Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Καθηγήτριες του 3ου Γυμνασίου Χανίων σε 4 ευρωπαϊκές χώρες

To 3o Γυμνάσιο Χανίων κατά τη διάρκεια δύο σχολικών ετών (2018-1019 και 2019-1020) πραγματοποίησε το εγκεκριμένο με χρηματοδότηση Σχέδιο με τίτλο:“Αξιοποιώντας διαφορετικές πρακτικές για ποιοτική εκπαίδευση μέσα από την ευρωπαϊκή εμπειρία”, το οποίο ανήκει στη Βασική Δράση 1/ΚΑ1 – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων για το έτος 2018, Προγράμματος Erasmus+, τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης. Η υπεύθυνη ομάδα των καθηγητών έχει τη χαρά, με τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους, να σημάνει την ολοκλήρωση του προγράμματος και να κάνει ένα σύντομο απολογισμό των πεπραγμένων και των αποτελεσμάτων του μέχρι στιγμής.
Γενικός στόχος του σχεδίου, όπως διαγράφεται και στον τίτλο του, είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης του σχολείου μέσα από υιοθέτηση πρακτικών και μεθόδων που χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά στην εκπαίδευση των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και αφορούν τόσο την καθημερινή διδακτική πρακτική όσο και στον γενικότερο διδακτικό και παιδαγωγικό προσανατολισμό σε κάθε σχολική πρωτοβουλία και δράση, στο πλαίσιο μιας ολιστικής και σύγχρονης ευρωπαϊκής προσέγγισης του τρόπου λειτουργίας του σχολείου.
Κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος αυτού εξ αρχής ήταν η ποικιλία και η συνθετικότητα¸ που εκφράστηκαν από τις διαφορετικές επιλογές επιμόρφωσης για την κάθε μία από τις τέσσερις εκπαιδευτικούς, οι οποίες συμμετείχαν: ξεχωριστά αντικείμενα, ιδιαίτερα θέματα, διαφορετικοί τόποι και τρόποι, που ταίριαζαν στην ειδικότητα, στα ενδιαφέροντα, στη μοναδική προσωπικότητα της κάθε καθηγήτριας.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε 4 αυτόνομες δράσεις – ροές, η πρώτη από τις οποίες πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 05/10/2018 – 11/10/2018 από
την εκπαιδευτικό ΠΕ07 Σκουντριδάκη Αργυρώ με την πρώτη
κινητικότητα στην πόλη της
Λισαβόνας, όπου η καθηγήτρια παρακολούθησε το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Teaching cinema in the Classroom and Beyond», του οργανισμού Εuropeanexchange. Στο πρόγραμμα αυτό έλαβαν μέρος τρεις εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη με διοργανωτή τον Axel Wiczorke. Κεντρικό ερώτημα του προγράμματος ήταν “Γιατί θα πρέπει να γυρίζουμε ταινίες με παιδιά και εφήβους;” Η εκπαίδευση με ταινίες στο σχολείο  εκτός από τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα, βοηθάει στην εκμάθηση ξένων γλωσσών, στην κατανόηση του προφορικού και στην παραγωγή του γραπτού λόγου, στην ανάλυση εικόνων και νοημάτων συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη (“Learning by doing”). Η δεύτερη δράση υλοποιήθηκε από την καθηγήτρια ΠΕ02 Λαμπαρδάκη Άννα στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας κατά το διάστημα 24/02/2019 – 02/03/2019. Η κυρία Λαμπαρδάκη παρακολούθησε το επιμορφωτικό πρόγραμμα  “Structured  Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Ireland” του εκπαιδευτικού οργανισμού English Matters.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε διαλέξεις, εργαστήρια, ομαδικές συζητήσεις για το ευρωπαϊκό σύστημα εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα για το ιρλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, για καλές πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης και για τις στρατηγικές διάδοσής τους. Η καθηγήτρια επισκέφτηκε τρία σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, συζήτησε με τους διευθυντές, καθηγητές και μαθητές των σχολείων, περιηγήθηκε στους χώρους τους, μελέτησε θέματα εξετάσεων και παρακολούθησε διδασκαλία Αγγλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, διαμορφώνοντας εντέλει μια ικανοποιητική άποψη για το ιρλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Όπως αναφέρει η ίδια, «πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό σύστημα με ενισχυμένο δημόσιο χαρακτήρα, που εξασφαλίζοντας στα σχολεία άρτια υλικοτεχνική υποδομή, προσβλέπει στην ουσιαστική γνώση, συνδυάζοντας παραδοσιακές αξίες και τεχνικές με σύγχρονα μέσα και διδακτικές μεθόδους, […] δίνει χώρο στην κλασική παιδεία αλλά και στη σύγχρονη τεχνολογία, στην τέχνη και στην τεχνική, στην παράδοση και στην καινοτομία, στον εθνικό αλλά και οικουμενικό πολιτισμό. Έχουμε πολλά να διδαχθούμε από τα εκπαιδευτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών, και περισσότερο από εκείνα που κατόπιν σοβαρών αξιολογήσεων έχουν αποδείξει τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους, υπό τον όρο ότι αντιμετωπίζουμε τη δική μας και τη δική τους πραγματικότητα με ρεαλισμό και χωρίς προκαταλήψεις».
Η τρίτη κατά σειρά δράση πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό ΠΕ06 Λιγκουνάκη Νεκταρία στη Μάλτα κατά το διάστημα από 24/06/2019 ως 28/06/2019, όπου η καθηγήτρια παρακολούθησε το επιμορφωτικό πρόγραμμα «CLIL (Content & Language Integrated Learning)» του οργανισμού ETI. Όπως αναφέρει ο David Marsh, δημιουργός της μεθόδου, πρόκειται για μια προσέγγιση που, ενσωματώνοντας τις αρχές του  taskbased learning, προσφέρει  ένα πλαίσιο, όπου οι μαθητές  μαθαίνουν ένα αντικείμενο χρησιμοποιώντας μια ξένη γλώσσα  και αντιστρόφως, έχει δηλαδή διπλό εστιακό κέντρο, καθώς επιδιώκει την ταυτόχρονη ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων και κατάκτηση περιεχομένου.
Το σεμινάριο εισήγαγε τους συμμετέχοντες (καθηγητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και ποικίλα εκπαιδευτικά υπόβαθρα) στις αρχές του CLIL και ανέλυσε όλες τις παραμέτρους της προσέγγισης, τις διδακτικές τεχνικές και παρουσίασε πρακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της στο περιβάλλον και στις ανάγκες της τάξης.
Η τέταρτη και τελευταία δράση του Erasmus+ΚΑ1 του 3ου Γυμνασίου Χανίων υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό ΠΕ02 Καστανάκη Αλεξία, η οποία παρακολούθησε στη Φλωρεντία της  Ιταλίας το επιμορφωτικό πρόγραμμα  «Discovering Renaissance Art in Florence» του οργανισμού Europass Teacher Academy, κατά το διάστημα 28 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2019. Στο πρόγραμμα αυτό, η καθηγήτρια και άλλοι εκπαιδευτικοί από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το καλλιτεχνικό, ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο γεννήθηκε η Αναγέννηση. Όπως αναφέρει η ίδια, επέλεξε με ενθουσιασμό το συγκεκριμένο πρόγραμμα καθώς ενσωμάτωνε στη διδασκαλία με τρόπο βιωματικό την επαφή με τα μνημεία και γενικά με την ιστορική κληρονομιά της πόλης της Φλωρεντίας. Το σκεπτικό ήταν ότι θα μπορούσε να γίνει ανάλογη διδακτική αξιοποίηση της αντίστοιχης ιστορικής κληρονομιάς της δικής μας πόλης (Χανιά), ιδιαίτερα ως προς το αναγεννησιακό μέρος της που είναι αρκετά σημαντικό. Γενικά, στο πρόγραμμα αυτό είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η επέκταση της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας έξω από τις διδακτικές αίθουσες (outdoor learning), κάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί ικανοποιητικά σε πολλά μαθήματα του προγράμματος σπουδών του Γυμνασίου.
Από τον Μάρτιο του 2020 η περίσταση της πανδημίας σήμανε την αναστολή πολλών ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη χώρα μας και φυσικά και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Η ομάδα των καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ΚΑ1 του 3ου Γυμνασίου ελπίζει και εύχεται κατά την επόμενη χρονιά να επιτρέψουν οι συνθήκες την πραγματοποίηση τέτοιων αξιόλογων δράσεων και να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία σε αυτές.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα στη διεύθυνση http://erasmuska1-3gymchan.blogspot.com/?m=1

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα