Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Υπογράφεται η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών για το 67% του ΟΛΘ

Σήμερα στις 6 το απόγευμα, αναμένεται να υπογραφεί τελικά η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), παρουσία, μεταξύ άλλων, του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Η σύμβαση θα υπογραφεί μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των εκπροσώπων της κοινοπραξίας, στα γραφεία του Ταμείου στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη, όπου με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, επρόκειτο να μπουν οι υπογραφές, το Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου.

Με την υπογραφή της ΣΑΜ και δεδομένου ότι έχει προηγηθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ανοίγει ο δρόμος για τα επόμενα στάδια της όλης διαδικασίας, καθώς ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και ακολούθως θα προωθηθεί στη Βουλή.

Με βάση τα όσα δήλωσε πρόσφατα ο συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd, Σωτήρης Θεοφάνης, εάν τηρηθεί και για τον ΟΛΘ το χρονοδιάγραμμα που είχε ισχύσει στην περίπτωση της παραχώρησης του λιμένος του Πειραιά, η νέα διοίκηση αναμένεται να αναλάβει το «τιμόνι» του λιμένος, τον Φεβρουάριο του 2018.

Κατά τον κ. Θεοφάνη, στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης περιλαμβάνεται η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας του λιμανιού. Στο πλαίσιο αυτό, θα αντικατασταθούν μία ή δύο γερανογέφυρες, σε ορίζοντα 18 μηνών, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, «είναι κρίσιμο να ξεκινήσουν και τα έργα στην 6η προβλήτα, ούτως ώστε να μη χαθεί κι άλλο τμήμα της αγοράς για τον ΟΛΘ». Σε ορίζοντα τετραετίας, πρόσθεσε, ο παραχωρησιούχος θα έχει ολοκληρώσει το σύνολο των επενδύσεων για τις οποίες έχει δεσμευθεί.

Στο μεταξύ, ένσταση-αίτηση αναθεώρησης κατά της απόφασης για τον προσυμβατικό έλεγχο της πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), κατέθεσαν σήμερα στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι εργαζόμενοι, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην παραχώρηση του λιμανιού.

«Το σκεπτικό της κίνησής μας είναι ότι με την εκποίηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ δεν τηρείται το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο για τις δημόσιες συμβάσεις και οι αρχές διαφάνειας, ενώ δεν υπάρχουν και ρήτρες διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων εσόδων» δήλωσε νωρίτερα στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του ΟΛΘ.

Δεδομένου ότι μετά το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ), ο φάκελος θα οδεύσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι εργαζόμενοι ετοιμάζουν αντίστοιχη παρέμβαση και στο συγκεκριμένο όργανο.

«Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση, πως δεν θα υποστέλλουμε μέχρι τέλους τη σημαία υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμένα της Θεσσαλονίκης και των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο τρόπο. Μετά τη παρέμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα πραγματοποιήσουμε παρέμβαση και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Καλούμε το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, έστω και την ύστατη ώρα, να ματαιώσουν την εκποίηση, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την ενεργή ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία» υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.

Αλ.Γ.

Άμεση λύση για την ομαλή λειτουργία της Πύλης 16 στο λιμάνι, ζητούν με κοινή ανακοίνωσή τους οι πρόεδροι οκτώ παραγωγικών φορέων της Β. Ελλάδας

