Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024

Ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας στα Χανιά

Στις 3.15 το μεσημέρι ενημερώθηκε με μήνυμα στο κινητό του από την Οικονομική Υπηρεσία ότι εγκρίθηκε το αίτημα του για να του δοθεί άδεια για τραπεζοκαθίσματα σε μια έκταση 60 τ.μ. έξω από το κατάστημα του. Στις 9 το βράδυ της ίδιας ημέρας το Τμήμα Ελέγχου τον έγραψε επειδή δεν είχε… άδεια! Η ένσταση που έκανε στο Δήμο απορρίφθηκε και εκτός από τα 3.077 ευρώ που πλήρωσε για να πάρει την άδεια πλήρωσε και άλλα 3.077 ευρώ ως πρόστιμο επειδή… δεν είχε άδεια!

Mια τέτοια ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας που όμως…κοστίζει ακριβά, πληρώνει ο επαγγελματίας κ. Γιάννης Σπυριδάκης που διατηρεί καφέ στη συμβολή της οδού Σαρπηδώνος και της Ακτή Ενώσεως.
«Υπέβαλα την αίτηση για την άδεια ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων σε μια έκταση 60 τμ. το Σεπτέμβρη του 2017, γιατί πέρυσι μέχρι τέλος Ιουλίου ο Δήμος δεν έδινε άδειες. Όταν ξεκίνησε η διαδικασία κατέθεσα πλήρη φάκελο τότε, όμως από τον Δήμο μου ζήτησαν ένα επιπλέον χαρτί (τοπογραφικό της περιοχής που ενοικιάζουμε). Κατέθεσα λοιπόν πλήρη φάκελο το Σεπτέμβρη του 2017» μας εξηγεί ο επαγγελματίας.
Στη συνέχεια, λίγες ημέρες μετά στις 4 Οκτωβρίου του 2017 στις 3.12 το μεσημέρι λαμβάνει μήνυμα ότι η άδεια του εγκρίθηκε. «Έρχεται μήνυμα στο κινητό μου ότι η αίτηση μου εγκρίθηκε από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, οφείλω 3.077 ευρώ και ότι μπορώ να την πάρω. Σημειωτέον ότι στις 3.12 το ταμείο του Δήμου έχει κλείσει. Πέντε ώρες μετά -την ίδια μέρα -στις 9 το βράδυ έρχεται το τμήμα ελέγχου του Δήμου Χανίων πάλι να κάνει έλεγχο στην επιχείριση μου αν είχα άδεια για τα τραπεζοκαθίσματα. Τους έδειξα το μήνυμα της Υπηρεσίας, μου λένε ότι αυτά “είναι παραμύθια” και ότι “δεν διαβάζουν κινητά”. Μου λένε ότι τους ενδιαφέρει μόνο η άδεια και από τη στιγμή που δεν την είχα εγγράφως μου βάζουν πρόστιμο. Πηγαίνω την επόμενη ημέρα πληρώνω μετρητοίς 3.077 ευρώ και παίρνω την άδεια. Δεν περνούν 40 ημέρες και μου έρχεται πρόστιμο στις 22 Νοεμβρίου ύψους 3.077 ευρώ γιατί με έγραψαν στις 4 Οκτωβρίου επειδή δεν είχα …άδεια. Καταθέτω ένσταση στην οικονομική υπηρεσία, και την απορρίπτουν με μια από τις αιτιολογίες ότι η μια υπηρεσία δεν είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει την άλλη για τις άδειες που βγάζει (σημειωτέον είναι διπλανά γραφεία) για λόγους διαφάνειας! Και ρωτάω εγώ είναι δύο γραφεία δίπλα – δίπλα δεν ενημερώνουν ότι έχουμε εκδώσει άδεια στον Α΄ ή στον Β’; Καλούμai να πληρώσω 3.077 ευρώ επιπλέον για μια άδεια που την είχα πληρώσει με το ίδιο ποσό και οι ίδιοι με είχαν ενημερώσει ότι είχε εγκριθεί; Απίστευτα πράγματα! Μου λένε επίσης ότι θα έπρεπε να είχα βγάλει την άδεια από την αρχή του χρόνου κάτι που όλοι ξέρουμε ότι δεν γίνεται ποτέ γιατί δεν είναι έτοιμες οι ίδιες οι υπηρεσίες του Δήμου. Το 2018 λοιπόν καταθέτω φάκελο ώστε να είμαι έτοιμος στις 10 Ιανουαρίου του 2018 . Πρέπει να σου απαντήσουν μέσα σε 30 μέρες, περνάνε 3 μήνες και μετά από δικές μου οχλήσεις μου στέλνουν έγγραφο ότι μπορώ να πάω να πάρω την άδεια. Όταν πηγαίνω μου λένε ότι ξέρεις…πρέπει να φέρεις και ένα χαρτί από την αρχαιολογία που δεν το είχαν ζητήσει στην αρχή! Τελικά στα μέσα Ιουλίου κατάφερα πάλι να πάρω την άδεια για το 2018» λέει ο κ. Σπυριδάκης, που δεν μπορεί να αντιληφθεί τους λόγους αυτής της ταλαιπωρίας.

Ανάλογο πρόβλημα είχε προκύψει στον ίδιο αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις πάλι το 2017 όταν τους επιβλήθηκε πρόστιμο από το λιμεναρχείο για τραπεζοκαθίσματα στη λιμενική ζώνη παρότι είχαν άδεια από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο το οποίο δεν είχε ενημερώσει τις λιμενικές αρχές!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα