Σε “κλοιό” από κάμερες της Αστυνομίας βρίσκονται εδώ και είκοσι περίπου ημέρες οι βιαστικοί… οδηγοί του Βορείου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων να εκφράζει ενστάσεις ως προς την τοποθέτηση και λειτουργία τους πριν ολοκληρωθούν έργα οδικής ασφάλειας στον πολύπαθο αυτόν δρόμο.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης σε όλο τον ΒΟΑΚ δεν υπάρχει ούτε μία νόμιμη στάση λεωφορείων, ενώ παραμένουν αρκετές παράνομες συνδέσεις. Οσο για τα όρια ταχύτητας, επικρατεί σύγχυση καθώς εναλάσσονται συχνά κατά μήκος του ΒΟΑΚ, ενώ, όπως παρατηρούν οδηγοί, δεν υπάρχει επάρκεια σε ενημερωτικές πινακίδες κάποιες από τις οποίες είναι δυσδιάκριτες.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ
ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Η λειτουργία των καμερών που είχαν τοποθετηθεί πριν από αρκετά χρόνια, ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες όπως επιβεβαιώθηκε από την Αστυνομία σε σχετική ερώτηση των “Χανιώτικων νέων”.
Οι κάμερες καταγράφουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα τα οποία και φωτογραφίζουν.
Τώρα, οι γρήγοροι οδηγοί αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να λάβουν από το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής τους ειδοποίηση για πρόστιμο, εφόσον διαπιστωθεί ότι έχουν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας.
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρά η διαδικασία για εκατοντάδες παραβάσεις του ορίου ταχύτητας.
Η επεξεργασία – ανάλυση των δεδομένων που καταγράφονται από τις κάμερες γίνεται στην έδρα της Τροχαίας ΒΟΑΚ στην Επισκοπή Ρεθύμνου και από εκεί θα αποστέλλονται στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα τα οποία θα ενημερώνουν τους παραβάτες.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων κάμερες υπάρχουν, μεταξύ άλλων, στο ύψος του Σταλού – Βαμβακόπουλου, στο Καλάμι (Ιτζεδίν), στους Αγίους Πάντες κ.α.
Οι πρώτες κλήσεις αναμένεται να σταλούν το επόμενο διάστημα καθώς η επεξεργασία δεν γίνεται αμέσως, αλλά απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα.
Οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς εκτός από τις κάμερες, η Αστυνομία διαθέτει και φορητά ραντάρ που μετακινούνται με συμβατικά οχήματα ή περιπολικά και καταγράφουν – φωτογραφίζουν τα βιαστικά… οχήματα. Ηδη, τα φορητά ραντάρ της Τροχαίας που εδώ και αρκετά χρόνια λειτουργούν σε διάφορα σημεία του Β.Ο.Α..Κ, έχουν καταγράψει χιλιάδες παραβάσεις για όρια ταχύτητας.
“ΚΡΥΜΜΕΝΕΣ” ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ
ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Πριν από τα σημεία στα οποία βρίσκονται οι κάμερες υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες που ενημερώνουν ότι η ταχύτητα καταγράφεται με τεχνικά μέσα.
Ωστόσο, δεν είναι παντού ευδιάκριτες οι πινακίδες που αναφέρουν το όριο ταχύτητας το οποίο διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και από κόμβο σε κόμβο.
Αρκετές δε πινακίδες με τα όρια ταχύτητας είναι παλιές και “κρυμμένες” πίσω από θάμνους.
Σε ερώτησή μας για τα όρια ταχύτητας κατά μήκος του ΒΟΑΚ η Αστυνομία μας παρέπεμψε στην υπηρεσία της Τροχαίας ΒΟΑΚ και στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων – Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης.
ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Οσον αφορά στα πρόστιμα, αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες και είναι «τσουχτερά». Αν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο ταχύτητας μέχρι 20 χλμ., τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 40 ευρώ, αν το υπερβαίνει από 20 ως 30 χλμ., το πρόστιμο το οποίο θα πληρώσει ανέρχεται στα 100 ευρώ και προστίθενται 5 πόντοι στο point system του οδηγού. Αν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας κατά 30 χλμ. και άνω ή σε κάθε περίπτωση αν τρέχει πάνω από 130 χιλιόμετρα, τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 350 ευρώ και προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για δύο μήνες.
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ
ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Ενστάσεις ως προς το πως έχει προχωρήσει η όλη διαδικασία, διατύπωσε μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης. Σύμφωνα με τον κ. Βουλγαράκη, «η τοποθέτηση των πινακίδων είναι παντελώς λάθος για τη φωτογράφιση των οχημάτων και την υπέρβαση ταχύτητας γιατί τα όρια ταχύτητας έχουν καθοριστεί με την προϋπόθεση ότι το δίκτυο αυτό είναι εθνικής εμβέλειας, άρα είναι εθνικός δρόμος. Οι εθνικοί δρόμοι έχουν συγκεκριμένες ταχύτητες, αλλά και συγκεκριμένα κατασκευαστικά στοιχεία. Ο δικός μας δρόμος δεν έχει κατασκευαστικά στοιχεία εθνικής οδού, δεν είναι καν εθνική οδός. Αρα λοιπόν μόνο μπέρδεμα προκαλείται στους οδηγούς».
Μάλιστα, ο κ. Βουλγαράκης εξέφρασε τον φόβο πως «τα ατυχήματα θα αυξηθούν με αυτή τη διαδικασία διότι γίνεται συνωστισμός με κάποιους οδηγούς που φοβούνται να κάνουν προσπέραση με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές».
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων εξέφρασε την άποψη ότι «θα πρέπει να επανεξεταστεί το όλο θέμα και συγχρόνως να καθοριστούν και οι στάσεις των λεωφορείων» καθώς, όπως είπε, «δεν υπάρχει καμία νόμιμη στάση».
Μάλιστα, ο κ. Βουλγαράκης ζήτησε να κλείσουν οι παράνομες προσβάσεις και να καθοριστούν οι στάσεις των λεωφορείων καθώς, όπως είπε, «έχουμε 360 στάσεις απο τα Χανιά έως το Λασίθι. Καμία νόμιμη».
Καταλήγοντας, ο ίδιος υπογράμμισε ότι «αυτός ο πολύπαθος δρόμος δεν είναι ούτε επαρχιακό, ούτε εθνικό δίκτυο. Δεν ξέρει κανένας μας τι είναι στην πραγματικότητα».
Αναφέρεστε πολύ επιεικώς για την κατάσταση , προσωπικά την παρομοιάζω με την βόρεια Κορέα και έχω διαγράψει παντελώς την Κρήτη απο την συνείδησή μου μετά και την τελευταία ταλαιπωρία στα δικαστήρια απο κάμερα ,με τα δήθεν όρια ταχύτητος ,δήθεν κατοικημένες περιοχές ,δήθεν ταμπέλες κ.λ.π ,με όρια ταχύτητος γελοία ,ταμπέλες πυροβολημένες και πεσμένες στα χόρτα ,με λακούβες πηγάδια,χωρίς φωτισμό και ελέγχους αστυνομικών με παραλλαγής και όπλα να σε σημαδεύουν ,,,,υπέπεσα στο έγκλημα να κάνω προσπέραση σε όχημα υπερβολικά αργό ,σε δρόμο με επιτρεπτή προσπέραση και με έσερναν στα δικαστήρια σαν τον ισοβίτη κακοποιό.!!! Δέν θα αναφερθώ βέβαια στην νυκτερινή οδήγηση με τα μεγάλα φώτα να είναι καθεστώς ΄και αν τολμάς διαμαρτυρήσου ,το οτι η κατάποση ρακής και άλλων ποτών είναι επιβεβλημένη ,δεν θα αναφερθώ στο βρισίδι ,στίς μούτζες ακόμα και όταν πηγαίνεις κανονικά και νόμιμα ,ούτε στην αντιμετώπιση βαρβάρων ‘αν σε δούν με αθηναϊκές πινακίδες ,,,,,,,ΑΠΛΑ και μόνο το θέμα είναι πώς θα στα ”ΠΑΡΟΥΝ” ένα νόμιμο χαράτσι …..ε’ λοιπόν όχι ..δεν θα μου τα ξαναπάρουν !!!!
Έχει μεγάλη σημασία στο τι θεωρείται ο ΒΟΑΚ, διότι αν θεωρείται επίσημα αυτοκινητόδρομος, τότε όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, επιτρέπεται ως ανώτατο όριο τα 130 χιλ. ανά ώρα, ενώ αν θεωρείται οδός ταχείας κυκλοφορίας, το επιτρεπόμενο ανώτατο όριο είναι τα 110 χιλ. ανά ώρα.