Το Γυµνάσιο Νέας Κυδωνίας συµµετείχε µε επιτυχία στην τρίτη κινητικότητα του προγράµµατος Erasmus+ ΚΑ210 ”Different but Sharing the Same Dreams”, που έλαβε χώρα από τις 14 έως τις 18 Οκτωβρίου 2024 στη Γρανάδα, Ισπανίας.
Οι µαθήτριες Βαρδαλάκη Αναστασία, Πιµπλή Πολυτίµη και Χατζηδάκη Ιουλία µε τις συνοδούς καθηγήτριες Κοκοτσάκη Ειρήνη, Ματσαµάκη Αρτεµησία και Καλουδάκη Μαρία, (υπεύθυνη του προγράµµατος) συµµετείχαν σε µια µοναδική εκπαιδευτική και πολιτισµική ανταλλαγή που σηµατοδότησε µια σηµαντική στιγµή για το σχολείο µας στην αναζήτηση της συµπεριληπτικής εκπαίδευσης, από κοινού µε τα σχολεία της σύµπραξης από τη Ρουµανία, την Ισπανία και την Τουρκία.
Από την πρώτη ηµέρα της επίσκεψης, οι µαθητές µας βρέθηκαν σε ένα περιβάλλον γεµάτο ενθουσιασµό και αλληλεπίδραση. Μέσα από παιχνίδια γνωριµίας και περιηγήσεις στην ιστορική Γρανάδα, µε το εντυπωσιακό φρούριο της Αλάµπρα, οι συµµετοχές τους έθεσαν τις βάσεις για µια συνεργασία, γεµάτη φιλία, αποδοχή και κατανόηση των διαφορών.
Μια από τις πιο σηµαντικές στιγµές της κινητικότητας ήταν η µετάβαση στον οργανισµό Fundation Docete Omnes, ο οποίος προσφέρει εκπαίδευση και στέγη σε άτοµα µε ειδικές ανάγκες. Οι µαθητές µας συµµετείχαν σε εργαστήριο ξυλογλυπτικής, εµπλουτίζοντας τις γνώσεις τους και βιώνοντας την αξία της συµπερίληψης στην εκπαίδευση. Το βράδυ της ίδιας ηµέρας επισκέφθηκαν µία από τις cuevas (σπηλιές), παραδοσιακές τσιγγάνικες κατοικίες σκαλισµένες στο βράχο αιώνες πριν, για να παρακολουθήσουν παράσταση φλαµένκο. Το φλαµένκο ενσωµατώνει µια σύνθετη µουσική και πολιτισµική παράδοση. Αναδύθηκε από τα κατώτερα κοινωνικά επίπεδα της Ανδαλουσίας σαν ξεχωριστή υποκουλτούρα και εξελίχθηκε σε χαρακτηριστικό κοµµάτι του πολιτισµού ολόκληρης της Ισπανίας. Βασικό στοιχείο της καλλιτεχνικής του µορφής αποτέλεσαν οι Τσιγγάνοι της Ισπανίας. Τα τραγούδια τους είναι κυρίως αυτοσχεδιασµοί που αποτυπώνουν τις διάφορες δυσκολίες που πέρασε ο λαός τους κατά τη διάρκεια των αιώνων. Εκφράζει ένα είδος “µαγείας”, µυστηριακής δύναµης και ιδιαίτερης ανύψωσης της ψυχής του καλλιτέχνη που ερµηνεύει το χορό ή το τραγούδι. Συµβολίζει τον αγώνα του ανθρώπου να ανταπεξέλθει µε αξιοπρέπεια, τιµιότητα και υπερηφάνεια στις δυσκολίες και της προκλήσεις της ζωής, ιδέες που προάγει και η συµπεριληπτική εκπαίδευση. Το 2010 η UNESCO συµπεριέλαβε το φλαµένκο στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονοµιάς της Ανθρωπότητας.
Κατά τη διάρκεια της παραµονής µας, οι καθηγητές συµµετείχαν σε στρογγυλή τράπεζα, όπου αντάλλαξαν απόψεις και καλές πρακτικές για την ενσωµάτωση µαθητών µε διαφορετικές ικανότητες στην τάξη, υπογραµµίζοντας ότι η διαφορετικότητα είναι πηγή πλούτου για τη µαθησιακή κοινότητα. Η εµπλουτισµένη γνώση που αποκτήθηκε θα συµβάλλει σηµαντικά στη δηµιουργία ενός πιο υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σχολείο µας.
Η τελευταία ηµέρα ολοκληρώθηκε µε ένα δηµιουργικό εργαστήριο ζωγραφικής, όπου οι µαθητές συνεργάστηκαν για να εκφράσουν την µοναδικότητα και τη δύναµη της συµπερίληψης µέσα από την τέχνη.
Στο τέλος, απονεµήθηκαν πιστοποιητικά συµµετοχής, κλείνοντας µε µια γιορτή γεµάτη χαρά και αναµνήσεις.
Η κινητικότητα αυτή αποτέλεσε ένα καθοριστικό βήµα για το Γυµνάσιο Νέας Κυδωνίας στην προσπάθειά του να προάγει την ιδέα της συµπεριληπτικής εκπαίδευσης και να ενισχύσει τις διεθνείς σχέσεις µε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύµατα στην Ευρώπη.
Το σχολείο µας είναι περήφανο που συµµετέχει σε πρωτοβουλίες που συµβάλλουν στη δηµιουργία µιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισµούς, όπου όλοι οι µαθητές έχουν ίσες ευκαιρίες να µοιραστούν τα όνειρά τους.
Παρασκευάς Περάκης και Μιχαήλ Λαμπαθάκης κάνουν unboxing την επικαιρότητα