“Ιστορίες από την ωραιότερη αίθουσα χορού στον κόσμο” ήταν ο τίτλος της χθεσινοβραδινής δίωρης εκπομπής στο Δεύτερο Πρόγραμμα της δημόσιας Αυστριακής Τηλεόρασης, στην οποία, σε μία αναδρομή, παρουσιάζονταν οι κορυφαίες στιγμές από τα σχεδόν 70 χρόνια των μεταπολεμικών διοργανώσεων του ξακουστού Χορού της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, καθώς η προγραμματισμένη για χθες, Πέμπτη, 65η διοργάνωσή του είχε ματαιωθεί λόγω κορονοϊού.
Αν επρόκειτο για αθλητική διοργάνωση, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, βέβαια χωρίς κοινό και μόνον διαδικτυακά, στη βάση των ισχυόντων αυτή την εποχή περιοριστικών μέτρων του τρίτου lockdown στην Αυστρία, ωστόσο επειδή πρόκειται για πολιτιστική εκδήλωση, αυτό δεν θα προβλεπόταν στα επίκαιρα μερικά βήματα χαλάρωσης,
Εξάλλου, θα ήταν “άχαρο” να γίνει μία διαδικτυακή πραγματοποίησή του, κατά την οποία η διάσημη ορχήστρα της Όπερας θα έπαιζε και τα 140 ζευγάρια των “debutant” θα χόρευαν μαζί με το Μπαλέτο της μπροστά στα άδεια θεωρεία, χωρίς τους συνηθισμένους κάθε χρόνο 5.150 επισκέπτες, για τους οποίους γίνεται και από τους οποίους “ζει” ο ξακουστός Χορός, όπως και οποιοσδήποτε άλλος χορός.
Ούτως ή άλλως, όμως, τη ματαίωση του μεγαλύτερου αυτού κοσμοπολίτικου γεγονότος κάθε χρονιάς, λόγω της πανδημίας κορονοϊού, είχε ανακοινώσει ήδη στις 23 του περασμένου Σεπτεμβρίου, η αυστριακή ομοσπονδιακή κυβέρνηση συνασπισμού του Λαϊκού Κόμματος και των Πράσινων, επισημαίνοντας ότι θα ήταν “ανεύθυνη” η διεξαγωγή του με τον συνήθη τρόπο.
Σε κοινή δήλωσή τους, ο ομοσπονδιακός καγκελάριος και αρχηγός του Λαϊκού Κόμματος Σεμπάστιαν Κουρτς και ο αντικαγκελάριος και αρχηγός των Πράσινων Βέρνερ Κόγκλερ, είχαν τονίσει πως δεν ήταν εύκολη η απόφαση για τη ματαίωση του Χορού, ο οποίος, όπως σημείωνε ο καγκελάριος, αποτελεί “σήμα κατατεθέν για τη Βιέννη και για την Αυστρία ως έθνος πολιτισμού”.