Μεθοδεύσεις με σκοπό τη δυσφήμιση, απαξίωση και συκοφάντηση των ΕΛΤΑ καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι των Ταχυδρομείων με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε σχετικά με την καθυστέρηση στην απόδοση των χρημάτων των λογαριασμών της ΔΕΗ.
Oπως τονίζουν για τους χειρισμούς που έγιναν η ευθύνη βαρύνει τόσο την κυβέρνηση όσο και τις Διοικήσεις των ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, ενώ συσχετίζουν την “διαπόμπευση” των ΕΛΤΑ με οικονομικά συμφέροντα που αντιστρατεύονται την είσοδο των Ταχυδρομείων στην αγορά της ενέργειας.
Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος των Εργαζομένων των ΕΛΤΑ Χανίων Γιώργος Λουγιάκης υπογράμμισε σχετικά ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε μεταξύ των ΕΛΤΑ και της ΔΕΗ, μεταφέρθηκε στο κοινό με κύρια ευθύνη της Διοίκησης της ΔΕΗ. «Τα ΕΛΤΑ εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ περισσότερα από 500-600 εκατ. ευρώ ετησίως και κατά συνέπεια η όποια πρόσκαιρη ταμιακή καθυστέρηση απόδοσης ενός ποσού 50 εκατ. ευρώ, θα ήταν κατά τη γνώμη μας ένα διαχειρίσιμο ζήτημα στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών. Να σημειώσουμε, δε, ότι η ΔΕΗ ενημερώνεται καθημερινά για την εξόφληση του συνόλου των λογαριασμών της στο δίκτυο των ΕΛΤΑ», ανέφερε ο κ. Λουγιάκης και πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τη διαμάχη που προέκυψε μεταξύ ΔΕΗ και ΕΛΤΑ φέρουν οι Διοικήσεις των δύο επιχειρήσεων καθώς επίσης και το Ελληνικό Δημόσιο που ως μέτοχος, ρυθμιστής και οφειλέτης δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του. «Διαπομπεύτηκε το Ταχυδρομείο και μέσα σε 5 ημέρες αρνητικών δημοσιευμάτων καταστράφηκε όλη η φήμη και η αξιοπιστία μιας επιχείρησης με 190 χρόνια ιστορία!», υπογράμμισε ο κ. Λουγιάκης και πρόσθεσε: «Για εμάς σίγουρα κάτι βρίσκεται πίσω από αυτό. Δεν είναι δυνατόν τη στιγμή που τα ΕΛΤΑ που κάνουν ένα τζίρο 7 δισ. ευρώ εξυπηρετώντας άλλους (λογαριασμούς νερού, ΔΕΗ, Εφορία κ.λπ.) να μην μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα λίγων δεκάδων εκατ. ευρώ. Σκοπός ήταν να απαξιωθούν πλήρως τα ΕΛΤΑ και εκτιμούμε ότι αυτό έχει να κάνει με την είσοδο της Επιχείρησης στην ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό φαίνεται ενόχλησε πολλούς καθώς η χρέωση της δικής μας κιλοβατώρας είναι πολύ χαμηλότερη από όλους τους εναλλακτικούς παρόχους. Άλλωστε και κατά το παρελθόν όποτε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επιχείρησαν να δραστηριοποιηθούν σε κερδοφόρους κλάδους της οικονομίας, όπως τα χρηματοοικονομικά προϊόντα κ.ά. οι διαδικασίες δεν προχώρησαν, προέκυπταν συνεχώς κανονιστικά εμπόδια και διάφορα περίεργα γεγονότα διαδραματίζονταν».
Οικονομική ασυνέπεια της πολιτείας
Ο κ. Λουγιάκης ανέφερε ακόμα ότι την προσπάθεια απαξίωσης των ΕΛΤΑ εντείνει η οικονομική ασυνέπεια της Πολιτείας ως προς τα χρήματα που οφείλει στα Ταχυδρομεία για την καθολικότητα των υπηρεσιών τους. «Οι οφειλές του Δημοσίου στα ΕΛΤΑ ξεπερνούν τα 250 εκατ. ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν την καταβολή της κρατικής αποζημίωσης για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας», επεσήμανε ο κ. Λουγιάκης. «Θέλουμε να ζητήσουμε από τον κόσμο να γυρίσει πίσω στα ΕΛΤΑ και να περιφρουρήσει το κοινωνικό αγαθό της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης. Τα ΕΛΤΑ είναι εκεί και πάντα θα υπάρχουν. Δεν φταίμε για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε ούτε βέβαια φταίνε οι πολίτες. Θα πρέπει λοιπόν να μπει ένα τέλος στην απαξίωση των ΕΛΤΑ», επεσήμανε καταλήγοντας ο κ. Λουγιάκης ενώ όπως έκανε γνωστό με πρωτοβουλία των εργαζομένων θα αποσταλεί σε κάθε σπίτι, σε ολόκληρη τη χώρα, μια επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει και την “συντονισμένη προσπάθεια κατασυκοφάντησης και απαξίωσης του Ταχυδρομείου».