Mέτρα προστασίας της περιουσίας τους παίρνουν οι παραγωγοί αβοκάντο στον κάμπο των Χανίων και σε διάφορα σημεία του Δήμου Πλατανιά όπου τελευταία έχουμε πολλές κλοπές του προϊόντος. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι που έχουν βάλει κάμερες στα περιβόλια τους προκειμένου να αποτρέψουν τους επίδοξους κλέφτες που σε πολλές περιπτώσεις είναι καλά οργανωμένοι, με φορτηγό αυτοκίνητο και πολυπληθές συνεργείο που κινούνται τη νύχτα σε περιοχές που έχουν επισημάνει από πριν.
Με τον παραγωγό κ. Μανώλη Τραχανατζή που έχει 1000 δέντρα αβοκάντο Hass κυρίως αλλά και Fuerte και Lamp Hass πηγαίνουμε σε ένα περβόλι με αβοκάντο που έχει στην Επισκοπή Αγιάς.
«Με έχουν κλέψει επανειλημμένα στο παρελθόν. Ήλθαν από το γειτονικό χωράφι, έκοψαν τα σύρματα και μπήκαν μέσα. Πόσα πήραν; Δεν μπορώ να υπολογίσω αλλά η ζημιά ήταν μεγάλη» μας λέει ο κ. Τραχανατζής που αναγκάστηκε να τοποθετήσει κάμερα προκειμένου όπως λέει να…βρει την ησυχία του.
Πηγαίνουμε σε δύο σημεία που είναι εμφανή το κόψιμο της περίφραξης που έγινε από αγνώστους προκειμένου να μπουν στην περιουσία του.
Πλέον στο συγκεκριμένο περιβόλι έχει τοποθετήσει κάμερα ασφαλείας. Μας δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί, πως δένεται στο δέντρο, πως ενεργοποιείται όταν εντοπίσει κίνηση. «Έχει τρεις αισθητήρες που καλύπτουν μια έκταση 120 μοιρών και φωτογραφίζει οποιαδήποτε κίνηση και μου στέλνει άμεσα τη φωτογραφία στο κινητό με email! Μπορεί να φωτογραφίσει και τη νύχτα, βγάζοντας άριστες φωτογραφίες» σημειώνει ο παραγωγός.
Και ο Τραχανατζής τονίζει την ανάγκη να υπάρξει έλεγχος σε όλους όσους αγοράζουν τους καρπούς που κλέβονται. «Δεν μπορεί να δέχονται να αγοράζουν χωρίς τιμολόγιο ή χωρίς δήλωση καλλιέργειας στην οποία να πιστοποιείται ότι είναι παραγωγοί» λέει χαρακτηριστικά.
ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
Aλλος παραγωγός σε αγροτική περιοχή του Δήμου Πλατανιά αυτή τη φορά έβαλε δύο κάμερες στο δικό του περβόλι. «Πλήρωσα 400 ευρώ και έβαλα δύο κάμερες σε κατάλληλα σημεία. Προσωπικά δεν είχα πέσει ακόμα θύμα κλοπής αλλά είχαν πέσει πολλοί παραγωγοί σε γειτονικό χωριό επομένως θα έρχονταν και η σειρά μου. Αγροφυλακή δεν υπάρχει όπως παλιά, η αστυνομία είναι άφαντη από την ύπαιθρο τι μπορούσα να κάνω; » μας λέει. Ο ίδιος εξηγεί πως το ζήτημα των κλοπών έχει γιγαντωθεί φέτος. «Με τόσο καταστροφική χρονιά για το ελαιόλαδο, όπου υπήρξαν παραγωγοί που έβγαζαν 4 και 5 τόνους λάδι και δεν έβγαλαν ούτε 100 κιλά τι να περιμένεις; Ορισμένοι από αυτούς δυστυχώς θεωρούν ότι κλέβοντας από το διπλανό τους θα κερδίσουν κάτι. Βέβαια φταίνε και οι έμποροι και τα καταστήματα που αγοράζουν από τους κλέφτες χωρίς αποδείξεις, χωρίς χαρτιά χωρίς τίποτα. Και οι αρχές αν θέλουν να περιορίσουν το πρόβλημα πρέπει να τους ελέγξουν και αυτούς».
Αυτά είναι τα χάλια μας σαν κοινωνία. Από την μια μεριά έχουμε τους ανθρώπους του μόχθου, που με χίλια βάσανα έχουν επενδύσει τον ιδρώτα τους και τον κόπο τους στις περιουσίες τους και από την άλλη έχουμε τα ”παράσιτα”. Αυτούς που είναι ανίκανοι να φτιάξουν κάτι δικό τους και αφού δεν μπορούν κλέβουν τους κόπους των άλλων. Δεν μπορείς όμως να τους πεις τεμπέληδες, διότι ακόμα και αυτό που κάνουν θέλει κόπο. Όλη αυτή λοιπόν την ενέργεια αν την διοχετεύσουν σωστά μπορούν να γίνουν και αυτοί κάτι διαφορετικό. Τουλάχιστον να ΜΗΝ παρασιτούν.
Σημάδια των καιρών και της υποβάθμισης της κοινωνίας μας. Πάντα υπήρχαν κάποια τέτοια σποραδικά φαινόμενα αλλά ήταν κυρίως κλοπή για οικεία χρήση από κάποιους κακομοίρηδες, με “κακά” χέρια όμως. Τώρα τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Η κλοπή έχει εξελιχθεί σε επιστήμη . Το πιο σημαντικό βέβαια γράφτηκε παραπάνω και είναι οι κλεπταποδοχοι γιατί αν δεν έβρισκαν που να πουλήσουν δεν θα γινόταν επάγγελμα η κλοπή. Σήμερα ο υπόλοιπος δυτικός κόσμος ξαναγυρίζει στα μη κλειδωμένα σπίτια, και στην απόλυτη ασφάλεια και εμείς εκτός που κάνουμε οχυρά τα σπίτια μας και ζούμε φυλακισμένοι σε αυτά τώρα θα αρχίσουμε να κάνουμε και τα χωράφια το ίδιο. Σε λίγο ένοπλοι ιδιώτες θα αρχίσουν να περιπολούν, αν δεν έχουν αρχίσει κιόλας. Απου μπορεί και απάνω του λοιπόν αφού το ξεχαρβαλωμενο κράτος μας ασχολείται με την διαπλοκή με τους εκάστοτε κυβερνώντες και τις κοκορομαχίες μεταξύ των αντιπολιτευόμενων για το θεαθήναι, μακριά από την πραγματικότητα, μακρυά από την καθημερινοτητα των πολιτών.