Επιβεβλημένο από τις σύγχρονες απαιτήσεις στην Εκπαίδευση χαρακτηρίζει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Γιατί τα παιδιά μας αξίζουν καλύτερα, γιατί οι εκπαιδευτικοί μας αξίζουν καλύτερα και γιατί ο πήχης για το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι υψηλός», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Περισσότερα εφόδια, νέες δεξιότητες, αποτελεσματικότερα εργαλεία και διαδικασίες, ίσες ευκαιρίες – σε κοινό βηματισμό με τις διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις – προς όφελος όλων», τονίζει.
Στις επικρίσεις αντιπολίτευσης και φορέων για τη χρονική στιγμή που τέθηκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο, η κ. Κεραμέως απαντά ότι «ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς».
Επιπλέον, χαρακτηρίζει «αδόκιμη» την κριτική περί επαναφοράς ενός εξεταστικοκεντρικού συστήματος. Ειδικότερα για την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο επισημαίνει ότι «η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη».
Σχετικά με την επιτυχημένη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και πιθανή μελλοντική αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, η υπουργός εξηγεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σύσταση ομάδας εμπειρογνωμόνων που θα αναλάβει την εκπόνηση συνεκτικού σχεδίου για την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαίδευσης, επεκτείνοντας και επαναπροσδιορίζοντας ήδη δρομολογημένες δράσεις και αξιοποιώντας την εμπειρία του παρελθόντος.
Τέλος, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τους όρους με τους οποίους θα γίνει, επαναλαμβάνει ότι προτεραιότητα είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και επισημαίνει ότι αναμένεται άμεσα η εισήγηση των ειδικών και ότι θα ακολουθήσει η δημοσιοποίηση των οργανωτικών μέτρων. Παράλληλα, σημειώνει ότι το υπουργείο, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, επεξεργάζονται τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.
Καλά θα κάμει η κυρία να εξηγήσει σε ποια «σύγχρονη απαίτηση» αντιστοιχεί κάθε ένα από τα μέτρα που εισάγει. Επειδή, αν θυμάμαι καλά, οι περισσότερες από τις διατάξεις του νομοσχεδίου της (όπως αυτές έχουν εμφανιστεί στις εφημερίδες) δεν είναι τίποτε άλλο από επαναφορά παλαιών (ή παμπάλαιων) διατάξεων. Δεν μπορώ παρά να πω ότι η ρακένδυτη εκπαίδευση, που την έζησα από μέσα επί 35 χρόνια, εξακολουθεί να είναι άθυρμα και έρμαιο των διαθέσεων του (της) εκάστοτε υπουργού. Ίσως η «κοινωνία» δεν το γνωρίζει αυτό· ή, και αν το γνωρίζει, δεν νοιάζεται, καθώς τυρβάζεται περί άλλα πολλά σπουδαιοφανή και πομφολυγώδη. Η αγωνία των ολίγων (διότι υπάρχουν και αυτοί…) δεν είναι, δυστυχώς δύναμη που θα μπορούσε να διαλύσει την ζοφώδη ατμόσφαιρα που έχει εγκατασταθεί και να υποχρεώσει την Πολιτεία να συναισθανθεί το χρέος της απέναντι στην Ιστορία αλλά κυρίως στο μέλλον αυτού του τόπου. Όλα αυτά στο χώρο υπουργείου το οποίο πριν από χρόνια είχε στην προμετωπίδα του την επιγραφή «Όλα είναι ζήτημα παιδείας» – για να επαληθευθεί ο αρχαίος λόγος «ἔξεστι Κλαζομενίοις ἀσχημονεῖν»