλούμε για άλλη μια φορά την κυβέρνηση να μειώσει τη φορολογία» σημειώνει χαρακτηριστικά.
ΠΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ
Ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, επισημαίνει ότι «η κυβέρνηση θα μπορούσε εύκολα να μειώσει τους φόρους αν είχε τη βούληση να πατάξει τη λαθρεμπορία καυσίμων. «Τα συστήματα εισροών – εκροών περιορίστηκαν μόνο στα πρατήρια ενώ θα έπρεπε να επεκταθούν σε όλη τη διαδικασία παραγωγής και διακίνησης των καυσίμων», αναφέρει ο κ. Κώτσος, εξηγώντας ότι «όταν μιλάμε για λαθρεμπόριο καυσίμων πρέπει να καταλάβουμε ότι μιλάμε για διακίνηση αφορολόγητων καυσίμων στην εσωτερική αγορά. Αφορολόγητα είναι μόνο τα ναυτιλιακά και τα εξαγώγιμα καύσιμα. Όμως από τα εξαγώγιμα, μεγάλες ποσότητες μένουν στην ελληνική αγορά. Σε αυτό το σύστημα, ένα 5-6 % των πρατηρίων ήταν συνένοχο. Πλέον δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, όμως το πρόβλημα παραμένει γιατί δεν ελέγχονται τα διυλιστήρια».