Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Και πανωπροίκια ζητά η Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια

 

«Αποζημιώσεις» ύψους… 74 εκατ. ευρώ φαίνεται να έχει ζητήσει η εταιρεία Fraport λίγες μόλις ημέρες μετά την ανάληψη της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.

 

H πληροφορία διέρρευσε αρχικά από το περιοδικό «Spiegel», ενώ μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας σχολίασε ότι πρόκειται για «θόρυβο χωρίς λόγο».

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΗΣ FRAPORT
Ειδικότερα ως προς την προσφυγή της Fraport στη «διαιτησία» το «ThePressProject» σημειώνει ότι η Fraport πατώντας στους σχετικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης ζητεί από το ελληνικό κράτος μια εξαιρετικά μεγάλη αποζημίωση, 74 εκατ. ευρώ (60, συν ΦΠΑ) για εργασίες που υποστηρίζει ότι κρίθηκαν αναγκαίες, όταν ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, στη «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση στη χώρα», όπως έχει χαρακτηριστεί.
Οι πρώτες απαιτήσεις της Fraport, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, έρχονται μόλις 14 ημέρες αφού η γερμανική εταιρεία ανέλαβε τα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ το ποσό που διεκδικεί είναι πάνω από τρεις φορές μεγαλύτερο από τα 22,4 εκατ. εγγυημένο μίσθωμα που θα καταβάλλει ετησίως η εταιρεία στο Δημόσιο.
Σύμφωνα πάντα με το TPP, οι απαιτήσεις της Fraport βασίζονται στη ρήτρα 6.4.3 της Σύμβασης Παραχώρησης, που ψηφίστηκε, παρά τις αντιδράσεις φορέων που την χαρακτήριζαν αποικιοκρατική, από το ελληνικό Κοινοβούλιο τον Μάιο του 2016 (ν.4389). Το συγκεκριμένο άρθρο, προβλέπει ότι εάν η εταιρεία παρουσιάσει έξοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (προσκομίζοντας τιμολόγια) για «ζημιές που θα προκύψουν σε οποιοδήποτε από τα μεταβιβασθέντα στοιχεία», τότε το Δημόσιο θα αποζημιώσει τον παραχωρησιούχο για το κόστος της αποκατάστασης. Από την πλευρά του, σε πλήθος εγγράφων το Δημόσιο χαρακτηρίζει τις απαιτήσεις της εταιρείας ως «αβάσιμες και μη στοιχειοθετημένες».

Ο Στ. Πιτσιόρλας
Επισήμως η κυβέρνηση φαίνεται να υποβαθμίζει το θέμα καθώς χθες σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Αναστασία Καρυπίδου, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας μίλησε για «θόρυβο χωρίς λόγο» υποστηρίζοντας ότι η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Ο κ. Πιτσιόρλας σημείωσε πως «υπάρχει σε εξέλιξη μια διαδικασία, που πριν ολοκληρωθεί δεν έχουμε κανέναν λόγο να ασχοληθούμε» και εξήγησε: «Έχουμε να κάνουμε με μια μεγάλη σύμβαση και όπως και με άλλες συμβάσεις παραχώρησης, σε αυτές τις συμβάσεις, στην πορεία υλοποίησής τους, προφανώς θα ανακύπτουν προβλήματα. Οι συμβάσεις προβλέπουν τις διαδικασίες επίλυσης αυτών των προβλημάτων και θα πρέπει να περιμένουμε αυτές τις διαδικασίες να δούμε αν τελικά υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επίλυσης των τεχνικών διαφορών και νομίζω πως πρέπει να έχουμε την εμπιστοσύνη ότι από αυτή τη διαδικασία τελικώς θα διευκρινιστούν τα πράγματα».

 

Σύμβαση – “φωτιά”

STO PLAISIO
Τα “Χανιώτικα νέα” σε αναλυτικό δημοσίευμά τους στις 25 Ιανουαρίου 2016 είχαν παρουσιάσει τους κινδύνους που έκρυβε η σύμβαση παραχώρησης.

Να υπενθυμίσουμε πάντως ότι τα «Χ.ν.» σε αναλυτικό δημοσίευμα στις 25 Ιανουαρίου 2016 είχαν παρουσιάσει τους κινδύνους που έκρυβε για το Ελληνικό Δημόσιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση η σύμβαση παραχώρησης. Χαρακτηριστικά -σημειώναμε τότε- πως «η εταιρεία έχει τεράστια περιθώρια κέρδους σε αντίθεση με το ελληνικό κράτος που σχεδόν σε κάθε άρθρο της σύμβασης υπάρχει και μία δυνητική πηγή εξόδων!».
Στη σύμβαση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η αποζημίωση της εταιρείας, αν επικαλεστεί πρόσθετες δαπάνες εξαιτίας της αλλαγής της νομοθεσίας, εφόσον οι κρατικοί χρήστες (Ε.Μ.Υ., ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑ, Πυροσβεστική, κ.α.), υπερβούν σε κατανάλωση ένα ορισμένο επίπεδο αναφοράς για ηλεκτρικό, ΟΤΕ, νερό κ.α.,
Επίσης προβλέπεται αποζημίωση για ζημίες της εταιρείας: Αν η Fraport παρουσιάσει έξοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (προσκομίζοντας τιμολόγια) για ζημιές που θα προκύψουν σε οποιοδήποτε από τα μεταβιβασθέντα στοιχεία, τότε το Δημόσιο θα αποζημιώσει τον παραχωρησιούχο για το κόστος της αποκατάστασης.

 
Διευκρινίσεις της Fraport
Στο μεταξύ, χθες το βράδυ η Fraport εξέδωσε ανακοίνωση με «διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών». Στην ανακοίνωσή της η Fraport υποστηρίζει ότι, «η πραγματοποίηση της μεγαλύτερης παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο, τεχνικά και λειτουργικά, έργο. Από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έως σήμερα, η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου αυτού». Στη συνέχεια αναφέρει ότι «τυχόν συμβατικές διαφορές που ανακύπτουν στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης δεν αναιρούν την ποιότητα αυτής της συνεργασίας». Προσθέτει δε ότι «η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια». Και καταλήγει: «Η Fraport Greece ύστερα από την έγκριση των 14 master plans από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων είναι έτοιμη να προχωρήσει  τις επόμενες εβδομάδες  στην υλοποίηση των έργων ανάπτυξης και αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Εγώ λέω αφού της χαρίσαμε τα αεροδρόμια αν της χαρίσωμε και και τα κατοχικά δάνεια,μπορεί να μην έχει άλλες απαιτήσεις.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα