Μέρος 2 Στη χθεσινή στήλη είχαμε αναφερθεί γενικά και είχαμε σημειώσει 2 λόγια για την έκθεση Κοινωνική διάσταση τους στρατηγικής «Ευρώπη 2020». Στα ίδια πλαίσια ανήκουν και οι ακόλουθες εκθέσεις για την κοινωνική διάσταση που προαναφέρθηκε. Εκ των προτέρων συντονισμός των σημαντικότερων μεταρρυθμίσεων τους κοινωνικής πολιτικής: Η έκθεση εστιάζει στην έκβαση δοκιμών ως τους τη δυνατότητα υλοποίησης κατά τους οποίες εξετάστηκαν σχέδια σημαντικών πολιτικών μεταρρυθμίσεων που ανέλαβαν εθελοντικά ορισμένα κράτη μέλη σε τομείς που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου Απασχόλησης, Κοινωνικής Πολιτικής, Υγείας και Καταναλωτών. Καθεστώτα ελάχιστου εισοδήματος στη ζώνη του ευρώ: Η έκθεση αναφέρει ότι σχεδόν όλα τα κράτη μέλη τους ζώνης του ευρώ έχουν θεσπίσει διατάξεις για παροχές που χορηγούνται με βάση το ελάχιστο εισόδημα των επιλέξιμων ατόμων και νοικοκυριών. Τα υπόλοιπα κράτη μέλη λαμβάνουν επί του παρόντος προπαρασκευαστικά μέτρα για τη διαμόρφωση τέτοιων καθεστώτων. Επαρκής κοινωνική προστασία για την αντιμετώπιση των αναγκών μακροχρόνιας φροντίδας σε μια γηράσκουσα κοινωνία: Η έκθεση αυτή, εξετάζει διάφορες εναλλακτικές λύσεις προκειμένου τα κράτη μέλη να μπορέσουν να μειώσουν τον κίνδυνο να δημιουργηθούν ελλείψεις και προβλέπει τη δυνατότητα οργάνωσης επαρκών παροχών για τους ανάγκες μακροχρόνιας φροντίδας κατά βιώσιμο τρόπο ακόμη και για το ενδεχόμενο τους γήρανσης του πληθυσμού. Η μακροχρόνια φροντίδα περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και στήριξης των ατόμων που χρειάζονται βοήθεια για τους δραστηριότητες τους καθημερινής τους ζωής κατά μεγάλο χρονικό διάστημα. Σαφέστεροι κανόνες ΕΕ για τους ασυνόδευτους ανηλίκους που ζητούν διεθνή προστασία Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν στις 26 Ιουνίου 2014, μόνο για πέρυσι, 12.690 ασυνόδευτοι ανήλικοι υπέβαλαν αίτηση παροχής ασύλου στην ΕΕ.
Μερικοί δεν έχουν κανέναν να τους βοηθήσει στα κράτη μέλη της ΕΕ και βρίσκονται σε εξαιρετικά ευάλωτη θέση καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα, ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια της διαδικασίας παροχής ασύλου. Βασιζόμενη σε πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, η Επιτροπή προτείνει να αποσαφηνιστεί ποιο κράτος μέλος είναι αρμόδιο να εξετάζει τις αιτήσεις ασύλου που υποβάλλουν ασυνόδευτα ανήλικα άτομα. Ειδικότερα, η πρόταση θα βελτιώσει τη θέση των ανηλίκων που ζητούν διεθνή προστασία και δεν έχουν γονείς, αδέλφια ή άλλους συγγενείς στο έδαφος της ΕΕ. Καταρχήν, η αίτηση ανηλίκου που ζητά διεθνή προστασία και βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση, εξετάζεται από το κράτος μέλος στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση και στο οποίο βρίσκεται ο ανήλικος. Ο αιτών παραμένει στο έδαφος του εν λόγω κράτους μέλους κατά τη διάρκεια της εξέτασης της αίτησής του, εκτός αν αυτό δεν είναι προς το μείζον συμφέρον του. Η πρόταση τροποποίησης του κανονισμού του Δουβλίνου παρέχει νομική βεβαιότητα όσον αφορά την ευθύνη για την εξέταση αιτήσεων διεθνούς προστασίας ασυνόδευτων ανηλίκων οι οποίοι δεν έχουν οικογένεια ή συγγενείς στο έδαφος της ΕΕ και καλύπτει τις δύο πιθανές περιπτώσεις ανηλίκων σε τέτοια κατάσταση:
• Όταν ο ανήλικος έχει υποβάλει ταυτόχρονα σε πολλά κράτη μέλη αίτηση για διεθνή προστασία, περιλαμβανομένου και του κράτους μέλους όπου βρίσκεται προς το παρόν, αυτό το κράτος μέλος θα είναι υπεύθυνο για την εξέταση της αίτησης.
• Όταν ο ανήλικος που ζητά διεθνή προστασία βρίσκεται στο έδαφος κράτους μέλους χωρίς να έχει υποβάλει εκεί αίτηση, αυτό το κράτος μέλος πρέπει να του παρέχει πραγματική δυνατότητα υποβολής αίτησης εκεί.
• Αν ο ανήλικος αποφασίσει να υποβάλει αίτηση σ αυτό το κράτος μέλος, θα παραμείνει στο εν λόγω κράτος, το οποίο πλέον θα είναι πλέον υπεύθυνο για την εξέταση της αίτησης.
• Αν ο ανήλικος αποφασίσει να μην υποβάλει αίτηση στο κράτος μέλος στο οποίο βρίσκεται, τότε υπεύθυνο θα είναι το κράτος μέλος στο οποίο ο ανήλικος κατέθεσε την πλέον πρόσφατη αίτησή του.