Δεν υπήρχε εναλλακτική επιλογή από τη συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ στις αυτοδιοικητικές εκλογές λέει ο αντιπεριφερειάρχης και υποψήφιος εκ νέου περιφερειακός σύμβουλος με την παράταξη Αρναουτάκη, Νίκος Καλογερής.
O κ. Καλογερής μιλάει για ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης και σχολιάζει την αντίδραση της Περιφέρειας μετά την πρόσφατη κακοκαιρία αλλά και για το αν θα είναι ο νέος αντιπεριφερειάρχης Χανίων αν ο συνδυασμό “Κρήτη η ζωή μας” του Στ. Αρναουτάκη κερδίσει τρίτη θητεία.
• Το ψηφοδέλτιό σας φέτος χαρακτηρίζεται και από τη συμμετοχή μελών της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ .Ισχύει ότι υπήρξαν επιφυλάξεις και αντιρρήσεις των περιφερειακών συμβούλων των Χανίων για τη συνεργασία με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ;
Στο θέμα της συνεργασίας με το ΣΥΡΙΖΑ, όλοι οι εκλεγμένοι σύμβουλοι είχαμε αντιδράσει αρχικά και μάλιστα έντονα. Γνωρίζαμε ότι αν κατέβουμε μόνοι όπως το 2014, δεν θα βγαίναμε αυτοδύναμοι. Όμως θα παίρναμε ένα καλό ποσοστό στον Α΄γύρο και στο Β΄γύρο θα κερδίζαμε άνετα. Με τον “Κλεισθένη” όμως δεν θα είχαμε πλειοψηφία στο περιφερειακό συμβούλιο, δεν θα παίρναμε τα 3/5 των συμβούλων ως πρώτη παράταξη. Θα έπρεπε να συμπράξουμε οπωσδήποτε με άλλη παράταξη για να διοικήσουμε την Κρήτη. Νομοτελειακά θα πηγαίναμε σε μια συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ, την τρίτη παράταξη κατά πάσα πιθανότητα. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι όροι και οι απαιτήσεις που θα ετίθετο από την πλευρά τους θα ήταν πολύ περισσότεροι. Τώρα έγινε μια συμφωνία καθαρά αυτοδιοικητική χωρίς κανένα προαπαιτούμενο. Πράγματι λοιπόν στα Χανιά αντιδράσαμε για τη συνεργασία, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η παράταξη είναι ενιαία από τη μια άκρη της Κρήτης μέχρι την άλλη και οι σύμβουλοι μας σε Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λασίθι την ήθελαν. Η άρνηση ήταν μόνο στα Χανιά παρά του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει 4 βουλευτές, 2 προβεβλημένους Υπουργούς και το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ελλάδα στο “ΌΧΙ” στο δημοψήφισμα του 2015. Επομένως δεν είναι εύκολο να ερμηνευτεί αυτή η καθολική αντίδραση στη συνεργασία, ιδιαίτερα από τα μέλη του δικού μας πολιτικού χώρου, όταν εμείς, ο κ. Αρναουτάκης και εγώ κυρίως, είμαστε εκείνοι που τον είχαμε στηρίξει αποφασιστικά στις εκλογές του 2015 όταν εκείνος κινδύνευε να “εξαερωθεί” κυριολεκτικά στα Χανιά. Την περίοδο δηλαδή που πολλοί από αυτούς που μας κατηγορούν σήμερα, μας λοιδορούσαν γιατί του δώσαμε το φιλί της ζωής και δεν τον αφήσαμε να καταρρεύσει και να απαλλαγεί η χώρα μια και καλή από το ΠΑΣΟΚ και τους “πασόκους”. Δικαιολογώ μόνον αυτούς τους ελάχιστους που παρέμειναν μαζί μας όταν τα ποσοστά μας ήταν 2,8%, και μας κατηγορούσαν όλοι εν χορώ για όλα τα δεινά της χώρας. Ειδικά λοιπόν όλους αυτούς αλλά και όσους έχουν επανέρθει τελευταία στο χώρο, τους παρακαλώ να μας στηρίξουν σε μια καθαρά αυτοδιοικητική προσπάθεια, στην οποία δεν πρέπει να αποδίδουν υπερβολικά πολιτικά χαρακτηριστικά. Επίσης γιατί όλοι αυτοί γνωρίζουν στο βάθος ότι δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή για την Κρήτη, και χωρίς να θέλω να φανώ αλαζονικός πιστεύω ότι η εκλογή μας από την πρώτη Κυριακή είναι μονόδρομος για την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης, καθώς και την βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης αλλά και της κοινωνικής συνοχής των Κρητικών.
• Επίσης απουσιάζει και ο Απ. Βουλγαράκης, γιατί;
Ο Αποστόλης εργάστηκε για 9 χρόνια σκληρά, έχει προσφέρει πάρα πολλά στα Χανιά και στην Περιφέρεια, αλλά για λόγους αποκλειστικά δικούς του δεν ήθελε να συνεχίσει. Δεν ξέρω αν είναι η συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ που τον απέτρεψε, δεν ξέρω αν είναι ο τρόπος εκλογής που δεν τον ενθουσίασε. Υπάρχει πιθανότητα να έχει κουραστεί, ή να έχει κάτι άλλο στο μυαλό του. Ο Αποστόλης είναι ενεργός, δεν θεωρώ ότι είναι απόστρατος από την πολιτική, μπορεί να προσφέρει πολλά ακόμα και πιστεύω ότι θα έχει πολλές ευκαιρίες να κάνει πράγματα στο μέλλον.
•Μιλώντας με πολίτες των Χανίων, κανένας και κυριολεκτικά το λέω δεν πιστεύει ότι αν είχαμε μια ανάλογη κατολίσθηση στο ΒΟΑΚ στο ύψος του Σταλού, ανάμεσα π.χ. σε Ηράκλειο και Χερσόνησο θα είχαμε ένα δρόμο κλειστό για σχεδόν 2 μήνες και μια αντιπαράθεση Υπουργείου-Περιφέρειας για το ποιος έχει την αρμοδιότητα να παρέμβει. Δεν έχουν δίκιο;
Οι πολίτες δεν καταλαβαίνουν και με το δίκιο τους θα έλεγα, ποιος έχει την Α΄ και ποιος τη Β΄ αρμοδιότητα. Μας θεωρούν όλους μέρος του κράτους. Και έχουν μεν δίκιο σε ένα βαθμό, αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα. Καταρχήν καθοριστικό ρόλο έχει η αστυνομία , είναι αυτή που επιβάλλει τις απαγορεύσεις, σε περίπτωση που κρίνει αν ένας δρόμος είναι επικίνδυνος και πρέπει να κλείσει. Και βέβαια όταν έχεις μια τέτοια εκτεταμένη ζημιά στο Εθνικό οδικό δίκτυο αρμόδιο είναι το Υπουργείο. Η δική μας αρμοδιότητα είναι η ελαφριά συντήρηση του οδικού δικτύου. Αυτό ήταν ξεκάθαρο από την αρχή, και για το λόγο αυτό το Υπουργείο ανέλαβε και έστειλε μηχανήματα να κάνουν τις ερευνητικές γεωτρήσεις, το ίδιο ανέθεσε μέσω του ΟΑΚ τις μελέτες και βέβαια αυτό θα εκτελέσει τα έργα. Έχει ήδη δώσει 15 εκ. ευρώ στον ΟΑΚ για να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ζημιές από τα Νοπήγια μέχρι το Καλάμι, και ευελπιστούμε ότι και με την πίεση τη δική μας θα ολοκληρωθούν σύντομα. Και βέβαια δεν πρέπει να υποτιμήσουμε το γεγονός ότι στελέχη μας που είναι στις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες σύρονται πολλές φορές στα δικαστήρια και καταδικάζονται για ατυχήματα στο ΒΟΑΚ χωρίς να έχουμε ούτε ευθύνη ούτε αρμοδιότητα. Πχ. για μια παράνομη διάβαση στο ΒΟΑΚ από την οποία προκλήθηκε ατύχημα και σκοτώθηκε ένα νεαρό παιδί, καταδικάστηκε υπάλληλος μας γιατί έστειλε συνεργείο να κλείσουν τη διάβαση παρότι δεν είχε ευθύνη ή αρμοδιότητα. “Αφού πήγατε να την κλείσετε είχατε αρμοδιότητα” έκρινε το δικαστήριο. Σχετικά με τις κατολισθήσεις επί του ΒΟΑΚ στο Σταλό ο κόσμος σχημάτισε την εντύπωση ότι πρόκειται για καθαρά χωματουργικό έργο και ότι σε 3 – 4 μέρες τα χώματα θα έπρεπε να απομακρυνθούν και να ανοίξει ο δρόμος. Τα χώματα πράγματι έφευγαν από το ΒΟΑΚ σε δύο ημέρες, αλλά από πάνω κρέμονταν πρανή κορεσμένα από νερό και όλα αυτά αντιστηρίζονταν από τα πεσμένα εδάφη. Αν βγάζαμε επομένως τα χώματα που λειτουργούσαν ως αντιστήριξη, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος εκτεταμένης κατολίσθησης με πολύ σοβαρές συνέπειες. Χρειάστηκε να περάσουν 2 μήνες, να στεγνώσουν κάπως τα χώματα, ώστε να μπορέσουμε να τα απομακρύνουμε με ασφάλεια.
