“Πάρτι” κάνουν τα σκουπίδια και τα μπάζα στους παράπλευρους δρόμους της Εθνικής Οδού, με την περιοχή να μοιάζει ξεχασμένη από την Πολιτεία.
Το πρόβλημα της έλλειψης καθαριότητας έχει επισημανθεί πολλές φορές μέσα από τις σελίδες των “Χ.ν.”. Χαρακτηριστικός ο τίτλος του ρεπορτάζ που είχαμε κάνει τον Αύγουστο το 2017 κάνοντας λόγο για “τριτοκοσμικές εικόνες”.
Κι όμως μέσα σ’ αυτά τα δύο χρόνια λίγα πράγματα μοιάζουν να έχουν αλλάξει προς το καλύτερο.
Σήμερα μπορεί να μη συναντάει κανείς εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, που είχαμε εντοπίσει εκείνη την εποχή, όμως τη θέση τους έχουν πάρει κάποιες χωματερές.
Απόβλητα εκσκαφών και κατεδαφίσεων, ογκώδη αντικείμενα όπως παλιά έπιπλα, στρώματα κ.ά., σκουπίδια, ακόμα και επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία σπασμένα ελενίτ, δηλώνουν την υποβάθμιση της περιοχής.
Συγχρόνως, όμως, αποτυπώνουν την ασυνειδησία κάποιων, που θεωρούν ότι μπορούν να πετάνε οτιδήποτε σε οποιοδήποτε μέρος, αλλά και την έλλειψη ενδιαφέροντος από την Πολιτεία.
Να υπενθυμίσουμε ότι το ρεπορτάζ των “Χ.ν.” το 2017 είχε προκαλέσει ένα “πινγκ -πονγκ” ευθυνών, ανάμεσα στον Δήμο Χανίων, τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης για το ποιος έχει την ευθύνη και την αρμοδιότητα για τον καθαρισμό της περιοχής.
Σύμφωνα πάντως με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (105/2019), την οποία έκανε αποδεκτή ο αρμόδιος υπουργός, η συντήρηση του ΒΟΑΚ και των συνοδών έργων του, στους οποίους ανήκουν οι παράπλευροι δρόμοι της Εθνικής Οδού, είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κρήτης.
Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι πως η Περιφέρεια δεν διαθέτει μόνιμο προσωπικό για να εκτελεί εργασίες καθαρισμού, κλαδοκοπών κ.ά. με συνέπεια οι παράπλευροι δρόμοι της Εθνικής Οδού, όπως και ο ίδιος ο ΒΟΑΚ, να συντηρούνται μέσω εργολαβιών, που όμως δεν “τρέχουν” τακτικά.
Η άσχημη κατάσταση άλλωστε που επικρατεί επιβεβαιώνει την έλλειψη συντήρησης και καθαριότητας των παράπλευρων δρόμων, με τους ανθρώπους που ζουν ή δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην περιοχή, να έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ξεχασμένοι από την Πολιτεία.