Επιστολή διαμαρτυρίας για επιλογές και συμπεριφορές της δημοτικής Αρχής.
Τον… δρόμο κατοίκων της παλιάς πόλης που άφησαν τα σπίτια τους αφού η γειτονιά τους έγινε αφιλόξενη γι’ αυτούς, νιώθουν ότι θα ακολουθήσουν κάτοικοι του κέντρου και συγκεκριμένα των οδών Κριάρη, Κόρακα, Μυλωνογιάννη Καραϊσκάκη και Κορωναίου, οι οποίοι αντιδρούν για αποφάσεις της δημοτικής Αρχής Σημανδηράκη αναφορικά με τα έργα στην περιοχή τους και κάνουν λόγο για «απαξιωτική συμπεριφορά» απέναντί τους».
Σε επιστολή διαμαρτυρίας τους που κοινοποίησαν στα “Χανιώτικα νέα”, υποστηρίζουν πως «πληροφορηθήκαμε πέρυσι τυχαία τη δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας χωρίς καμία πρόβλεψη για εμάς. Σε συνάντηση μας το Μάιο του 2022 με τη Δημοτική αρχή ήρθαμε αντιμέτωποι με απαξιωτικά σχόλια και συμπεριφορές από το Δήμαρχο Χανίων, τον Αντιδημάρχο της Τεχνικής υπηρεσίας και τον Αντιδήμαρχο των Οικονομικών υπηρεσιών».
Οι κάτοικοι σημειώνουν πως , «έχοντας εντάξει τους παραπάνω δρόμους στο Σ.Β.Α.Κ μετατρέπουν τους παραπάνω δρόμους σε ήπιας κυκλοφορίας αφήνοντας 8 θέσεις στάθμευσης στην οδό Μυλωνογιάννη κι 7 στη Κορωναίου χωρίς να υπάρχει κατοχύρωση ότι αυτές οι θέσεις θα είναι για τους μόνιμους κάτοικους καθώς δεν υπάρχει δημοτική αστυνομία και ούτε θα υπάρξει για τον επόμενο ένα χρόνο. Κατά τα λεγόμενα τους οι θέσεις αυτές θα κατοχυρώνονται με ειδικές διαγραμμίσεις στους μόνιμους κάτοικους που όμως και αυτό δεν αποτελεί εξασφάλιση για εμάς καθώς όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια στη Παλιά Πόλη και στη Σπλάντζια οι μόνιμοι κάτοικοι δεν έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν στις θέσεις τους αφού τις θέσεις αυτές καταλαμβάνουν άλλα αυτοκίνητα».
Οι κάτοικοι αναφέρουν επίσης πως «ας ενημέρωσαν ότι στη Παλιά Πόλη θα τοποθετούσαν μπάρες που πρόσβαση θα είχαν μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι και οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες που όπως γνωρίζετε ούτε αυτό έγινε. Το ίδιο ζητήσαμε κι εμείς και μας απάντησαν πως οι μπάρες δεν μπορούν να τοποθετηθούν στις θέσεις παρκαρίσματος και κατά τον Αντιδήμαρχο των Οικονομικών υπηρεσιών μας είπε σε έντονο ύφος πως πρέπει να καταλάβουμε πως και στο Πύργο του Άιφελ να είχαμε σπίτι δεν είναι δυνατόν να παρκάρουμε από κάτω. Άραγε εκείνος δεν παρκάρει έξω από το σπίτι του; Παρεμπιπτόντως στο Πύργο του Άιφελ και σε όλο το Παρίσι οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου έχουν τηλεκοντρόλ που ανεβάζουν και κατεβάζουν τις προστατευτικές μπάρες για να παρκάρουν στη κατοικία τους καθώς το ίδιο συμβαίνει και σε όλες τις ανεπτυγμένες και πολιτισμένες χώρες που η εκάστοτε δημοτική αρχή μεριμνεί για τους πολίτες της. Αλλά φυσικά όλα αυτά στο Παρίσι όχι στα Χανιά».
«ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ…»
Οι κάτοικοι μάλιστα αναφέρουν πως, ο Δήμος έριξε σε αυτούς την ευθύνη για την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Συγκεκριμένα εξηγούν: «Ο Αντιδήμαρχος της Τεχνικής υπηρεσίας και το Μάιο του 2022 και σε προγραμματισμένο ραντεβού μας στις 04/05/2023 στα γραφεία της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου Χανίων , μας είπε με επίσης απαξιωτικό ύφος «Τι να κάνουμε που τις πυλωτές των σπιτιών σας τις μετατρέψατε σε μαγαζιά!». Δεν έχει ενημερωθεί όπως θα όφειλε πως όλα τα Νέα Καταστήματα κατασκευάστηκαν με την άδεια 54 του 1929. Επίσης το 1929 δεν υπήρχαν αυτοκίνητα για να υπάρχει πρόβλεψη για πυλωτές κύριε Αντιδήμαρχε της Τεχνικής υπηρεσίας.
Στην ίδια συνάντηση ενημερωθήκαμε πως μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες της δημιουργίας του δρόμου ήπιας κυκλοφορίας (μέχρι περίπου το Μάιο του 2024) οι εργασίες θα επεκταθούν σε όλους τους δρόμους μέχρι τη Μ. Μπότσαρη δηλαδή όλη η Μυλωνογιάννη, Καραϊσκάκη και στην οδό Κ. Σφακιανάκη θα μεταφερθούν τα ταξί εφόσον στη πλατεία 1866 θα παρκάρει μόνο ένα ταξί. Άρα και στη Κ.Σφακιανάκη οι θέσεις πάρκινγκ θα εξαφανιστούν».
Επίσης προτάθηκε στους κατοίκους, «να παρκάρουμε από τις 21:00 το βράδυ μέχρι τις 09:00 το πρωί στο πάρκινγκ της Περίδου με 30 ευρώ το μήνα! Την υπόλοιπη μέρα όμως δεν μας έδωσε κάποια λύση με το τί θα κάνουμε τα αυτοκίνητα μας! Φυσικά όλη η δημοτική αρχή επιρρίπτει τις ευθύνες σε άλλες υπηρεσίες καθώς εκείνοι δεν φταίνε σε τίποτα!».
ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ
Στην επιστολή τους οι κάτοικοι θυμίζουν ότι «οι προηγούμενες Δημοτικές αρχές είχαν αντιμετωπίσει με τον ίδιο τρόπο τους κατοίκους της Παλιάς Πόλης, Ποτιέ, Χρ. Επισκόπου με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των κατοίκων να αναγκαστεί να αφήσει τα σπίτια τους. Με την κατάργηση των θέσεων πάρκινγκ η πόλη μετατρέπεται σε μια αφιλόξενη πόλη- ζούγκλα όπου άνθρωποι, με κινητικά προβλήματα (προσοχή δεν είναι όλοι ανάπηροι, για να δικαιούνται θέση αναπήρων) δεν θα έχουν πρόσβαση σε μαγαζιά και υπηρεσίες μια και θα πρέπει να παρκάρουν πολύ μακριά και θα το σκέφτονται δύο και τρεις φορές να επισκεφτούν την πόλη. Αυτοί που τελικά θα το τολμούν θα καταλήγουν να τσακώνονται μεταξύ τους για μια θέση πάρκινγκ (ήδη όλοι έχουμε βρεθεί μάρτυρες σε περιστατικά λεκτικής ή και σωματικής βίας, τσακωμούς και χειροδικίες) ή να πληρώνουν ποσά διόλου ευκαταφρόνητα».
Προσθέτουν δε, πως «το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με τους τουρίστες είναι εξίσου σοβαρό. Όλοι ξέρουμε ότι όλα τα rent-a-car αυτοκίνητα καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ. Άραγε τι πρόβλεψη υπάρχει για αυτούς; ‘Ηδη στα reviews των ξενοδοχείων στην παλιά πόλη αναφέρεται ότι υπάρχει πρόβλημα με το πάρκινγκ. Αν στο τέλος της ημέρας δεν ενδιαφέρει τις τοπικές Αρχές η ποιότητα ζωής των γηραιότερων εκ των Χανιωτών ή το αν διαπληκτιζόμαστε μεταξύ μας καθημερινά, μήπως συγκινηθούν από το πρόβλημα στις κρατήσεις; Μια πόλη που απλά τη διασχίζεις αλλά δεν έχει χώρο για να παρκάρεις το αμάξι σου είναι μια αφιλόξενη πόλη. Και τώρα ερχόμαστε στο ερώτημα, αν όλοι αυτοί οι Χανιώτες που κατεβαίνουν στα Χανιά για δουλειές και οι τουρίστες που μένουν μέσα στην πόλη και νοικιάζουν ένα rent-a-car αυτοκίνητο ΔΕΝ έχουν διαθέσιμη θέση πάρκινγκ, θα έχουμε εμείς οι μόνιμοι κάτοικοι;».
ΕΡΓΑ ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Οι κάτοικοι εξηγούν πως «το ερώτημα που πλανάται στο μυαλό όλων είναι, υπάρχει κάποια μελέτη με βάση την οποία καταργούνται οι θέσεις πάρκινγκ; Πού θα παρκάρουν όλοι αυτοί; Σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη όταν πρόκειται να γίνουν τέτοιου τύπου έργα γίνονται μελέτες κυκλοφοριακού φόρτου, προβλέπουν και εξασφαλίζουν θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους και τους επισκέπτες, φροντίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα και τους ηλικιωμένους να έχουν ίση πρόσβαση με τους υπόλοιπους. Τι από όλα αυτά έχει γίνει στην περίπτωσή της πόλης των Χανίων; Κατά το γνωστό “πάμε και όπου βγει”;
Το “πάμε κι όπου βγει” έχει υψηλό ρίσκο και τα λάθη δεν θα συγχωρεθούν σε μια πόλη που το υψηλό βιοτικό της επίπεδο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον τουρισμό. Αν δεν σέβεστε εμάς τους μόνιμους κατοίκους των Χανίων, δείτε την μεγάλη εικόνα μέρος της οποίας είμαστε και εμείς».
Καταλήγοντας, οι κάτοικοι θεωρούν ότι «ο Δήμος Χανίων οφείλει να αποδώσει τις όποιες διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στις οδούς Μυλωνογιάννη στους μόνιμους κατοίκους με κάποιο σύστημα διασφάλισης (πιθανόν με νούμερο που θα αντιστοιχεί σε κάτοικο ή άλλο τρόπο)
Επίσης θεωρούμε δίκαιο για τους αποδεδειγμένα μόνιμους κατοίκους του κέντρου να παραχωρηθούν από τον Δήμο Χανίων θέσεις στο Δημοτικό Πάρκινγκ στην οδό Περίδου».