• Εντάξει για τα μεγάλα έργα, απορροφώντας όμως οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας την ΔΕΚΕ και τη ΔΕΣΕ πήρατε την ευθύνη της ελαφριάς συντήρησης. Για το κλάδεμα στα δέντρα και στα φυτά που έχουν “πνίξει” κυριολεκτικά την εθνική οδό στα όρια των Χανίων είχαν οι τεχνικές σας υπηρεσίες μια εργολαβία περίπου 400.000 ευρώ η οποία όμως στα Χανιά έφτασε να εκτελείται.. τον Απρίλη του 2019. Δικαιολογείται αυτή η κατάσταση ; Τα μεγάλα έργα είναι του Υπουργείου, το κλάδεμα ;
Δεν θέλω να δικαιολογηθώ γι αυτό το ζήτημα διότι οι καθυστερήσεις ήταν κατά τη γνώμη μου απαράδεκτες. Λίγο οι αλλαγές στο νόμο που πήγαν πίσω τα έργα σχεδόν ένα χρόνο, λίγο οι αντιδράσεις των υπηρεσιών που θεωρούν ότι δεν γίνεται να σύρονται κάθε τρεις και λίγο στα δικαστήρια για ατυχήματα σε διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας υπουργείου, όταν μάλιστα δεν τους παρέχονται επαρκείς πιστώσεις για να έχουν σε καλή κατάσταση έναν δρόμο 300 χιλιομέτρων, όλα αυτά μας καθυστέρησαν υπερβολικά. Όμως τώρα ευτυχώς το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα και δεσμεύομαι προσωπικά από όποια θέση με ορίσει αν εκλεγώ ο Περιφερειάρχης, τα ζητήματα του ΒΟΑΚ να αντιμετωπίζονται άμεσα. Για να γνωρίζουν επομένως οι πολίτες, στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι η ελαφρά συντήρηση και η αποκατάσταση των ζημιών στο οδόστρωμα, η οριζόντια και κάθετη σήμανση, τα στηθαία ασφαλείας, ο ηλεκτροφωτισμός και το κλάδεμα, που ειδικά στα Χανιά λόγω των περισσότερων βροχοπτώσεων, απαιτεί συχνότερη επέμβασή μας.
• Στην κατηγορία ότι ο περιφερειάρχης λειτουργεί ως περιφερειάρχης Ηρακλείου πώς απαντάτε;
Οταν ο λαϊκισμός λόγω έλλειψης σοβαρών επιχειρημάτων προσπαθεί να χρησιμοποιείσει παλιά και ξεπερασμένα στερεότυπα αντιπαλότητας Χανίων – Ηρακλείου, η απάντησή μας είναι ότι για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία, η Κρήτη ενώθηκε! Ο Στ. Αρναουτάκης είναι πραγματικά ο περιφερειάρχης όλου του νησιού, διεκδικεί με επιτυχία πρόσθετους πόρους για όλη την Κρήτη και προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη απ άκρη σ άκρη. Αντιλαμβάνεστε ότι 170εκ € διασφαλισμένοι πόροι μόνο για τα Χανιά τα 3 τελευταία χρόνια συνιστούν όχι αδικία αλλά μεροληπτική μεταχείριση υπέρ των Χανίων. Υπάρχουν αναλυτικοί πίνακες με τα έργα και τους προϋπολογισμούς στη διάθεση όλων, αλλά θα πρότεινα σε όποιον δεν έχει πρόσβαση ή χρόνο να ασχοληθεί να ρωτήσει τις δημοτικές αρχές των Χανίων για το έργο της Περιφέρειας στα Χανιά. Και για να γνωρίζουν οι Χανιώτες, πολλές φορές το έργο μας δεν είναι εύκολα ορατό. Για παράδειγμα οι υποδομές περιβάλλοντος όπως είναι οι μονάδες διαχείρισης στερεών απορριμμάτων αλλά και οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας αστικών λυμάτων, ολοκληρώθηκαν ή ολοκληρώνονται με διασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις, δίνοντας στα Χανιά ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό πλεονέκτημα, παρέχοντας παράλληλα μια ασπίδα προστασίας στο μοναδικό φυσικό μας περιβάλλον. Αν εξιστορήσω τους αγώνες και τις παρεμβάσεις του Περιφερειάρχη για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ όλα αυτά τα χρόνια και με όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν, θα χρειαστώ ολόκληρο βιβλίο. Μην ξεχνάτε ότι τα δύσκολα μνημονιακά χρόνια, προηγούμενες κυβερνήσεις απένταξαν από το ΒΟΑΚ έτοιμα έργα προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι μεγάλοι άξονες στην ηπειρωτική χώρα. Ο κ. Αρναουτάκης και εμείς μαζί, δώσαμε μάχες για να το αποτρέψουμε, όμως αντιλαμβάνεστε ότι δεν αποδεχόμαστε αυτούς που έκοψαν έργα του ΒΟΑΚ από την Κρήτη, τη ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας με το προβληματικότερο οδικό δίκτυο, σήμερα να γίνονται τιμητές και να μας κατηγορούν για αδιαφορία και καθυστερήσεις. Επιμείναμε και στη σημερινή κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα τις μελέτες, αφού έτσι και αλλιώς το 1-1,5 δις. που θα κοστίσει το έργο θα απαιτηθούν σε βάθος 5 ετίας, και δεν υπάρχει λόγος να χάνεται χρόνος σε αυτή τη φάση. Επιμείναμε πάρα πολύ ώστε να μπει και το τμήμα προς Κίσαμο και με τη βοήθεια των μετρήσεων του κυκλοφοριακού φόρτου που έδειξαν την πολύ μεγάλη κίνηση στο οδικό δίκτυο προς Κίσαμο όπως και έγινε ενώ ως Περιφέρεια χρηματοδοτήσαμε μελετη και για το τμήμα Ηρακλειο- Αγ. Νικόλαο που δεν περιλαμβάνονταν στον αρχικό σχεδιασμό, για να έχουμε τις 4 πρωτεύουσες ενωμένες. Στο Ηράκλειο δεν είναι όλα…ρόδινα, όπως νομίζουν πολλοί. Έχουν και εκεί τα δικά τους θέματα. Ο δρόμος της Μεσαράς για παράδειγμα, ένα έργο που είχε ενταχθεί και ξεκινήσει πριν 20 χρόνια και δεν είχε ολοκληρωθεί, κινδύνευε να απενταχθεί με συνέπεια την επιστροφή 70 εκ € που είχαν δαπανηθεί όλα αυτά τα χρόνια. Αυτός είναι και ο λόγος που έρχονταν συνέχεια ο Υπουργός και ο γενικός γραμματέας συνοδευόμενοι από διευθυντές και συμβούλους. Τώρα που τελειώνει, τον βλέπουν οι Χανιώτες και λένε “κοιτάτε τι δρόμο έχουν οι Ηρακλειώτες”. Αυτός ο δρόμος ήταν στα Διευρωπαικά δίκτυα, χρηματοδοτείται εδώ και 20 χρόνια και δεν έχει καμία αρμοδιότητα η Περιφέρεια, είναι καθαρά του Υπουργείου, παρά το γεγονός ότι και εκεί βοηθήσαμε όποτε χρειάστηκε. Πόσα χρόνια αγωνίζονται και αυτοί να δημοπρατήσουν τους κόμβους στην Αγ. Πελαγία όπου δυστυχώς έχουν σκοτωθεί πολλοί άνθρωποι τα τελευταία χρόνια και δεν το καταφέρνουν;
• Ενα μεγάλο ποσό θα δοθεί με δάνειο την Ευρωπαική Τράπεζα επενδύσεων δεν θα βάλει αυτή τους όρους για να πάρει τα χρήματα της πίσω έγκαιρα; Δεν θα πει «για να σας δανείσω βάλτε διόδια»;
