Κερδοφόρα μόνο για τον ιδιώτη επενδυτή θα είναι η πώληση του αεροδρομίου Χανίων καθώς οι επιβάτες θα πληρώνουν “καπέλο” 20 ευρώ την πρώτη πενταετία. Παράλληλα ο επιχειρηματίας, στα χέρια του οποίου θα περάσει το “Δασκαλογιάννης”, θα πάρει… δώρο έργα αξίας 110 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το καθαρό ετήσιο κέρδος του υπολογίζεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτά επισημάνθηκαν χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν στην Αθήνα, μετά τη συνάντησή τους με το Δ.Σ. του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, επαγγελματικοί φορείς και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που αντιδρούν στην παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
«Κατά διαβολική σύμπτωση το αεροδρόμιο Ηρακλείου εξαιρέθηκε από τον κατάλογο των 14 αεροδρομίων που βαίνουν προς εκποίηση. Με δεδομένο ότι στην Κρήτη θα υπάρχουν τρία αεροδρόμια (Ηρακλείου, Χανίων, Καστελίου), θα δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, που θα ζημιώσουν το αεροδρόμιο Χανίων, αφού η ανάπτυξή του οφείλεται στα χαμηλά τέλη και είναι η πρώτη βάση για τη Ryanair», τόνισε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Χρήστος Μυλωνάκης.
«Ο επενδυτής που θα έρθει θα παραλάβει και ένα μπόνους 110 εκατ. ευρώ καθώς με πόρους του Ε.Σ.Π.Α. ολοκληρώνεται η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων. Ενώ το μέσο ετήσιο καθαρό κέρδος του αεροδρομίου ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ!», κατήγγειλε ο νομικός σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης Χαρ. Πιτσιγαυδάκης.
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
Εν τω μεταξύ, με κεντρικό θέμα την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” των Χανίων και τον συντονισμό των ενεργειών για την αποτροπή της πραγματοποιήθηκε σύσκεψη χθες στο γραφείο του δημάρχου Χανίων, παρουσία του δημάρχου Τάσου Βάμβουκα καθώς και των επικεφαλής και των εκπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων της μείζονος και ελάσσονος αντιπολίτευσης Μαρίας Κοκκινάκη, Αριστείδη Παπαδογιάννη, Νικολάου Παπαντωνάκη, Σεραφείμ Ρίζου και Γιάννη Σαρρή.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Δήμου, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας του Δήμου Χανίων Δημήτρης Φραγκάκης, ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Χανίων Μάρκος Περάκης ενημέρωσε τους παριστάμενους για τις νομικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν από πλευράς Δήμου για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης.
Στη συνέχεια οι επικεφαλής και εκπρόσωποι των παρατάξεων κατέθεσαν τις απόψεις τους αναφορικά με τη διοργάνωση παγκρήτιας κινητοποίησης το προσεχές διάστημα, με ευρεία συμμετοχή, προκειμένου να σταλεί προς όλες τις κατευθύνσεις το μήνυμα της αντίθεσης της τοπικής κοινωνίας στα επιχειρούμενα σχέδια ιδιωτικοποίησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες των “Χ.Ν.”, η συγκέντρωση θα γίνει στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς το πιθανότερο στις 28 Οκτωβρίου, ενώ λίγες ημέρες μετά σχεδιάζεται να υπάρξει κινητοποίηση και στο αεροδρόμιο Χανίων.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΚΑΙ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΜΕ
Την έντονη αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων εκφράζει και το ΠΑΜΕ.
Οπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, «η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων και άλλων και η διάλυση της Υ.Π.Α., θα έχει αρνητικές συνέπειες:
• Στους εργαζομένους στα αεροδρόμια, αφού θα υπάρξουν διαθεσιμότητες και απολύσεις και παραπέρα τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων σε όλους ανεξαιρέτως. Διάλυση Σ.Σ.Ε., συνεχείς μειώσεις μισθών, ανασφάλιστη εργασία, ωράρια λάστιχα, διευθέτηση του χρόνου εργασίας κ.λπ.
• Στο επιβατικό κοινό, το οποίο θα κληθεί να πληρώσει την αύξηση των τελών των αεροδρομίων που θα επιβάλλουν οι ιδιώτες “επενδυτές”. Ο τουρισμός θα γίνει προνόμιο ακόμα πιο λίγων».
Ακόμα τονίζει ότι «το εργατικό λαϊκό κίνημα πρέπει να απαιτήσει:
• Να μην ιδιωτικοποιηθεί κανένα αεροδρόμιο.
• Να μην εφαρμοστούν οι νόμοι 3913/2011 και 4146/2013 που αφορούν τη διάλυση της Υ.Π.Α., ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων και αεροναυτιλίας καθώς και οι κυρώσεις συμφωνίας που έχουν ψηφιστεί για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (Ε.Ε.Ο.).
• Η Υ.Π.Α. να παραμείνει ενιαία και δημόσια υπηρεσία με όλες τις αρμοδιότητές της για την ίδρυση, την οργάνωση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση των αεροδρομίων, της αεροναυτιλίας και του αεροδρομίου των Σπάτων κ.ά.».
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Την αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων υπογραμμίζουν 16 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή. Οι βουλευτές, με επικεφαλής τον Γιάννη Ζερδελή, επισημαίνουν ότι η διαδικασία παραχώρησης για 40 χρόνια, με δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης για άλλα 10, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου και τονίζουν ότι «η ιδιωτικοποίηση των αερολιμένων που προωθεί η συγκυβέρνηση δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά παραχώρηση σε ιδιώτες της περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του λαού, χωρίς κανένα όφελος για το ελληνικό Δημόσιο».
Οι βουλευτές επικαλούνται και δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία στους όρους παραχώρησης περιλαμβάνεται και ένα «περιφερειακό σπατόσημο», το οποίο στην ουσία θα χρηματοδοτεί τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων.