Κωδικοί και sms (μηνύματα), υπηρεσίες παράδοσης κατ’ οίκον (delivery), παραλαβή από εν λειτουργία καταστήματα (take away)… Κάπως έτσι πορεύεται η ζωή μας μέχρι σήμερα, λόγω της πανδημίας που “επελαύνει” και στη χώρα μας και μάλιστα με δριμύτητα.
Από σήμερα, όπως ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση, θα μάθουμε να ζούμε και με το click away. Νέα… “ήθη και έθιμα”, σε μία προσπάθεια προφύλαξης των καταναλωτών από τον κορονωϊό.
Καλά ως εδώ. Πόσο όμως μπορεί με τον τρόπο αυτό να προφυλαχθεί και η επιχειρηματικότητα; Να προστατευθούν από τα “λουκέτα”, σε μία πρωτόγνωρη οικονομική συγκυρία, τα μικρά εμπορικά καταστήματα ανά την Ελλάδα;
Η εκτίμηση παραγόντων της αγοράς στον απόηχο των χθεσινών αποφάσεων, προκαλεί προβληματισμό: Μόνο το 10% των επιχειρήσεων της χώρας έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις πωλήσεις μέσω του click away, αναφέρουν.
Είναι γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις, όπως αυτές που πωλούν είδη δώρων ή παιχνίδια, κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς “εξασφαλίζουν” μεγάλο μέρος του ετήσιου τζίρου τους, ενώ όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις “πόνταραν και ποντάρουν” στην αγοραστική κίνηση των ημερών αυτών.
Με τα νέα δεδομένα, όλα αυτά ανατρέπονται. Πόσο θ(ν)α βοηθηθούν από το click away;
Μήπως είναι αναγκαία η λήψη περαιτέρω μέτρων στήριξης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και η προστασία τους στις δύσκολες τούτες οικονομικές συνθήκες;