Για τον σχεδιασμό της Κυβέρνησης σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), κατέθεσε ερώτηση ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Υποδομών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Οι παλινωδίες των Κυβερνήσεων και των αρμόδιων Υπουργών τόσο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όσο και της σημερινής της Ν.Δ είναι γνωστές, σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έχουν οδηγήσει σε ροκάνισμα του «χρόνου», αφού είναι χαρακτηριστικό ότι 8 χρόνια τώρα (από το 2012) έχει να δημοπρατηθεί η κατασκευή κάποιου νέου τμήματος και με αποτέλεσμα περίπου μόνο 60 χιλιόμετρα να έχουν παραδεκτές προδιαγραφές σύγχρονου οδικού άξονα (4 λωρίδες, στηθαίο ασφαλείας κλπ).
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019, ανακοίνωσε ότι είναι πανέτοιμη και θα προχωρήσει σε νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ και σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις της, τα έργα θα ξεκινήσουν το αργότερο στα μέσα του 2023, αν και εφόσον υποβληθούν και εγκριθούν οι προσφορές, η περιβαλλοντική αδειοδότηση, οι προσυμβατικοί έλεγχοι και χωρίς να υπάρχουν ενστάσεις.
Σε αυτό τον σχεδιασμό, πριν την πανδημία η πηγή χρηματοδότησης του έργου, παρ’ ότι η Κυβέρνηση παρουσιαζόταν ως πανέτοιμη, δεν είχε ξεκαθαριστεί ενώ μετά τη σύσταση του Ταμείου Ανάκαμψης, η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα πρότεινε να ενταχθεί η χρηματοδότηση του έργου.
Σε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης μου στις 18 Δεκέμβρη 2020 είχαμε επισημάνει τις παλινωδίες της Κυβέρνησης και το ενδεχόμενο να εγκλωβιστεί το έργο μέσα σε έναν σχεδιασμό παραχώρησης που δεν θα προχωρήσει.
Όπως φαίνεται από δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, η πρόταση της Ελληνικής Κυβέρνησης για χρηματοδότηση του έργου από το πολυσυζητημένο ταμείο ανάκαμψης είναι στον αέρα, παρά τη βεβαιότητα του Υπουργείου Υποδομών, αφού δεν εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή επιτροπή.
Επειδή δεν υπάρχει καμία επίσημη Κυβερνητική ανακοίνωση σχετικά με την μη ένταξη του ΒΟΑΚ στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
-Αληθεύει η απόρριψη της Κυβερνητικής πρότασης για χρηματοδότηση του έργου του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης; Θα εμείνει η Κυβέρνηση στην πρόταση της;
-Ποια εναλλακτικά σχέδια χρηματοδότησης του έργου υπάρχουν και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να σταματήσουν οι παλινωδίες και οι καθυστερήσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ);».