Θέλουμε ένα δρόμο λειτουργικό, ασφαλή που να προωθεί και να ενισχύει την ανάπτυξη. Επειδή δεν υπάρχει αξιόλογη εναλλακτική διαδρομή για να εξυπηρετήσει δεν θα μπουν διόδια. Η Κρήτη έχει αναπτυχθεί πάνω σε αυτό τον άξονα, με τις μεγάλες πόλεις και τις σημαντικότερες τουριστικές περιοχές. Το χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους, με δεδομένο ότι όλοι οι άλλοι δρόμοι καταλήγουν σε αυτόν το βασικό άξονα. Επομένως δεν είναι δυνατόν αυτοί οι καθημερινοί χρήστες να αναλάβουν το βάρος αποπληρωμής και συντήρησης που είναι πολύ υψηλό και πρέπει να αναζητηθούν άλλες δοκιμασμένες λύσεις. Η πρόταση του περιφερειάρχη είναι η δανειοδότηση από τη Ε.Τ.ΕΠ με ρήτρα διαθεσιμότητας με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Στην περίπτωση αυτή και προκειμένου να υπάρχουν έσοδα για την αποπληρωμή, θα μπορούσαν για παράδειγμα να παραχωρηθούν παρόδιοι χώροι στους κατασκευαστές για την εμπορική αξιοποίηση τους, ή να επιβληθεί στους επισκέπτες μια άδεια χρήσης αυτοκινητοδρόμου για όσο διάστημα παραμένουν εδώ και χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, μέθοδος που χρησιμοποιείται άλλωστε από πολλές ευρωπαϊκές χώρες
• Είστε ικανοποιημενος από τη διαχείριση που κάνατε ως Περιφέρεια τις πρώτες ώρες και μέρες μετά την καταστροφή; Σας το λέω επειδή είστε και μηχανικός και έχετε ακούσει από συναδέλφους σας να λένε πχ. οτι δεν χρειάζονταν να μπει η στρατιωτική γέφυρα στον Πλατανιά αλλά στον Αλικιανό,ότι δόθηκαν στην αρχή υποσχέσεις ότι θα γίνουν γρήγορα οι παρακαμπτήριο δρόμοι όπου έπεσαν γέφυρες (Φουρνές -Σκινές) που όμως δεν υλοποιήθηκαν;
Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς την Περιφέρεια, τον αντιπεριφερειάρχη, τους δημάρχους, τις υπηρεσίες για καθυστερήσεις ή αδιαφορία. Από την πρώτη στιγμή έπεσαν στη μάχη και οι άνθρωποι για μέρες δεν κοιμόνταν στα σπίτια τους. Βοήθησε και ο εργοληπτικός κόσμος με τα διαθέσιμα μηχανήματα πάρα πολύ! Είχαμε αποκλεισμένα χωριά χωρίς ηλεκτρικό, χωρίς πρόσβαση σε νοσοκομεία και σχολεία! Με τις δυνάμεις που είχαμε και τη σύμπραξη της πολιτείας που αντέδρασε αρκετά γρήγορα οι βασικές αποκαταστάσεις έγιναν. Τώρα αν με ρωτάτε μέσα σε αυτό το πολεμικό κλίμα αν έγιναν λάθη και αν κάποιες επιλογές δεν ήταν οι καλύτερες αυτό μπορεί να συμβαίνει. Δεν υπήρχε χρόνος, ούτε για μελέτες, ούτε για αυτοψίες. Στη γέφυρα του Κερίτη, όταν μπήκε ο εργολάβος μετά την 14η Φεβρουαρίου, το βάθρο από τη μεριά του Αλικιανού είχε μετακινηθεί μισό μέτρο. Ήταν θέμα ωρών να πέσει η γέφυρα. Μπήκε ο εργολάβος, άλλαξε το ρου του ποταμού και σώθηκε το βάθρο και η γέφυρα στη δεδομένη στιγμή. Όμως μετά που ήλθε ο κατακλυσμός πριν στεγνώσουν τα τσιμέντα και αποκατασταθεί η κοίτη, δεν άντεξε η γέφυρα. Ήταν κάτι που δεν το ήθελε κανείς αλλά δεν μπορούσε να προβλεφθεί. Αυτοί που εκ των υστέρων παρουσιάζονται ως προφήτες και ως εξειδικευμένοι μηχανικοί, δεν τους είδαμε να κάνουν κάτι. Ότι έγινε ήταν κάτω από την πίεση του χρόνου και της ανάγκης.
• Την ίδια στιγμή οι κάτοικοι εκεί έκαναν τη δική τους διάβαση. Πως είδατε την πρωτοβουλία τους αυτή ;
Ο συγκεκριμένος δρόμος, είναι δρόμος ζωής για τα χωριά αυτά. Όλοι οι επαγγελματίες στα χωριά αυτά από αυτόν τον δρόμο ζουν, πάνω σε αυτό το δρόμο έχουν αναπτυχθεί οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις που επιβιώνουν σε μεγάλο βαθμό από τους διερχόμενους προς την ενδοχώρα και τα νότια παράλια. Επίσης οι κάτοικοι του Αλικιανού και του Βατόλακου έπρεπε να κάνουν 10 και 20 χλμ. παραπάνω σε κάθε μετακίνησή τους με συνέπεια την υποβάθμιση της ζωής τους από τη μια μέρα στην άλλη. Ακόμα και με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος κάτω από τις οποίες όντως ξεκίνησαν τα έργα, οι ρυθμοί του δημοσίου και η γραφειοκρατία που πρέπει να ξεπεραστεί μέχρι να δοθούν αδειοδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις είναι γνωστοί σε όλους μας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι άνθρωποι πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Ο Αποστόλης Βουλγαράκης στεναχωρήθηκε γιατί θεωρώ ότι φοβήθηκε για ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχήματος στη διάβαση αυτή . Από εκεί και πέρα η αλήθεια είναι ότι αυτό το αυτοσχέδιο έργο βελτίωσε την καθημερινότητα των ανθρώπων ενώ διέσωσε κυριολεκτικά σημαντικό κομάτι της τοπικής οικονομίας. Δεν σου κρύβω ότι και εγώ περνάω από εκεί, με δική μου ευθύνη ασφαλώς…
• Και κάτι τελευταίο έχετε συμφωνήσει με τον κ. Περιφερειάρχη ότι θα είστε ο επόμενος αντιπεριφερειάρχης Χανίων;
Απαραίτητο για να συμβεί αυτό είναι ο λαός είναι ο λαός να με τιμήσει με τη ψήφο του. Ο “Κλεισθένης” αναφέρει ότι από τους εκλεγμένους συμβούλους ο αντιπεριφερειάρχης ορίζει τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη. Εγώ είχα αντίθετη άποψη και το είχα πει και στον κ. Σκουρλέτη και στον διάδοχό του τον κ. Χαρίση. Τους είπα ότι αν θέλουν να στηρίξουν την περιφερειακή ανάπτυξη, ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης παίζει σημαντικό ρόλο και πρέπει να είναι ενισχυμένος, ώστε να έχει αυξημένος κύρος και δυνατότητα συντονισμού των φορέων του νομού. Όπως για παράδειγμα να οριζόταν από το νόμο ως χωρικός αντιπεριφερειάρχης ο 1ος σε ψήφους περιφερειακός σύμβουλος της πλειοψηφούσας παράταξης. Βεβαίως σε μια τέτοια περίπτωση, ο κόσμος γνωρίζει εξ αρχής ότι εκλέγει αντιπεριφερειάρχη και δεν ψηφίζει απλά για εκλογή περιφερειακών συμβούλων. Δυστυχώς δεν έγιναν δεκτές οι παρατηρήσεις μου. Τώρα για το αν θα είμαι εγώ ο αντιπεριφερειάρχης, δεν το γνωρίζω, αυτό είναι θέμα αποκλειστικά του περιφερειάρχη. Συζητήσεις έχουν γίνει αλλά δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο. Όπου με τοποθετήσει ο περιφερειάρχης αν εκλεγώ, εκεί θα πάω να βοηθήσω. Θέλω να πιστεύω ότι ως αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Ενέργειας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος όλα αυτά τα χρόνια, έχω δώσει δείγματα γραφής για την επάρκεια και την αποτελεσματικότητά μου. Είχα κρίσιμες για την περιφέρεια αρμοδιότητες, και θεωρώ πολύ τιμητικό το γεγονός ότι ο Σταύρος Αρναουτάκης με εμπιστεύτηκε αδιάκοπα όλα αυτά τα χρόνια για το χειρισμό όλων σχεδόν των αναπτυξιακών θεμάτων. Ποτέ μόνος μου αλλά με την πολύτιμη συνδρομή και άλλων συναδέλφων αλλά και των άξιων και ικανών υπηρεσιακών στελεχών που εργάζονται για μας στην Περιφέρεια Κρήτης τους οποίους και ευχαριστώ από καρδιάς.