Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Καταλυτική η σχέση Πολιτισμού – Παιδείας

Ο Πολιτισμός με συμπαραστάτη την Παιδεία μπορούν να βοηθήσουν στην ανασύνθεση του κοινωνικού ιστού και να οδηγήσουν στη συγκρότηση μίας υγιούς κοινωνίας με ευαισθησίες, με αξίες, με αίσθηση ευθύνης και κυρίως με αίσθηση ορίων.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης μας προχθές το βράδυ καθώς μαθητές της Σχολής Παυλάκη – Καλογερή παρουσίασαν τις εργασίες τους για τον πολιτισμό, τις τέχνες και το περιβάλλον, εργασίες που αποτέλεσαν μέρος της εκπαίδευσής τους στη διάρκεια της χρονιάς.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με ομιλία της κας Τζίνας Παυλάκη – Καλογερή, η οποία αναφέρθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” και την υπερσύγχρονη εθνική του βιβλιοθήκη, στα προγράμματα, στις δράσεις και στις ερευνητικές συλλογές του Ιδρύματος, το γυάλινο αναγνωστήριο, τη νέα Λυρική Σκηνή.
Μιλώντας για το Ιδρυμα υπογράμμισε «η μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνει το Ιδρυμα είναι να καταστήσει τα κελύφη αυτά ζωντανούς οργανισμούς  που η εκπαίδευση θα έχει μεγάλο μερίδιο και θα συνδέει τους ανθρώπους με τις τέχνες και την καλλιέργειά τους». Στην ομιλία της αναφέρθηκε στον μεγάλο ποιητή, θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, στη διάσημη perfomance artist Marina Abramovic, σε αρχαίους Eλληνες φιλοσόφους, αλλά και σε σημαντικές εκδηλώσεις πολιτισμού.
Παράλληλα, οι καταστροφές σημαντικών πολιτιστικών και ιστορικών μνημείων -που έχουν ενταχθεί στο κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco- από τον Ισλαμικό στρατό και τις ανά τον κόσμο βομβιστικές επιθέσεις δεν έμειναν ασχολίαστες, από την κα Καλογερή τονίζοντας «τα γεγονότα και οι εξελίξεις επιτάσσουν να αποφασίσουμε τι αρχές θα μεταγγίσουμε στους σημερινούς μας μαθητές και αυριανούς πολίτες. Σε αυτό θα συμβάλλει η “νέα ρητορική για την Ευρώπη”.
Είναι μία κίνηση που συνένωσε ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών, των επιστημών και της πολιτικής, με στόχο να αναδείξει τα πνευματικά αγαθά και τις αξίες, ως τη μόνο  συγκολλητική ουσία των  λαών, αναγνώρισε τον πολιτισμό ως τη βασική συνιστώσα της κοινωνικής συνοχής και της υγιούς ανάπτυξης, ενώ συμβάλλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης ως καθοριστικό  παράγοντα που επιτρέπει τη διείσδυση του πολιτισμού σε μία κοινωνία».
Για τον ρόλο τώρα που θα πρέπει να διαδραματίσει η εκπαίδευση, η κα Καλογερή επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «η εκπαίδευση καλείται να αποτελέσει την αιχμή της κοινωνικής αλλαγής, το εφαλτήριο για την πνευματική και κοινωνική μας ανάταξη, ώστε να καταφέρουν τα νέα παιδιά να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις του σήμερα και του αύριο.
Να δώσουμε προτεραιότητα στη μόρφωση και οχι απλώς στην κατάρτηση -στην “παιδεία της ψυχής”-  σύμφωνα με τον Αριστοτέλη. Οφείλουμε ως εκπαιδευτικοί να βοηθήσουμε τα νέα παιδιά ν’ αντιληφθούν τη δύναμη της γνώσης και την ανάγκη για συνεχή επικαιροποίησή της και να ενεργοποιήσουμε τους 3 ισχυρούς εσωτερικούς πυροδοτικούς μηχανισμούς που είναι: η θέληση για μάθηση, η στόχευση και το πάθος.
«Η χώρα μας σήμερα ζητά απ’ όλους να αναλάβουμε την ατομική μας ευθύνη για την επανένταξή της σε αναπτυξιακή πορεία.
Οι σημερινοί μαθητές που αύριο θα κληθούν να κρατήσουν την τύχη της χώρας στα χέρια τους, έχουν ήδη αντιληφθεί την αξία της πνευματικής θωράκισης και της πολιτισμικής διαπαιδαγώγησης και είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν με υψηλό αίσθημα ευθύνης, γνώση, συγκρότηση και αποτελεσματικότητα,  σε ό,τι τους ζητηθεί. Θα είναι πρεσβευτές μίας άλλης Ελλάδας, αυτής του πολιτισμού, της αριστείας, της εξωστρέφειας, της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας, της Ελλάδας της αλληλεγγύης», υπογράμμισε χαρακτηριστικά η κα Καλογερή κλείνοντας την ομιλία της.
Στη συνέχεια μαθητές του φροντιστηρίου, επιπέδου Proficiency, μέσα από δεκάδες εκπληκτικές φωτογραφίες που προβλήθηκαν μέσω προτζέκτορα, μιλώντας σε γαλλικά και αγγλικά, παρουσίασαν θέματα που έχουν να κάνουν με την κλιματική αλλαγή, σημαντικά υποθαλλάσια πάρκα, πόλεις πρότυπα, εντυπωσιακά Μουσεία και κτήρια, μελέτες, καλλιτέχνες   αλλά και αρχιτέκτονες που με τις γνώσεις τους και την ευαισθησία τους για το περιβάλλον, την τέχνη και τον πολιτισμό, προτάσσουν, όχι μόνο ιδέες, αλλά και υλοποιούν σχέδια με στόχο  ένα καλύτερο και δημιουργικό αύριο για τους πολίτες όλου του κόσμου.
Νωρίτερα μαθητές επιπέδου “Lower” παρουσίασαν ευαίσθητα κοινωνικά θέματα και ζητήματα που απασχολούν τους νέους σήμερα και όχι μόνο.
Οι διοργανωτές ως ελάχιστη αναγνώριση στις επιτυχίες και στο έργο που επιτελείται χρόνια στο Μουσικό Σχολείο Χανίων, που αποτελεί για την πόλη μας ένα φωτεινό παράδειγμα εκπαίδευσης και μία κοιτίδα πολιτισμού και υψηλών αξιών, μαθητές με τη συνοδεία κιθάρας τραγούδησαν, πλαισιώνοντας  μουσικά την εκδήλωση.
Στο τέλος βραβεύτηκαν  13 μαθητές του φροντιστηρίου που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία στις πανελλήνιες εξετάσεις.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα