“Επουλώνονται οι πληγές” της κακοκαιρίας του 2019 σε ένα μεγάλο τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. καθώς είναι σε εξέλιξη μια σειρά από εργασίες αντιμετώπισης των κατολισθητικών φαινομένων.
Aυτές τις ημέρες και μέχρι τα τέλη Απρίλη οι εργασίες έχουν επικεντρωθεί στην μεγάλη ευθεία στο Πλατάνι, κοντά στη παράκαμψη προς Σούδα στο ύψος του Ναυστάθμου. Το επόμενο διάστημα θα επεκταθούν και σε άλλα σημεία.
Μηχανικοί της εταιρείας P&C Development που έχει αναλάβει τις εργασίες, που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών με προϋπολογισμό 9.000.000 ευρώ μας ενημέρωσαν για την πορεία των εργασιών
• Στο τμήμα Σούδα – Καλύβες από το 7,5 έως το 8,5 χιλ. τοποθετούνται πλέγματα στο βόρειο και στο νότιο πρανές. Το νότιο πρανές θα διαμορφωθεί κατάλληλα.
• Σημείο Ι.Κ. Σούδας: Οι εργασίες που εκτελούνται αυτές τις ημέρες στην μεγάλη ευθεία στο Πλατάνι προβλέπουν την αντιμετώπιση της καθίζησης. Το επίχωμα που είχε γίνει δεκαετίες πριν έχει “καθήσει” και γίνεται νέο πρανές αντιστήριξης του δρόμου. Μόλις τελειώσει το βόρειο τμήμα του ΒΟΑΚ οι εργασίες θα συνεχιστούν στο νότιο με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη Απριλίου, σε ένα μήνα δηλαδή.
• Πλατάνι: από το 9,2 έως το 9,5 χιλ.: Έχουν γίνει οι βασικές εργασίες μένει να τοποθετηθούν οι συναρμαλογούμενοι τοίχοι και η τελική διαμόρφωση των πρανών.
• Ρέμα “Ζαχαριά”: από το 10.9 έως το 11,2 χιλ: Πρόκειται για το σημείο της εθνικής οδού όπου το οδόστρωμα έχει “φουσκώσει”. Θα τοποθετηθούν φρεατοπασσάλοι και θα μπει πασαλότοιχος ώστε να σταματήσει η διολίσθηση του βουνού.
• Πριν το “Ζαχαριά”: και για απόσταση 1 χλμ. θα μπει πλέγμα σε όλο το πρανές.
• Καλάμι, 13 έως 13,6 χιλ.: Στο ύψος της καφετέριας προβλέπεται τον Ιούνιο να τοποθετηθούν πλέγματα και συναρμολογούμενοι τοίχοι.
• Η έβδομη θέση που θα γίνουν οι εργασίες είναι η θέση Α.Δ. Καλαϊτζάκη στο Ρέθυμνο από το 59,7 έως το 59,9 χιλ.
«Είναι απαιτητικά έργο γιατί κόβουμε την κυκλοφορία πάνω στο ΒΟΑΚ και πρέπει να είμαστε γρήγοροι. Κάνουμε ότι μπορούμε για να μην ταλαιπωρηθούν οι πολίτες» μας είπαν οι μηχανικοί της εταιρείας P&C Develpment που έχει μεγάλη εμπειρία στην υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής.