Η υπόθεση επρόκειτο να εκδικαστεί χθες στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Χανίων αλλά τελικά αναβλήθηκε και αφορούσε και την κατασκευή της υποτυπώδους γέφυρας από κατοίκους στον Κερίτη τον Μάρτιο του 2019 σε πρώτη φάση και λίγους μήνες μετά για την επανακατασκευή της αφού η πρώτη παρασύρθηκε από το ρέμα του ποταμού.
Θυμίζουμε ότι την κατασκευή μιας υποτυπώδους γέφυρας ώστε η κίνηση προς τον Αλικιανό, τον Βατόλακκο και τον Σκινέ να γίνεται από το συγκεκριμένο σημείο και όχι μέσω Φουρνέ, τη ζητούσαν από την πρώτη ημέρα της καταστροφής της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη οι κάτοικοι της περιοχής. Ωστόσο καμία υπηρεσία, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης, δεν αναλάμβαναν την ευθύνη να υλοποιήσουν άμεσα το έργο χωρίς σχετική μελέτη. Οι κάτοικοι λοιπόν πήραν την πρωτοβουλία, είχαν την… “άτυπη” αλλά πολύ ουσιαστική στήριξη και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και έφτιαξαν τη διάβαση αξιοποιώντας ντόπιους εργολάβους. Τα μέσα δεν ήταν τα νόμιμα, δεν έγιναν όλα όπως πρέπει. Όμως το έργο δούλεψε και εξυπηρέτησε για μήνες μέχρι να γίνει η στρατιωτική γέφυρα λίγο πιο νότια.
Εκεί που το κράτος σήκωσε τα χέρια ψηλά, αρνούμενο να κάνει το αυτονόητο οι πολίτες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους! Για τη δικαίωση αυτής της αυτενέργειας αρκεί να επιδειχθούν οι φωτογραφίες και τα βίντεο που τραβήχτηκαν από τα μέσα αλλά και από τους ίδιους τους κατοίκους που έδειχναν πως η δική τους γέφυρα – διάβαση χρησιμοποιούνταν και από την αστυνομία και το ΕΚΑΒ, και την αρχαιολογία, τη δασική υπηρεσία, τον στρατό και όλες σχεδόν τις κρατικές υπηρεσίες! Το κράτος έβγαλε παράνομη μια γέφυρα – διάβαση που όμως χρησιμοποιούσαν οι ίδιες οι υπηρεσίες του αντί να κάνουν 10 παραπάνω χλμ. και να κινούνται μέσω Φουρνέ όπως το ίδιο ζητούσε από τους κατοίκους της περιοχής!
Υπάρχει πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για να δικαιώσει την πρακτική των πολιτών;