Τετάρτη, 14 Αυγούστου, 2024

Καταναλωτές 
οικ/κής δυσφορίας

Ζούµε σ’ έναν κόσµο δύστροπης εποχής από πολιτικής και κοινωνικής σκοπιάς, που θεωρείται αλλοτριωµένη. Οι πολιτικοί µας προσδιορίζονται από καλύτεροι από πλευράς ιδεολογιών. Άγνωστοι µέχρι χθες, δίχως πολιτική καλλιέργεια αναρριχώνται, διεκδικούν και επιτυγχάνουν πολιτικά αξιώµατα.
Το έγκληµα της εποχής είναι η ακρίβεια, η κλοπή του καταναλωτή όταν αγοράζει είδη πρώτης ανάγκης, µε αθέµιτο κέρδος, µε αµφισβητούµενη ποιότητα και ελαττωµένη ποσότητα.
Για να ενδυναµώσει ο κ. πρωθυπουργός την πολιτική της Κυβέρνησης και να εξισορροπήσει τα πράγµατα, είπε ότι «το 41% δεν µας έχει δώσει λευκή επιταγή, δεν είναι άλλοθι για λάθη, µας έχει επιφορτίσει µε αυξηµένη ευθύνη». Επειδή οι ‘‘χριστουγεννιάτικοι µποναµάδες’’ είναι προσωρινού χαρακτήρα, δεν “φτουράνε”. Το γνωρίζουν οι άνθρωποι του Μαξίµου και λένε ότι «η κυβέρνηση ασκεί την επιδοµατική πολιτική» κατ’ ακολουθίαν των αντίξοων περιστάσεων.
Επιδόµατα των επιδοµάτων “κοινωνικής αλληλεγγύης” στοχευµένα σε νοικοκυριά, εξυπηρετούν τις προνοιακές κυβερνητικές πολιτικές, να εξασθενίσουν στην αγορά τάση που φτάνει την ακρίβεια στα ύψη και το πολιτικό σύστηµα στο ναδίρ. Επικρατεί η αντίληψη ότι επειδή δεν µπορούν να ελεγχθούν όλοι οι φοροδιαφεύγοντες, επιβάλλονται τεκµαρτά εισοδήµατα επί δικαίων και αδίκων επί µονίµου βάσεως οριζοντίως, για να φορολογούνται αδιακρίτως όλοι. Πάντως κατ’ επιταγήν του Σ/τος (άρθρ. 4 παρ. 5) η φορολογία του καθενός πρέπει να γίνεται βάσει της φοροδοτικής του ικανότητας «ανάλογα µε τις δυνάµεις του», δηλαδή επί του καθαρού εισοδήµατος που καταστρατηγείται.
Το φαινόµενο της αύξησης των τιµών µοιάζει µε ασανσέρ. Κανείς δεν ξέρει ποια είναι η πραγµατική τιµή ενός προϊόντος. Είναι κοστοβόρο και επίπονο να ψάχνει ο καταναλωτής να συγκρίνει τιµές όµοιων προϊόντων σε διαφορετικά σούπερ µάρκετ. Μπερδεύεται ο καθένας και αναγκάζεται ν’ αγοράζει δύο προϊόντα µε το σύστηµα “1+1”, ενώ χρειάζεται το ένα, και το Υπουργείο προβληµατίζεται να καταργήσει ή όχι αυτού του είδους την προσφορά. Η φιλοσοφία των εταιρειών είναι θέµα “µάρκετινγκ” και ευκαιρία να προωθούν τα αποθέµατα τους κατά τρόπο που θεωρούν ότι οι καταναλωτές θα τα πάρουν.
Αντικρουόµενα τα µηνύµατα στο κυβερνητικό επιτελείο και από το µέτωπο των ελεύθερων επαγγελµατιών. Ο πυρήνας του Ν/Σ πάντως δεν πρόκειται να µεταβληθεί, όπως είπε ο κ. πρ/ργός, ανεξάρτητα αν έχει προκαλέσει αντίξοες αντιδράσεις στη βάση της “γαλάζιας παράταξης”


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα