Το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές της σύμβασης του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Αυτό ανακοίνωσε από το Ρέθυμνο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην διάρκεια της εκδήλωσης στο «Σπίτι του Πολιτισμού» με θέμα: «Συζητάμε, αποφασίζουμε, προχωράμε μαζί για το Ρέθυμνο».
Οπως μεταδίδει ο ηρακλειώτικος ιστότοπος creta24, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μάλιστα, ανέφερε πως ήδη υπάρχουν ανοιχτά εργοτάξια από τη Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο. Επεσήμανε πως με την υπογραφή της σύμβασης για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε πέντε επικίνδυνα σημεία του δρόμου, στο μοντέλο Πάτρα – Πύργος, με τον πρωθυπουργό να απευθύνει έκκληση, ειδικά στους νέους, να τηρούν τους κανόνες οδικής ασφάλειας, για την μείωση των τροχαίων συμβάντων.
«Δεν κάνουμε εκδήλωση επικοινωνίας αλλά θέλουμε να ακούσουμε τους δημάρχους και να επιλύσουμε προβλήματα. Για πρώτη φορά γίνονται έργα εθνικής εμβέλειας στην Κρήτη και δρομολογούνται έργα δισεκατομμυρίων από την κυβέρνηση της ΝΔ. Μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης, η Κρήτη θα λάβει 900 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στην υλοποίηση του έργου του αεροδρομίου στο Καστέλι, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι θα έχει ολοκληρωθεί το 2027, επισημαίνοντας πως πρόκειται για το μεγαλύτερο εργοτάξιο της χώρας. «Είναι πιο ακριβό έργο απ΄ότι αρχικά είχε υπολογιστεί λόγω πρόσβασης και προστασίας πολιτιστικής κληρονομίας», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος και στα υπόλοιπα μεγάλα έργα της Κρήτης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι η ηλεκτρική διασύνδεση «σπάει» την ηλεκτρική απομόνωση του νησιού, χαρακτήρισε μεγάλης σημασίας τις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ έκανε λόγο για μεγάλη εκκρεμότητα όσον αφορά στα αρδευτικά έργα, με ειδική αναφορά στο έργο του Πλατύ Ποταμού, το οποία χαρακτήρισε εμβληματικό για το Ρέθυμνο και τη Μεσαρά, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης πέντε ετών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε εξαιρετικό το επίπεδο συνεργασίας τόσο με την Περιφέρεια Κρήτης όσο και με τους δήμους του νησιού.
Στα έργα του υπουργείου Υποδομών στην Κρήτη αναφέρθηκε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος τόνισε πως απολογιστικά θα είναι ύψους 5,5 δις ευρώ. Συγκεκριμένα το έργο του ΒΟΑΚ θα φτάσει τα 2,5 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 420 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αναφορικά με το τμήμα Χανιά- Ηράκλειο ο κ. Σταικούρας τόνισε πως είναι το πιο δύσκολο τεχνικά έργο που υπάρχει στην Ελλάδα, αφού έχει έκταση 160 χιλιόμετρα και θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία αναμένεται να γίνει τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο του 2025.
Το δεύτερο τμήμα χερσόνησος Νεάπολη προχωρά ικανοποιητικά, σημείωσε ο υπουργός και έχει προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ από τα οποία 90 από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ανέφερε επίσης πως η σήραγγα του Σεληναρίου έχει προχωρήσει, όπως και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, όπου όπως τόνισε ξεπεράστηκαν τα όποια προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις. «Πρέπει να βρούμε χρήματα για την προαίρεση προς Σητεία», ανέφερε ο υπουργός.
Αναφορικά με τα έργα οδικής ασφάλειας που αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέχρι την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως το υπουργείο έχει καταγράψει τα σημεία που χρίζουν παρεμβάσεων και μέχρι το καλοκαίρι του 2026 αναμένεται να έχει υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος των παρεμβάσεων ασφαλείας.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, μίλησε για τη δοκιμαστική λειτουργία της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με τη Αττική λέγοντας πως στα τέλη Μαΐου θα έχουμε τη λειτουργία της «μεγάλης» ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός σε συνομιλία του με τον Σταύρο Αρναουτάκη, είχε πει ότι η οικονομία υπεραποδίδει.