Για παραπλάνηση της ελληνικής κοινωνίας και του κοινοβουλίου, αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ στη Βουλή για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, έκανε λόγο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος για το Δήμο Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος μαζί με τους υποψηφίους Δημάρχους Νίκαιας Κωστή Παπαδόπουλο, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο, Κορυδαλλού Καίτης Κυλάκου, Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνα Δέσποινας Καρούση, έδωσαν το μεσημέρι κοινή συνέντευξη Τύπου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη το λιμάνι να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.
Αναφερόμενος στην παρουσίαση στοιχείων στη Βουλή, βάσει των οποίων πολλά από τα έσοδα του ΟΛΠ χάνονται στις λειτουργικές του δαπάνες αντί να εμφανίζονται ως κέρδη, και απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Δρίτσας είπε ότι οι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ αντί να παρουσιάσουν στοιχεία ως προς την εμπορική κίνηση ολόκληρου του λιμανιού σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που έχει, παρουσίασαν τη διαφορά δημόσιας και ιδιωτικής διαχείρισης δηλαδή ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO).
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε μάλιστα ότι παρά το γεγονός ότι ρώτησε δύο φορές τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αν στα στοιχεία αυτά έχουν υπολογιστεί οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΛΠ στο λιμάνι σε υποδομές και αναδομές, δεν πήρε καμία απάντηση και τους έθεσε το εξής ερώτημα. Γνωρίζετε ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δυνατότητα στην προβλήτα Ι να αναπτύξει νέες δραστηριότητες, δηλαδή αντί για τέσσερις γερανογέφυρες να αποκτήσει έξι ή να προβεί σε οποιαδήποτε άλλη αναπτυξιακή δραστηριότητα λόγω COSCO;
Τόνισε επίσης ότι όταν έγινε η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στον ΣΕΠ (COSCO) δεν απολύθηκε κανείς εργαζόμενος από τον ΟΛΠ και εξέφρασε την απορία του για το πως η COSCO μετράει την κερδοφορία της, όταν δεν έχει επενδύσει τίποτα σε υποδομές παρά μόνο σε αναδομές, δηλαδή στις γερανογέφυρες που τις έφερε όλες από την Κίνα και τις εγκατέστησε εδώ, χωρίς ούτε μία βιοτεχνία της περιοχής να ωφεληθεί στοιχειωδώς και να συμμετάσχει στον κύκλο εργασιών της.
Πρόσθεσε επίσης ότι όταν έχουμε δύο κόμματα στην κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ δηλώνει και στην επιτροπή της Βουλής και δημοσίως ότι έχει σοβαρές επιφυλάξεις και δεν συναινεί για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ είναι ολοφάνερο ότι έχουμε μια πλήρη παράβαση των κανόνων δημοκρατίας.
Τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία κοινωνική αλλά και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση να προχωρήσει στην πώληση μετοχών του ΟΛΠ και αυτό δείχνει ότι οι δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές υπερισχύουν κάθε άλλης επιλογής και κάθε άλλου σχεδιασμού.
Επίσης χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως ένα ανεξέλεγκτο θεσμό χωρίς ευθύνη και συνέπειες το οποίο προχωρά τα σχέδιά του χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και η εξέλιξη αυτή πέρα από καταστροφική είναι και απολύτως παράνομη.
Κλείνοντας, ο κ. Δρίτσας είπε ότι η σημερινή συνέντευξη έγινε προκειμένου να παρουσιασθεί η αρχή μιας συντονισμένη δράσης της τοπικής αυτοδιοίκησης και όλων των υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά για να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι που αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει δήμαρχος συμπεριλαμβανομένου και του δημάρχου του Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου που να μην έχει δημοσίως τοποθετηθεί εναντίον της ιδιωτικοποίησης, δεν υπάρχει παραγωγικός κλάδος και φορέας μεταξύ αυτών και ο Σύνδεσμος των ακτοπλόων, συμπλήρωσε.
Αντιδράσεις για την πώληση μετοχών του ΟΛΠ
“Ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς που επισκέφθηκε για τρίτη φορά τον τελευταίο χρόνο τον Προβλήτα ΙΙ του Λιμανιού του Πειραιά και μεταβλήθηκε, για μια ακόμη φορά, σε διαφημιστή της COSCO απαξιεί να επισκεφθεί τον Δημόσιο ΟΛΠ, τον οποίο η Κυβέρνηση απαξιώνει καθημερινά, ώστε να τον ξεπουλήσει σε τιμή ευκαιρίας”, τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών Αρχιεργατών ΟΛΠ.
Οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις κάνουν λόγο για “εξαγγελίες εικονικής πραγματικότητας” με αφορμή τη χθεσινή συμφωνία COSCO-ZTE για τη δημιουργία κέντρου εφοδιασμού (logistics), αναφέροντας ότι “αφορούν τη διακίνηση μερικών κοντέινερ σε σύνολο εκατομμυρίων που διακινούνται στον Πειραιά από τις αρχές του 2000”.