Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

“Κλειδί” η έγκαιρη διάγνωση για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας

Η έγκαιρη διάγνωση είναι το “κλειδί” για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας και των μαθησιακών δυσκολιών όπως επεσήμανε χθες από τα Χανιά ο τ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Fellow της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών, Γεώργιος Παυλίδης ο οποίος μίλησε για την μέθοδο που πρωτοεφηύρε το 1978, το ”ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ”, στην κατάμεστη αίθουσα του Πνευματικού Κέντρο Χανίων.

Στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Δυσλεξίας και Διάσπασης Προσοχής συμμετείχαν πολλοί εκπαιδευτικοί, γονείς, παιδιά κ.α
Το Τεστ βασίζεται στην οφθαλμοκίνηση και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ ενώ αυτομάτως καταγράφονται και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου από το φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα της οφθαλμοκίνησης, επινόησης του καθηγητή Παυλίδη.
Μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο κ. Παυλίδης τόνισε ότι η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται στην κίνηση των ματιών. «Αντικατέστησα τις λέξεις με…φωτάκια. Κι έτσι δεν χρειάζεται ούτε να διαβάζει ούτε να γράφει ο εξεταζόμενος, απλούστατα κοιτάει στην οθόνη του υπολογιστή ορισμένα φωτάκια που παίζουν δεξιά και αριστερά. Με ακρίβεια ενός χιλιοστού του δευτερολέπτου το φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα που ανέπτυξα καταγράφει την κίνηση του ματιού, την αναλύει αυτομάτως κι έτσι ξέρω εάν το παιδί έχει δυσλεξία ή διάσπασή προσοχής και σε ποιο βαθμό. Το πλεονέκτημα της μεθόδου είναι, επειδή δεν βασίζεται στην ανάγνωση και στην γραφή, και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την προσχολική ηλικία». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι τόσο η δυσλεξία όσο και η διάσπαση προσοχής έχουν βιο-νευρολογική και κυρίως κληρονομική αιτία« δηλαδή κανείς γεννιέται έτσι, γίνεται».

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ
Σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη, οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία στην Ανάγνωση, στην ορθογραφία, κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους. Δυσκολεύονται να εκφράζονται γραπτώς, αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά από τα γραπτά και στα πρακτικά από τα θεωρητικά.
Όλα τα είδη μαθησιακών δυσκολιών εμφανίζονται με συχνότητα 1 αγόρι προς 1 κορίτσι ενώ το 15-22% έχουν μαθησιακές δυσκολίες, κάθε είδους. Συνήθως όταν ένα παιδί έχει διάσπαση προσοχής, έχει και δυσλεξία. Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν δυσλεξία ή διάσπαση προσοχής. «Όταν γνωρίζουμε από νωρίς ότι ένα παιδί έχει δυσλεξία και μπορεί αντιμετωπιστεί εγκαίρως, αποφεύγουμε τα μαθησιακά προβλήματα αλλά και τα ψυχολογικά, την χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση που είναι αποτελέσματα της συνεχούς σχολικής αποτυχίας» σημείωσε, προσθέτοντας ότι η δυσλεξία ήταν κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αινστάιν, Εντισον, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Πικάσο, Γ. Ντίσνει, Τζον Λένον, Σπίλμπεργκ, Στιβ Τζόμπς, Μπιλ Γκέιτς κ.α « Η δυσλεξία αντιμετωπίζεται εάν διαγνωστεί έγκαιρα και σωστά. Έχω δει παιδιά από τα Χανιά που σήμερα σπουδάζουν και είναι φοιτητές, έχουν διδακτορικά ή είναι καθηγητές Πανεπιστημίου. Εφόσον υπάρξει σωστή και έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση, το παιδί θα προχωρήσει…» κατέληξε.
Ο τ. καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Fellow της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών, Γεώργιος Παυλίδης ο οποίος μίλησε για το “ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ”, στα Χανιά.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Ακόμη, η δυσλεξία εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια από ότι στα κορίτσια. Το σύνηθες ποσοστό που δίνεται είναι 3: 1 δηλαδή από τα 4 δυσλεξικά παιδιά τα 3 είναι αγόρια και το 1 κορίτσι.   

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα