Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Κατάληψη κτηρίων του Πολυτεχνείου: κατάλυση της Δημοκρατίας

Κύριε διευθυντά,
η ομάδα ανθρώπων που έχει κάνει κατάληψη των κτηρίων του Πολυτεχνείου και που θέλει να τη συνεχίσει, ενώ ο νόμιμος ιδιοκτήτης θέλει να κάνει χρήση της ιδιοκτησίας του, παραβιάζει εκτός από τον Νόμο και τις θεμελιώδεις αρχές της Δημοκρατίας.
Επίσης παραβιάζει τον θεσμό της ιδιοκτησίας. Με το “έτσι θέλω” κάνει ξένη περιουσία δικιά της. Είναι  εντελώς παράλογο αυτή η ομάδα να ισχυρίζεται πως δεν αναγνωρίζει τον θεσμό της ιδιοκτησίας, όταν θέλει να κάνει τα κτήρια του Πολυτεχνείου δικά της. Όταν αυτή η ομάδα αποφασίζει αυτοβούλως τι θα πραγματοποιείται σε αυτά τα κτήρια, λογικά τα υποβάλλει στο καθεστώς της ιδιοκτησίας της. Πρόκειται λοιπόν για κοινή κλοπή ξένης περιουσίας. Επίσης, μπορεί αυτή η ομάδα να οραματίζεται έναν κόσμο δίχως ιδιοκτησία, αλλά τώρα ζει σε μία κοινωνία που η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων θέλει να υπάρχει ιδιοκτησία. Εντός της ομάδας τους μπορούν να ζουν όπως θέλουν, στο γενικό σύνολο, όμως, του οποίου μέρος είναι και οι ίδιοι (και ιδιαίτερα την στιγμή που κάνουν χρήση αντικειμένων που έχουν δημιουργηθεί εκτός ομάδας τους) πρέπει να προσαρμόζονται στην θέληση του συνόλου και στους κανόνες της συντριπτικής πλειοψηφίας.
Σε μια δημοκρατική κοινωνία αποφασίζει το σύνολο της κοινότητας, μέσα από τις δημοκρατικές διαδικασίες που ισχύουν σε αυτήν, για την χρήση δημόσιων χώρων. Έτσι θα ήταν και στην κοινωνία που οραματίζονται οι αντιεξουσιαστές, υποθέτω. Και στην κοινωνία τους θα αποφάσιζε το σύνολο δημοκρατικά για την χρήση κτηρίων. Και στην κοινωνία τους δεν θα μπορούσε να σηκωθεί μια παρέα εκατό ατόμων και να πει σε εκατό χιλιάδες άλλους (που έχτισαν κτήρια με την δουλειά τους) εμείς εκείνα τα κτήρια τα αναλαμβάνουμε και τα κάνουμε ό,τι θέλουμε και δεν ρωτάμε κανέναν. Όποιος, σε όποια κοινωνία και να ζει, επιβάλλει την θέληση του σε άλλους με το “έτσι θέλω και μπορώ”, δίχως να κάνει την θέληση του μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες συμβατή με την θέληση του συνόλου, δεν μπορεί να θεωρείται δημοκράτης, είναι ένας αυταρχικός φασίστας.
Οποια κοινωνία επιτρέψει σε φασιστικές μεθόδους να διαμορφώνουν τον κοινό βίο, έχει χάσει κάθε προσανατολισμό στον πολιτισμένο κόσμο και ανοίγει την πόρτα στην βαρβαρότητα, στο χάος και στο δίκιο του πιο θρασύ, του πιο φωνακλά και του πιο δυνατού.
Η Ρόζα Νέρα στον λόφο Καστέλλι θα ήταν το σύμβολο μιας κοινωνίας σε αποσύνθεση. Μιας κοινωνίας που δεν άντεξε τον καθημερινό αγώνα για ορθολογική και δημοκρατική αντιμετώπιση της πραγματικότητας. Νωθρή στην σκέψη, δειλή στην πράξη παραδίδει τα σκήπτρα στο παράλογο.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

3 Comments

  1. Τώρα τελευταία αρχίζουμε να ξεχνάμε κι αυτά που ξέρουμε. Μιλάς για δημοκρατία, λες και υπάρχει δημοκρατία. Για να βοηθήσω σε αυτό το δημοκρατικό διάλογο(sic!) που μας προτρέπεις, θα ξεκινούσα ως εξής.

    Ζούμε σε καθεστώς αστικής δημοκρατίας. Δηλαδή υπάρχει μια άρχουσα τάξη που βίαια επιβάλει στους υπόλοιπους τη δημοκρατία της. Παρόλο που ισχυρίζονται οι δημοκράτες πως υπάρχει ισονομία και ισοπολιτεία (βασικές αρχές ε?) , βλέπουμε παντού τριγύρω πως δεν ισχύει. Κι όποιος τολμήσει να αμφισβητήσει αυτή τη κυριαρχία… Καταστολή. Ή μήπως δεν συμβαίνει έτσι?

    1)Πόσοι/ες από μικρομεσαία στρώματα εκλέγονται στο κοινοβούλιο ώστε να νομοθετήσουν δημοκρατικά?

    2) Πόσοι άνθρωποι διαβιούν και προσφέρουν στην παραγωγή του κοινωνικού πλούτου και δεν έχουν καν δικαίωμα ψήφου, καθώς δεν έχουν χαρτιά?

    3) Πόσοι φτωχοδιάβολοι στατιστικά βρίσκονται φυλακή και πόσοι καλοζωισμένοι?

    4)Πόσοι δουλεύουν και δεν πληρώνονται τη δουλειά τους με όρους αστικής δημοκρατίας?

    5)Πόσα ένσημα κλέβουν τα δημοκρατικά αφεντικά?

    6)Πόσες δημοκρατικές βίλες χτίζονται σε βουνά?

    7)Ποιοι δημοκράτες διακινούν την πρέζα?

    και άλλα πολλά..

    Μονάχα κατ’επίφαση και με ωφελιμίστικο τρόπο μπορώ να εκλάβω την παραπάνω άποψη.

    Πότε η Rosa Nera διεκδίκησε τίτλούς ιδιοκτησίας?

    Από πότε ο Διγαλάκης έχει το δικαίωμα να κάνει τις business του με περιουσία που δεν του ανήκει?

    Η αυτοδιαχείρηση γιατί βλάπτει τη δημοκρατία?

    Η πολιτική με την έννοια της συμμετοχής στα κοινά και όχι της ψηφοθηρίας, από πότε ενόχλησε τη δημοκρατία?

    Η συνάντηση κόσμου μακρυά από αγοραίες λογικές με ποιο τρόπο ενοχλεί τη δημοκρατία?

    Αλήθεια, σε πόσα μέρη εκτός από το σπίτι σου μπορείς να βρεθείς χωρίς να πληρώνεις? Άντε… το καλοκαίρι βρίσκουμε και καμιά γωνιά που δεν την εκμεταλλεύεται κάποιο αφεντικό του τουρισμού. Το χειμώνα?

    Το να σπιλώνεις λέγοντας αυταρχικούς φασίστες όσους συμμετέχουν στη Rosa Nera, είναι επιεικώς ευτελές. Σε κάθε , μα κάθε αντιφασιστική δράση ήταν και θα είναι παρών.

    Τυχαία, τώρα που ο Διγαλάκης και οι ομοίοι του επιχειρούν μανιασμένα να κάνουν Lux-ξενοδοχείο τη Rosa Nera, γεμίσαμε δημοκράτες.

    Αλήθεια όλοι αυτοί οι δημοκρατες, τι λένε για τους πρόσφυγες που είναι απόροια των δημοκρατικών πολέμων?
    Τι λένε για τη δημοκρατική βάση της Σούδας που έχει καταλάβει αρκετά τετραγωνικά με συρματοπλέγματα για πολεμικούς σκοπούς? Πάντα δημοκρατικά…

    Τι λένε οι δημοκράτες για το ότι το Πολυτεχνείο κάνει πολεμική έρευνα? Αναγκαίο-δημοκρατικό κακό?

    God, bless democracy!

    4)

    • Τίποτα από αυτά που γράφεις δεν ακυρώνει τα επιχειρήματα μου. Επίσης φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις αυτά που λέω, π.χ. λες πως η Ρόζα Νέρα δεν διεκδικεί τίτλους ιδιοκτησίας, αν καταλάβαινες αυτό που έγραψα- πως και αυτός που ορίζει την χρήση ενός αντικειμένου (στην περίπτωση μας η Ρόζα Νέρα ορίζει επιπλέον πως θα κάνει η ίδια χρήση- η απόλυτη ιδιοτέλεια σε βάρος άλλων!) το υποβάλλει στην πράξη σε καθεστώς ιδιοκτησίας του- δεν θα μιλούσες για τίτλους. Δεν θα ακολουθήσω τις απόψεις σου σχετικά με το τι δημοκρατία έχουμε ή αν έχουμε, γιατί δεν έχουν σχέση με το θέμα μας που είναι η συγκεκριμένη κατάληψη, και σχετικά με αυτήν έδειξα πως η κατάληψη αυτή δεν είναι δημοκρατική αλλά φασιστική πράξη, αυτό ισχύει άσχετα με τις αδυναμίες ή αντιφάσεις ή και αν θέλεις τα εγκλήματα του συστήματος που ζούμε. Να σου το πω πολύ απλά: κανένα κακό δεν δικαιολογεί ένα άλλο κακό, μια παράλογη πράξη μένει πάντα παράλογη όσες άλλες παράλογες και να υπάρχουν, μια φασιστική πράξη παραμένει φασιστική ακόμα και αν την πράττουν άνθρωποι που δηλώνουν μεγαλύτεροι εχθροί του φασισμού, γιατί ο άνθρωπος κρίνεται από τις πράξεις του και όχι από το τι πιστεύει για τον εαυτό του. Πως είσαι δημοκράτης δεν το δείχνεις με το να πας να κυνηγάς ανέξοδα κάποιους ηλίθιους δεξιούς στους δρόμους, αυτό έχει κάτι από την κενότητα μιας ποδοσφαιρικής αντιπαλότητας. Δημοκράτης είσαι αν αποκτάς αυτό που θέλεις με την δουλειά σου και με το να πείσεις το σύνολο των συνανθρώπων σου για το σωστό των απόψεων σου, και σίγουρα τίποτα από αυτά τα δύο δεν συνέβη που να δίνει στην ομάδα Ρόζα Νέρα το ηθικό δικαίωμα χρήσης των κτηρίων (τα λέω όλα αυτά χωρίς να αναφέρω την λέξη Νόμος, θέλω να βρω μια πλατφόρμα συνεννόησης που να βασίζεται στον κοινό νου και σε κοινές ανθρώπινες αξίες).
      φιλικά!

  2. έχω στείλει ένα σχόλιο το οποίο δεν ανέβηκε.
    Αν δεν το έχετε δει ακόμα καλώς. Αλλα αν δεν το δημοσιεύσατε ενώ το διαβάσατε, τι ακριβώς δεν συνάδει με τους όρους του σχολιασμού?

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα