Η Υγεία και η Παιδεία δωρεάν θα πρέπει να προσφέρονται στους πολίτες μιας Πολιτείας. Τα έσοδα και τα έξοδα για την παροχή τους θα πρέπει να προσμετρούνται με οφέλη και όχι με κέρδη, ως αξίες και υπεραξίες της κοινωνίας που ζούμε.
Τα πάρε – δώσε των υπηρεσιών θα πρέπει να διασφαλίζονται από ελεγχόμενους μηχανισμούς με κριτήρια, καθαρά αξιακά οφέλη, στους ανθρώπους και στην Πολιτεία.
Είμαι υγιής και καλά πορεύομαι. Αρρωσταίνω, μπαίνω στη διαδικασία να θεραπευτώ. Για να φτάσω στην πηγή θεραπείας έχει κόστος, οικονομικό, ανθρωπιστικό, κοινωνικό. Το αναζητώ μέσα από τους υπόχρεους πολιτειακούς διαχειριστικούς θεσμούς που θα πρέπει να μου το διασφαλίζουν. Η πηγή θεραπείας, για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των αρρώστων, θα πρέπει να έχει επάρκεια ανθρώπων, γιατρών με εξειδικευμένες γνώσεις, σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό για σωστές γνωματεύσεις και υποδείξεις θεραπείας των αρρώστων.
Γνώσεις με επίγνωση ζητώ, μέσα από την παιδεία, που να μπορώ να αξιολογώ σωστά την πορεία της ζωής μου. Οικογένεια, σχολείο, κοινωνία, όλα θεσμοί της Πολιτείας, που σαν άτομα συνυπάρχουμε. Από την οικογένεια, βλέποντας και ακούγοντας, παίρνουμε τα πρώτα μας διδάγματα. Στο σχολείο γινόμαστε δέκτες γνωστικών μεταδόσεων και αφομοιωτές πρακτικών συμπεριφορών δασκάλων και γονιών. Στον κοινωνικό μας περίγυρο, είμαστε δάσκαλοι και μαθητές των όσων γνωρίζουμε, των όσων μαθαίνουμε και των όσων διαχέουμε. Μέσα από την παιδεία αναζητούμε πηγές έμπνευσης, τρόπους διείσδυσης, κανόνες απόκτησης, διαβλέψεις αξιοποίησης όλων αυτών σε οικονομικά ζητούμενα, με ανθρωπιστικά και κοινωνικά οφέλη, διασφαλίζοντας διαχειριστικές ικανότητες.
Με σωματική και νοητική υγεία, εφοδιασμένοι με πνευματικές γνώσεις, θα μπορούμε να προσδιορίζουμε τα ιδεολογικά και πολιτικά μας ζητούμενα. Από καλύτερη θέση θα συμβάλλουμε στις ανάγκες μιας προηγμένης Πολιτείας. Στον καθένα μας υπάρχουν συγκρουόμενες απόψεις για το κακό και το καλό, το δίκαιο και το άδικο, το ηθικό και το ανήθικο, το έντιμο και το άτιμο, το νόμιμο και το παράνομο, το ανθρώπινο και το απάνθρωπο, το σωστό και το λάθος. Καλούμαστε μέσα από τις συγκρούσεις των απόψεών μας, να τασσόμαστε όχι με τη δική μας μόνο λογική, αλλά τη συνισταμένη των πολλών, που θα προάγει εμάς και τους ομοϊδεάτες συμπορευτές της κοινής μας Πολιτείας, κοινωνίας. Οι έννοιες που ξεδιπλώνονται στον εσωκόσμο μας είναι φυτώρια προς ανάδειξη συνειδησιακού δέντρου με καρπούς πολλαπλής ωφέλειας. Η σωστή των καλλιέργεια θα μας προάγει, αλλά και θα μας προτάσσει να ενεργοποιούμαστε προς σωστή κατεύθυνση. Η υγεία μας βοηθά να πορευόμαστε και να χαιρόμαστε τη ζωή εμείς και ο περίγυρός μας. Η παιδεία συμβάλλει να προαγόμαστε σαν άτομα και σαν κοινωνία ανθρώπων.
Εάν τα ζητούμενα σε μια Πολιτεία είναι αυτά, τότε καλείται να τους τα διασφαλίζει. Η ανταπόδοση των πολιτών προς την Πολιτεία θα είναι μέσα από συντονισμένες ενέργειες και κινήσεις, η διασφάλιση μιας υγιούς κοινωνίας – Πολιτείας, με προηγμένες εξελίξεις. Αυτό θα είναι το όφελος της προσφοράς και της ζήτησης Πολιτείας και πολιτών, στα κυρίαρχα για τη ζωή ζητούμενα Υγεία – Παιδεία. Αλήθεια τι περισσότερο απ’ αυτά μπορεί να θέλουμε. Υγεία και γνώσεις, όταν έχουμε σωστά θα μπορούμε να κρίνουμε και να κρινόμαστε για τα άλλα ζητούμενα που η συνέχεια της ζωής, Πολιτείας και πολιτών απαιτεί. Όλα αυτά είναι εφικτά, αρκεί οι της Πολιτείας άρχοντες να το αποφασίσουν, να αλλάξουν την πολιτική λογική τους.