Για να επιτευχθεί η ουδετερότητα άνθρακα, όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρµοστούν.
Αρχικά, οφείλουν να µειώσουν τις εκποµπές αερίων του θερµοκηπίου. Για την επιλογή αυτών των εταιρειών πρέπει να γνωρίζουµε τις ενεργειακές τους επιδόσεις και να εντοπίσουµε αυτές που έχουν δεσµευτεί να δράσουν ενάντια στον κίνδυνο της υπερθέρµανσης του πλανήτη.
Σήµερα, υπάρχουν πολλά εργαλεία ανάλυσης και αναφοράς για τον υπολογισµό του αποτυπώµατος άνθρακα της επιχείρησης, προκειµένου να προχωρήσουµε προς τον στόχο των καθαρών µηδενικών εκποµπών CO2 έως το 2050. Σε αυτή την προοπτική εντάσσεται το CDP (Carbon Disclosure Project).
Το CDP είναι ένας πάροχος αξιολόγησης κλίµατος για επιχειρήσεις, το οποίο µας βοηθά να εκτιµήσουµε τις µη χρηµατοοικονοµικές επιδόσεις των επιχειρήσεων για τους µετόχους τους.
Κλιµατικό rating
Περισσότερο από ένα απλό εργαλείο αναφοράς, το CDP είναι ένας διεθνής µη κερδοσκοπικός οργανισµός που διαχειρίζεται µια από τις µεγαλύτερες περιβαλλοντικές βάσεις δεδοµένων στον κόσµο. Ενθαρρύνει τους επενδυτές, τις επιχειρήσεις, τα κράτη και τις περιφέρειες να µετρήσουν τον αντίκτυπό τους και στη συνέχεια να λάβουν συγκεκριµένη δράση. Είναι ο συνολικός αντίκτυπός τους στο περιβάλλον που υπολογίζεται χρησιµοποιώντας τις απαντήσεις τους στα διάφορα ερωτηµατολόγια του CDP.
Σήµερα το CDP µετρά τον αντίκτυπο της επιχείρησης σε τρεις διαφορετικούς πόλους:
– Κλίµα,
– Νερό,
– ∆άση.
Από το 2016 και µετά, το CDP παρουσιάζει το σκορ του επιπέδου δέσµευσης, µια µεθοδολογία που δίνεται µεταξύ Α και D, που αναφέρει τις ενέργειες που υλοποιήθηκαν και τη συνολική επίδραση των οργανισµών.
Αυτό το σκορ δέσµευσης βασίζεται σε 4 κριτήρια που αντικατοπτρίζουν τα διαφορετικά στάδια συνειδητοποίησης:
– Ηγεσία (Α)
– Μάνατζµεντ (Β)
– Ευαισθητοποίηση ( C )
– Αποκάλυψη (D)
To CDP ταξινοµεί τις επιχειρήσεις σύµφωνα µε µια µεθοδολογία αξιολόγησης: CDP-Activity System. O στόχος είναι να ταξινοµηθούν οι εταιρείες σε σχέση µε τον κλάδο δραστηριότητάς τους και τις ενέργειές τους σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας που έχουν επιπτώσεις σε:
– Κλιµατική αλλαγή,
– Ασφάλεια νερού,
– Αποψίλωση των δασών.
Αυτή η ταξινόµηση δείχνει πόσο ενήµερη είναι η εταιρεία σε περιβαλλοντικά ζητήµατα και πώς διαχειρίζεται ή επηρεάζει τις συνέπειες.
Συµπερασµατικά, το CDP έχει αναπτύξει δωρεάν ένα εργαλείο αξιολόγησης για να καθοδηγεί τους επενδυτές στις επενδυτικές τους αποφάσεις. Είναι εύκολο να βρεθούν κεφάλαια που επενδύονται σε επιχειρήσεις για τις οποίες τα προβλήµατα που συνδέονται µε την κλιµατική αλλαγή είναι υπαρκτά, οι οποίες όµως έχουν επίγνωση των προβληµάτων που σχετίζονται µε την ασφάλεια των υδάτων και την αποψίλωση των δασών. Επίσης, είναι χρήσιµο να παρέχεται στον αποταµιευτή η απαραίτητη τεκµηρίωση, ώστε να µπορεί να καταλάβει πού πηγαίνουν τα χρήµατά του και σε τι δραστηριότητες χρησιµοποιούνται (επενδύσεις µε στόχο την ουδετερότητα του άνθρακα).