Άμεση λύση εντός των επόμενων 24ωρων, ζητούν για την ομαλή λειτουργία της Πύλης 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης οι πρόεδροι οκτώ παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι με κοινή ανακοίνωσή τους υποστηρίζουν ότι «η παράλογη απεργία των τελωνειακών, που απέχουν από την εργασία της Γ? βάρδιας της Πύλης 16 από τις 16 Σεπτεμβρίου», έχει θέσει σε ομηρεία τη βορειοελλαδική οικονομία.
«Όλοι οι φορείς της πόλης, που εκπροσωπούμε τους εισαγωγείς, τους εξαγωγείς, τη ναυτιλία, τους ναυτικούς πράκτορες, τη βιομηχανία και τη βιοτεχνία, το εμπόριο και τους εκτελωνιστές, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την κατάσταση που βιώνουμε και που προκλήθηκε από την απεργία των τελωνειακών, συνεπικουρούμενη και από την αδυναμία του λιμένος να προσφέρει πλήρη παροχή υπηρεσίας στην εξυπηρέτηση των πλοίων» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία τα πλοία παραμένουν στην Θεσσαλονίκη μέχρι και επτά ημέρες από της αφίξεως και μέχρι του απόπλου τους, με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο.
Οι οκτώ πρόεδροι αναφέρουν ακόμη ότι «αυτή η απεργία έχει ως αποτέλεσμα την απόφαση των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών ? γραμμών για παράκαμψη της Θεσσαλονίκης ως λιμένος αφίξεως και την αύξηση των ναύλων (επίναυλοι) λόγω καθυστέρησης των πλοίων. Η καθυστερημένη παραλαβή των φορτίων προς διάθεση στην αγορά και η καθυστερημένη εξαγωγή των προϊόντων έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγγελιών και μεριδίων αγοράς». Συμπληρώνουν δε ότι «όλες οι οικονομικές επιβαρύνσεις που προκύπτουν, προστίθενται στην αξία του φορτίου με τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή ή τον επαγγελματία».
Κατά τους οκτώ, η επιμονή των τελωνειακών υπαλλήλων στη συνέχιση της απεργίας τους, «που έρχεται και σε πλήρη αντιπαράθεση με τις υποδείξεις του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ» προκαλεί τεράστια απορία σχετικά με την σκοπιμότητα της, που έχει ως αποτέλεσμα τον καταποντισμό του λιμένος Θεσσαλονίκης και της οικονομίας της πόλης και μάλιστα σε μια περίοδο που σηματοδοτείται από το τέλος της διαδικασίας της ομαλής μετάβασης των μετοχών στον νέο ιδιώτη επενδυτή.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία της Τελωνειακής Υπηρεσίας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, δεν επιδεικνύεται καμία ευαισθησία ούτε και κατά την περίοδο των εορτών. Τι συμβαίνει άραγε; Η Πολιτεία και το αρμόδιο υπουργείο πώς το αντιμετωπίζουν;» διερωτώνται οι υπογράφοντες πρόεδροι των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μασούτης, Επαγγελματικό, Μιχάλης Ζορπίδης και Βιοτεχνικό, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, των συνδέσμων Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης και Κυριάκος Λουφάκης αντίστοιχα, του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης και των συλλογων Ναυτικών Πρακτόρων κι Εκτελωνιστών, Βασίλης Καμπάκης και Γιώργος Κοσμίδης.
Υπενθυμίζεται ότι σε παλαιότερες δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα αίτια της απεργίας τους, οι εκπρόσωποι των τελωνειακών είχαν -μεταξύ άλλων- επισημάνει ότι η ελεύθερη ζώνη του ΟΛΘ είναι ένας χώρος όπου μπαίνουν και εμπορεύματα για να εξαχθούν από τη χώρα. Αυτά τα κοντέινερ, θα έπρεπε -όπως τόνισαν- να εισέλθουν από την πύλη 16, να γίνουν εκεί οι προβλεπόμενες τελωνειακές εργασίες και έλεγχοι -ανάλυση κινδύνου, ταυτοποίηση κτλ- και στη συνέχεια να παραμείνουν επί τόπου, μέχρις ότου φορτωθούν στα καράβια.
Ωστόσο, υποστήριξαν, παρότι ο ΟΛΘ είναι ένα από τα 90 λιμάνια που ανήκουν στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο, είναι το μοναδικό που δεν έχει χώρο εναπόθεσης. Έτσι, αντί το κοντέινερ προς εξαγωγή να βρίσκεται μέσα στο λιμάνι όπως προβλέπεται, πηγαίνει σε περίπου 15 ιδιωτικές μάντρες και περιμένει το καράβι εκεί. Αυτή η συνεχής κίνηση όμως, μάντρα-φορτηγό-καράβι, σημείωσαν οι οι τελωνειακοί, δημιουργεί ασφυκτική πίεση στον συνάδελφό τους, που βρίσκεται εκεί, γιατί παρότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε αυτά τα φορτία δεν ξεπερνούν το 2%-3% του συνόλου, δεν είναι τα μόνα που πρέπει να διαχειριστούν, καθώς έρχονται και διαμετακομίσεις από Έβρο, από Ευζώνους, που κι αυτές πρέπει να ελεγχθούν.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα