Tην αντίθεσή τους στα σχέδια της κυβέρνησης για εφαρμογή της αξιολόγησης δήλωσαν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στη συγκέντρωση το απόγευμα της Τετάρτης στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.
Οι συγκεντρωμένοι μοίρασαν φυλλάδια με τις θέσεις τους, ύψωσαν πανό και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την απεργία της Δευτέρας.
«Ο κόσμος της εκπαίδευσης βρίσκεται σε αναβρασμό καθώς η κυβέρνηση δεν προσπαθεί να μας πείσει για κάτι, αλλά να μας εκφοβίσει και να μας τρομοκρατήσει και αφού απέτυχε σε αυτό, οδήγησε χιλιάδες εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια προκειμένου να μετέχουμε σε μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία που λέγεται αξιολόγηση για να πετύχει δύο βασικά πράγματα: Να εισάγει το κέρδος και την εμπορευματοποίηση στα σχολεία και να πειθαρχήσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να γίνουν πειθήνιοι, θλιβεροί υπάλληλοι και όχι εκπαιδευτικοί με παιδαγωγική ελευθερία» τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Γιάννης Κυριακάκης.
Στη συγκέντρωση πήραν μέρος εκτός της ΕΛΜΕ, το Σωματείο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και μέλη φοιτητικών συλλόγων.
Στο ερώτημα των “Χ.Ν.” γιατί οι οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να αξιολογηθούν ο κ. Κυριακάκης απάντησε πως «το θέμα δεν είναι αν θέλουμε ή όχι να αξιολογηθούμε. Το θέμα είναι πως η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει ένα κομματικό στρατό που θα παίζει το ρόλο του αξιολογητή, για να αξιολογεί τους τους εκπαιδευτικούς για αλλότρια πράγματα και όχι για το εκπαιδευτικό έργο. Γιατί το εκπαιδευτικό έργο δεν ποσοτικοποιείται εύκολα, δεν μπορεί κάποιος με σαφήνεια να προσδιορίσει ποιος είναι ο καλός εκπαιδευτικός και τότε μπαίνει το υποκειμενικό στοιχείο και γνωρίζουμε όλοι ότι όταν εναλλάσσονται οι κυβερνήσεις θα εναλλάσσονται και οι αξιολογήσεις των ανθρώπων. Αυτό το στοιχείο μας κάνει να μην θέλουμε να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία καθόλου. Ίσα- ίσα θέλουμε να τονωθεί η παιδαγωγική ελευθερία και η δημοκρατία στα σχολεία. Τον έλεγχο τον δεχόμαστε καθημερινά από τους μαθητές και τις οικογένειες τους αλλά δεν θέλουμε το χέρι του κομματικού κράτους να πέσει βαρύ πάνω μας γιατί ξέρουμε ότι η αδιαφορία του για τα σχολεία είναι παροιμιώδης. Δεν χρηματοδοτεί, δεν προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς, δεν κτίζει κτήρια».