Καταγγελία για αποκλεισμό φιλολόγων από τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, διατυπώνει σε επιστολή του ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Χανίων.
Στο κείμενό του το Δ.Σ. του Συνδέσμου Φιλολόγων, αφού διαμαρτύρεται «για την πρακτική που έχει υιοθετηθεί τα τελευταία τρία χρόνια από Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας μας, όσον αφορά στην ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας», εξηγεί:
«Πρόκειται για τις β’ αναθέσεις φιλολογικών μαθημάτων και ιδιαίτερα της ιστορίας, σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, σύμφωνα με σχετική Υπουργική απόφαση (81504/ Δ2/19-7-2011) και μία σειρά τροποποιήσεων που την ακολούθησαν. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο πλήττεται η διδασκαλία της Ιστορίας, μάθημα κατ’εξοχήν των φιλολόγων. Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να επιδεικνύει για μία ακόμη φορά την επιδερμική εκπαιδευτική πολιτική του, χωρίς κανένα κριτήριο επιστημονικού ενδιαφέροντος και προγραμματισμού».
Στη συνέχεια, τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου Φιλολόγων επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι «στον Ν. Χανίων σε Γυμνάσια και Λύκεια έχει δοθεί το μάθημα της Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες πλην των φιλολόγων, τη στιγμή που πλεονάζουν μετά την κατανομή 12 φιλόλογοι. Θεωρούμε το γεγονός απαράδεκτο, αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό, διότι δεν θα γίνει σωστή διδασκαλία του μαθήματος στα σχολεία αυτά από ειδικότητες που διδάχτηκαν λίγο έως καθόλου Ιστορία. Ζητούμε λοιπόν, να γίνει ανακατανομή των φιλολογικών ωρών στα σχολεία αυτά, που δεν είναι λίγα, χωρίς ψυχολογική πίεση των άλλων ειδικοτήτων και των διευθυντών. Ετσι δεν θα κινδυνεύσει κανένας φιλόλογος με υποχρεωτική μετακίνηση».
Και συμπληρώνουν:
«Δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχτούμε περαιτέρω αυτή την αντιεπιστημονική, πρόχειρη και τραυματική για τον κλάδο ΠΕΟ2 πρακτική και θεωρούμε απολύτως αναγκαία την άσκηση -πέρα από γραφειοκρατικές, εμβαλωματικές εγκυκλίους που δε λύνουν το πρόβλημα, αλλά το εντείνουν- μια σοβαρή εκπαιδευτική στρατηγική που να εξυπηρετεί την ποιότητα, την αναβάθμιση των ανθρωπιστικών μαθημάτων στο σχολείο και το σεβασμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς που πλήττονται άμεσα. Το μάθημα της Ιστορίας δεν μπορεί ν’αποτελεί το μήλον της έριδος, να διασπείρει τη διχόνοια και να διορθώνει τα λάθη και τις αβλεψίες του Υπουργείου, αλλά αποτελεί το μέσο για τη διαμόρφωση κοινωνικοπολιτικής συνείδησης των νέων ανθρώπων που αποζητούν την αλήθεια, τη γνώση και την τοποθέτησή τους σ’ έναν δύσκολο κόσμο».