Μια διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση, με τους φοιτητές να είναι όχι παθητικοί αλλά ενεργοί εκπαιδευόμενοι σε μια αμφίδρομη σχέση με τους καθηγητές και μεταξύ τους και να λειτουργούν σε ομάδες για την επίλυση προβλημάτων, παρουσιάστηκε χθες και τις προηγούμενες ημέρες στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (ΕΛΜΕΠΑ) στη Χαλέπα Χανίων μέσα από δύο σεμινάρια.
Εκπαιδευτές ήταν καθηγητές και φοιτητές από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο York College in Pensylvania και εκπαιδευόμενοι καθηγητές και φοτητές του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών
του ΕΛΜΕΠΑ.
Η τεχνική ονομάζεται: “Design Thinking” και εφαρμόζεται από το York College από το οποίο οργανώθηκαν δύο σχετικά σεμινάρια στο ΕΛΜΕΠΑ.
Οπως μας είπε ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΛΜΕΠΑ, Κωνσταντίνος Πετρίδης, «στο πλαίσιο της συνεργασίας των αμερικανικών και των ελληνικών πανεπιστημίων που γίνεται κάτω από την προσπάθεια του ελληνικού υπουργείου Παιδείας, το York College in Pensylvania, μας επισκέφτηκε με αποστολή 20 ατόμων από ακαδημαικούς και φοιτητές με σκοπό να ενισχύσουμε την περαιτέρω συνεργασία μας σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από τους μηχανικούς μιας και βρισκόμαστε στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών στα Χανιά αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Επίσης, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας το York College έχει να εξυπηρετήσει μια παιδαγωγική ενεργούς μάθησης που ονομάζεται Design Thinking».
Ο κ. Πετρίδης εξήγησε ότι το σεμινάριο περιλάμβανε «εκπαίδευση των Ελλήνων φοιτητών και καθηγητών στην τεχνική που φημίζεται το York College, το Design Thinking, δηλαδή πώς θα κάνεις μάθημα έτσι ώστε οι φοιτητές να μην είναι παθητικοί αλλά να είναι ενεργοί εκπαιδευόμενοι κατά τη διάρκεια του μαθήματος».
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι οι καθηγητές και φοιτητές του York College θα παραμείνουν στην Κρήτη έως την Παρασκευή και, μεταξύ άλλων, θα περάσουν το φαράγγι της Σαμαριάς ενώ θα επισκεφτούν και διάφορα πολιτιστικά αξιοθέατα, όπως το παλάτι της Κνωσού και το μουσείο του Ηρακλείου.
Ο αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Γεώργιος Φουσκιτάκης. σημείωσε ότι αυτή η τεχνική του Design Thinking, «έχει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση από την κλασική διαδικασία που ακολουθούμε μέχρι τώρα με τον καθηγητή απέναντι στους φοιτητές, προσπαθώντας να τους μεταδώσει τη γνώση. Μέσα από τη συνεργασία και μαθαίνωντας να λειτουργούν οι φοιτητές σε ομάδες και ο καθένας να παραδίδει έγκαιρα αυτό που αντιστοιχεί πάνω στην ειδίκευσή του».
Από το York College, ο David Fyfe (global learning unit), αναφερόμενος στην επίσκεψή τους στο ΕΛΜΕΠΑ, σημείωσε ότι «οι εμπειρίες μας είναι εξαιρετικές. Η επίσκεψή μας στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ήταν επικερδής και για ΄μας. Και εμείς μάθαμε με το εφαρμόσουμε αυτή την παιδαγωγική σε ένα διαφορετικό γκρουπ ανθρώπων, ακαδημαικών και φοιτητών. Θα δουλέψουμε μαζί με το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ώστε αυτή η πολύ ευχάριστη εμπειρία να επεκταθεί σε άλλους τομείς και για μεγάλη χρονική περίοδο. Το York College εκπαιδεύει τους φοιτητές του να είναι οι μελλοντικοί εκπαιδευτές αυτής της τεχνικής».
Η Karin Swartz (Assistant Dean, Center for Community Engagement), σημείωσε ότι «την τεχνική την εφαρμόζουμε με κύριο σκοπό να κάνουμε πιο ενεργή τη μάθηση και πιο ελκυστικό το πανεπιστήμιο. Οι φοιτητές μαθαίνουν καλύτερα. Διαδίδουν αυτό που μαθαίνουν καλύτερα μεταξύ τους, επομένως και το Πανεπιστήμιό μας γίνεται πιο ελκυστικό και με μεγαλύτερο αντίκτυπο στους φοιτητές μας αλλά και στην κοινωνία».
Η Alyssa Racosky (student in York College of Pensylvania) ανέφερε ότι «η εμπειρία είναι πολύ ευχάριστη, τη χρησιμοποιούμε για να μάθουμε καλύτερα και να εκπαιδεύσουμε τους επόμενους φοιτητές σε αυτή την τεχνική. Είναι ενεργή η μάθηση, δεν είναι παθητική. Επομένως, μαθαίνουμε καλύτερα με αυτόν τον τρόπο. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της τεχνικής είναι να καταλαβαίνεις τον άλλον και να συνεργάζεσαι με τον άλλον με κύριο σκοπό το Πανεπιστήμιο να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο και επικοινωνία με την κοινωνία».