14 C
Chania
Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου, 2025

Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών

“Θερμό” αναμένεται το φθινόπωρο για την κυβέρνηση καθώς οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν με το άνοιγμα των σχολείων σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, πολύ πιθανόν με τη μορφή απεργίας διαρκείας. Βασικές αιτίες της διαμαρτυρίας τους είναι οι αλλαγές που προβλέπονται με βάση την αρχική διατύπωση του σχεδίου νόμου για το νέο Λύκειο, αλλά και οι 6.000 υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 1.335 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.
Ειδικότερα, όπως επεσήμανε, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ο γενικός γραμματέας ΕΛΜΕ Χανίων Φώτης Μπιχάκης, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις Συνελεύσεις που πραγματοποιεί η επιτροπή αγώνα Χανίων είναι ιδιαίτερα μαζική αγγίζοντας τα 250 άτομα. «Αυτό που επιβεβαιώνεται μέσα από τις Συνελεύσεις είναι ότι πάμε για δυναμικές κινητοποιήσεις με το άνοιγμα των σχολείων και περιμένουμε την εισήγηση της ΟΛΜΕ -η οποία δεσμεύεται από την απόφαση του συνεδρίου- για απεργία διαρκείας με το άνοιγμα των σχολείων», σημείωσε ο κ. Μπιχάκης, ενώ σχετικά με τα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών διευκρίνισε ότι αυτά αφορούν τόσο το ζήτημα του νέου Λυκείου και της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όπως αυτό διαμορφώνεται από το σχετικό σχέδιο νόμου που βρίσκεται σε διαβούλευση, όσο και το θέμα των μαζικών μετατάξεων και της διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών.

ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
2«Πρόκειται για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα», ανέφερε ο γραμματέας της ΕΛΜΕ Χανίων και πρόσθεσε: «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με τις ρυθμίσεις για το νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο ουσιαστικά οδηγούνται δεκάδες μαθητές στο να μην πάρουν ποτέ απολυτήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κι αυτό διότι εισάγεται ο θεσμός των περιφερειακών εξετάσεων από την Α’ Λυκείου, που 50% των θεμάτων θα καθορίζεται από βάση δεδομένων του Υπουργείου, καθιερώνοντας ένα είδος “μίνι πανελλαδικών” για όλες τις τάξεις του Λυκείου. Αρα με τη διαβάθμιση δυσκολίας των θεμάτων θα μπορεί το Υπουργείο να κανονίζει τον αριθμό των μαθητών που θα προάγονται στην επόμενη τάξη και άρα και τον αριθμό των μαθητών που θα παίρνουν απολυτήριο. Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι με την αλλαγή στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο “πετάει” ειδικότητες που έχουν μαζική ζήτηση εκτός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως Σχολές που αφορούσαν την υγεία, την πρόνοια, την αισθητική και την κομμωτική και τις δίνει στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ., αφού όσοι ιδιώτες είχαν άδεια για Ι.Ε.Κ. μπορούν αυτοδίκαια να ιδρύσουν ιδιωτικές τεχνικές σχολές. Επιπλέον αφαιρεί τη δυνατότητα στους μαθητές με την ολοκλήρωση του νέου Τεχνολογικού Λυκείου να παίρνουν πιστοποιητικό τρίτου επιπέδου το οποίο εξισώνει στους διαγωνισμούς του Δημοσίου κ.λπ. το απολυτήριό τους με εκείνο του Γενικού. Στη θέση του βάζει μια ακόμα εξεταστική διαδικασία που θα οργανώνεται με τον αντίστοιχο επαγγελματικό φορέα της συγκεκριμένης ειδικότητας που θα έχει επιλέξει. Επιπλέον, καταργώντας τις ΕΠΑ.Σ. που σήμερα έχουν κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας και ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο και πρόγραμμα σπουδών, δημιουργούν τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), τις οποίες όμως δεν εντάσσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά θα λειτουργούν σαν υποβαθμισμένα Ι.Ε.Κ. που μπορείς να πας από απόφοιτος Δημοτικού, χωρίς καμία μετέπειτα δυνατότητα συνέχισης των σπουδών σου και στις οποίες διδάσκουν ωρομίσθιοι, χωρίς αναλυτικό πρόγραμμα κ.λπ.».

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εκτός όμως από τις αλλαγές στο νέο Λύκειο “κόκκινο πανί” για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί και η απόφαση της κυβέρνησης για υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση όπως και η απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα 1.335 εκπαιδευτικοί.
«Ηδη ανακοίνωσαν ότι δεν θα προσλάβουν 12.000 αναπληρωτές εκ των οποίων πολλοί από αυτούς δούλευαν 8 και 10 χρόνια συνεχώς αναπληρώνοντας ουσιαστικά τον εαυτό τους. Επίσης μέσω διαπιστωτικής πράξης ανακοινώθηκαν 6.000 υποχρεωτικές μετατάξεις, ενώ 1.335 από αυτές, όπως δήλωσε ο υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα είναι διαθεσιμότητες – απολύσεις», ανέφερε ο κ. Μπιχάκης επισημαίνοντας ότι ακόμα δεν έχει απαντηθεί από κανέναν αρμόδιο πως προκύπτει ότι οι 6.000 καθηγητές είναι “πλεονάζοντες”.
«Η περυσινή χρονιά τελείωσε με 2.000 κενά εκπαιδευτικών που σημαίνει ότι μόνο με λογιστικές αλχημείες του Υπουργείου μπορούν να βγάλουν σήμερα 6.000 υπεράριθμους, τη στιγμή μάλιστα που το ίδιο το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι μόνο αυτό το καλοκαίρι βγήκαν 4.500 εκπαιδευτικοί σε συνταξιοδότηση. Δηλαδή, ενώ μας έλειπαν, σύμφωνα με δηλώσεις του Αρβανιτόπουλου, 2.000 εκπαιδευτικοί από πέρυσι και έφυγαν 4.500 με συνταξιοδότηση, που σημαίνει 6.500 λιγότεροι εκπαιδευτικοί, την ίδια στιγμή ανακοινώνουν ότι περισσεύουν άλλες 6.000 εκπαιδευτικών. Καμία αριθμητική δεν μπορεί να το εξηγήσει αυτό! Εμείς πάντως από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται να ανοίξει κανένα σχολείο με αυτούς τους όρους. Κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, κανένας μαθητής δεν περισσεύει και κανένα σχολείο δεν περισσεύει», ανέφερε καταλήγοντας ο κ. Μπιχάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα