Από 28 μέχρι 1200 κυβικά, ιστορικές Triumph, πολεμικές BMW, ελληνικά MEGO, enduro, παλιά και νέα… δίκυκλα, μοναδικά και ιδιαίτερα παρουσιάζονται στη φετινή “ 18η έκθεση κλασικής μοτοσυκλέτας” και στην “9η έκθεση κλασικού ποδηλάτου” που εγκαινιάσθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στον χώρο του “Μ. Θεοδωράκης” στο παλιό λιμάνι.
Η έκθεση της “Λέσχης Κλασικής Μοτοσυκλέτας” κερδίζει το ενδιαφέρον και του πιο μη σχετικού με το αντικείμενο επισκέπτη, αφού και φέτος τα εκθέματα είναι εξαιρετικά. Πολλά παρουσιάζονται για πρώτη φορά, ενώ εντύπωση προκαλεί με πόση επιμέλεια και μεράκι έχουν διατηρηθεί τα παλιά μοντέλα από τους ανθρώπους της Λέσχης.
«Έχουμε πάρα πολλά νέα μηχανάκια, ανάμεσα τους και δίκυκλα από το “Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας” το οποίο και ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε» μας ανέφερε ο κ. Παναγιώτης Τσουρουνάκης, γραμματέας της “Λέσχης”, δείχνοντας μας μια σειρά από παλιές BMW του 1928! «Ένα μέρος της έκθεσης είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια από την ίδρυση της BMW και πιστεύω ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο να το δει ο κόσμος. Υπάρχει τεράστια ποικιλία από ποδήλατα, μοτοποδήλατα, πενηντάρια, αυτόματα» τόνισε ο κ. Τσουρουνάκης.
Η επιλογή των δικύκλων που μετέχουν στην έκθεση έγινε με μεγάλη προσοχή, ενώ το χαρακτηριστικό των δικύκλων που παρουσιάζονται είναι «η πολύ προσεγμένη δουλειά που έγινε στη συντήρηση τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επισκέπτες μας είναι πολλοί από το εξωτερικό και εντυπωσιάζονται από τα εκθέματα, παρότι ανάλογες εκθέσεις είναι συχνές και στη χώρα τους και υπάρχουν πολλά μουσεία».
Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν και έκοψαν την κορδέλα ο αντιδήμαρχος κ. Στέλιος Μιχαηλάκης, η κ. Κατερίνα Ζομπανάκη από την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων. Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά μέχρι τις 28 Αυγούστου, από τις 7.30 το απόγευμα μέχρι τις 12.00 το βράδυ.
Το ποδήλατο του… Παγωτατζή!
Στα πλαίσια της 9ης έκθεσης ποδηλάτου παρουσιάζεται ένα τρίκυκλο ποδήλατο παγωτατζή, για πρώτη φορά μάλιστα! Το τρίκυκλο ανήκει στον κ. Σπύρο Μπολανάκη που μας λέει την ιστορία του. «Είναι κατασκευής του 1957, τότε που δεν υπήρχαν φορητά ψυγεία, ειδικά φτιαγμένο για παγωτατζίδικο. Είχε ένα κουτί με μόνωση που μέσα έβαζαν παγοκολώνες και το παγωτό! Το βρήκα σε έναν παλιατζή στα Χανιά, ήταν μόνο ο σκελετός και οι ρόδες! Ήταν τελείως διαλυμένο και κατεστραμμένο, μου το έδωσε ο παλιατζής για να το φτιάξω και μετά από πολύ προσωπική δουλειά ενός έτους έγινε πάλι λειτουργικό! Ήταν δύσκολη δουλειά, γιατί δεν υπάρχει άλλο στο είδος του. Αν του βάλεις πάγο μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί όπως και παλιά!»
Τα ελληνικής κατασκευής
Ξεχωριστή θέση στην έκθεση έχουν μια σειρά από μηχανάκια ελληνικής κατασκευής ένα MΕΒΕΑ europino του 1969 του Παύλου Σουβλάκη και ένα MEGO του 1971 του Γιώργου Παντελάκη. «Το βρήκα στο διαδίκτυο από ένα παιδί στο Ρέθυμνο που το είχε ο πατέρας του, και όταν πέθανε, ο γιος δεν το ήθελε και το πούλησε. Ήταν σε καλή κατάσταση» μας λέει ο κ. Παντελάκης που διατηρεί τα αυθεντικά χρώματα, ενώ το μηχανάκι είναι πλήρες λειτουργικό. Το MEGO κατασκευαζόταν στην Ελλάδα με ιταλικό κινητήρα. Σε όλη τη χώρα πλέον υπάρχουν ελάχιστα ανάλογα μηχανάκια.