Κάλεσμα σε νέες κινητοποιήσεις απευθύνει η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης, αυτή τη φορά για τις 14 Απριλίου, πανελλαδική ημέρα δράσης των σχολείων.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «η Ομοσπονδία Γονέων Κρήτης καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους γονέων να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στις κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε νομό του νησιού στις 14 Απρίλη, Πανελλαδική Ημέρα Δράσης για τα σχολεία, διεκδικώντας ασφαλή ανοιχτά σχολεία, μέτρα για την αντιμετώπιση όλων των συνεπειών που έχει επιφέρει η πανδημία στα παιδιά μας».
Η Ομοσπονδία ζητά:
• Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
• Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
• Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
• Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
• Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για την επόμενη σχολική χρονιά:
• Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια.
• Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
• Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.
• Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης.
• Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
• Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία.
• Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
• Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων χωρίς την εμπλοκή των ιδιωτών στις διάφορες λειτουργίες του σχολείου.
• Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση.