Σοβαρές καταγγελίες για λαθρεμπόριο καυσίμων κάνει στα “Χανιώτικα νέα” ο αντιπρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Βαγγέλης Κώτσος, αναφερόμενος στο πρόσφατο ναυάγιο που έχει προκαλέσει την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό.
Σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, «αυτό που αποκαλύπτεται σήμερα είναι ότι το πλοίο πήγαινε για λαθρεμπορία, δηλαδή άλλες ποσότητες λέει η εταιρεία ότι υπήρχαν μέσα, άλλες λένε τα ΕΛΠΕ ότι παραδώσανε». Ο ίδιος εξηγεί ότι «άλλες ποσότητες λένε στα χαρτιά ότι φορτώσανε κι άλλες φαίνεται πως είχαν φορτωθεί».
ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ
Σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, το θέμα έχει απασχολήσει ακόμη και το υπουργικό συμβούλιο, ενώ ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, επισημαίνει πως το σύστημα εισροών-εκροών έπρεπε να έχει τοποθετηθεί εδώ και χρόνια σε όλα τα στάδια και στα διυλιστήρια κάτι που όμως δεν έχει συμβεί.
«Εάν είχαν τοποθετηθεί (στα διυλιστήρια) συστήματα εισροών-εκροών δεν θα είχαμε σήμερα το φαινόμενο ο ένας να λέει ότι είχε φορτώσει 100 τόνους και ο άλλους 200 τόνους» σημείωσε.
ΑΙΧΜΕΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ
Στο μεταξύ, ανακοίνωση με αιχμές εξέδωσαν χθες δήμαρχοι παράκτιων περιοχών που έχουν πληγεί από την ρύπανση εν όψει της σημερινής συνεδρίασης της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, με θέμα «Αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του Δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ”».
Όπως αναφέρουν οι δήμαρχοι Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου, Ελληνικού – Αργυρούπολη Γιάννης Κωνσταντάτος, Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης και Πειραιά Γιάννης Μώραλης «είναι απορίας άξιο το γεγονός, ότι ενώ ορθώς έχουν κληθεί οι Αντιπεριφερειάρχες Νοτίου Τομέα Αθηνών, Πειραιά, Νήσων και η Δήμαρχος Σαλαμίνας, δεν έχει κληθεί κανένας άλλος Δήμαρχος των περιοχών που έχουν άμεσα πληγεί από την μεγάλη αυτή οικολογική καταστροφή. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για το αν τελικά επιθυμεί η κυβέρνηση να γίνει συζήτηση σε βάθος για το θέμα, αλλά και τη συνεργασία την οποία θέλει τελικά να έχει με την Τοπική Αυτοδιοίκηση»
Ευάγγελος Γιδαράκος: «Ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού»
«Το πρόσφατο ναυάγιο της Σαλαμίνας έδειξε την ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού και των θεσμών, για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε σοβαρού θαλάσσιου ατυχήματος», επισημαίνει στο μεταξύ ο Καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, Ευάγγελος Γιδαράκος. Όπως τονίζει, το Αιγαίο διαπλέεται ετησίως από περισσότερα από 60.000 εμπορικά πλοία, εκ ων οποίων τα 6.000 είναι πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν από 100.000-200.000 τόνους βαριά πετρελαιοειδή (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο ατύχημα του Exon Valdez το 1989 στην Αλάσκα, διέφυγε μια σχετικά μικρή ποσότητα πετρελαίου από το συνολικό φορτίο του πλοίου –περίπου 25.000 τόνοι –καταστρέφοντας όμως μια περιοχή αντίστοιχη του Αιγαίου σε έκταση). Σήμερα, έπειτα από 28 χρόνια το ναυάγιο συνεχίζει το καταστροφικό του έργο στα οικοσυστήματα της περιοχής. Ο κ. Γιδαράκος, υπογραμμίζει ότι στην περίπτωση του Σαρωνικού συνεπάγεται ότι οι αρμόδιες αρχές είναι υποχρεωμένες για: ταυτοποίηση της προκληθείσας ζημιάς ή δυνητικών ζημιών, αξιολόγηση της σοβαρότητας της ζημιάς, καθορισμός των απαραίτητων μέτρων αποκατάστασης, λήψη αναγκαίων έκτακτων μέτρων και κινητοποίηση κάθε διοικητικού μέσου.