Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Κοινωνικά δίκτυα και διαδικτυακοί πάροχοι κατά της παραπληροφόρησης

Η Κομισιόν δημοσίευσε την Πέμπτη 29/7 τις εκθέσεις των Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft και Google σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν τον Ιούνιο για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορωνοϊό.

O συντονισμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς την κατεύθυνση της εξάλειψης της παραπληροφόρησης για τον κορωνοιό είναι ένα βήμα προς την όσο το δυνατόν καλύτερη πληροφόρηση που δεν πρέπει να οδηγήσει βέβαια σε άρση κατοχυρωμένων δικαιωμάτων .

Τα μέτρα όπως θα δούμε και παρακάτω είναι πολλά και στοχεύουν στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και ειδικότερα στην παραπληροφόρηση γύρω από τον κορωνοιό.

Οι ενέργειες αυτές με δεδομένο ότι εκατομμύρια χρήστες ενημερώνονται ήδη για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, μπορούν να συμβάλλουν σε ένα όσο το δυνατόν πιο θετικό αποτέλεσμα στην μάχη κατά της Covid 19 που είναι και το βασικό ζητούμενο και σαφώς όχι η καταστολή ή η περιστολή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που με τόσους αγώνες κατακτήθηκαν.

Οι υπογράφοντες την δέσμη μέτρων και τον κώδικα δεοντολογίας και η Κομισιόν καλούν επίσης και άλλες εταιρείες να προσχωρήσουν στον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση, καθώς αυτό θα συμβάλει στη διεύρυνση του αντικτύπου του και θα τον καταστήσει πιο αποτελεσματικό.

Κώδικας δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες, τα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα, οι διαφημιζόμενοι και ο κλάδος της διαφήμισης συμφώνησαν το 2018 σε έναν κώδικα δεοντολογίας για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης.
Σε ότι αφορά τον κώδικα για την παραπληροφόρηση, είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που η βιομηχανία συμφώνησε, σε εθελοντική βάση, σε πρότυπα αυτορρύθμισης για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
Αποσκοπεί στην επίτευξη των στόχων που καθορίζονται στην ανακοίνωση της Κομισιόν που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2018, καθορίζοντας ένα ευρύ φάσμα δεσμεύσεων, από τη διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση έως το κλείσιμο ψεύτικων λογαριασμών και τη δαιμονοποίηση των πωλητών παραπληροφόρησης.
Περιλαμβάνει επί του προκειμένου σχετικό παράρτημα στο οποίο προσδιορίζονται οι βέλτιστες πρακτικές που θα εφαρμόζουν οι υπογράφοντες για την υλοποίηση των δεσμεύσεων τους.
Ο Κώδικας δεοντολογίας υπογράφηκε από τις διαδικτυακές πλατφόρμες Facebook, Google και Twitter, Mozilla, καθώς και από διαφημιζόμενους και τμήματα της διαφημιστικής βιομηχανίας τον Οκτώβριο του 2018.

Οι χάρτες πορείας της εφαρμογής των μέτρων κατά της παραπληροφόρησης

Οι υπογράφοντες των μέτρων κατά της παραπληροφόρησης και του κώδικα δεοντολογίας παρουσίασαν τους χάρτες πορείας τους για την εφαρμογή τους.
Η Microsoft εντάχθηκε τον Μάιο του 2019, ενώ το TikTok υπέγραψε τον Ιούνιο του 2020.
Για παράδειγμα, η εκστρατεία του TikTok για την υποστήριξη του εμβολιασμού σε συνεργασία με την ιρλανδική κυβέρνηση συγκέντρωσε πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές και πάνω από 20.000 likes.
Η Google συνέχισε να συνεργάζεται με τις αρχές δημόσιας υγείας για την παρουσίαση πληροφοριών σχετικά με τις τοποθεσίες εμβολιασμού στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη στη Γαλλία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Ελβετία.
Στο Twitter, οι χρήστες μπορούν πλέον να εκπαιδεύουν αυτοματοποιημένα συστήματα για τον καλύτερο εντοπισμό παραβιάσεων της πολιτικής της πλατφόρμας όσον αφορά την παραπληροφόρηση για τον κορονοϊό.
Η Microsoft επέκτεινε τη συνεργασία της με την NewsGuard, μια επέκταση του προγράμματος πλοήγησης Edge που προειδοποιεί για τους δικτυακούς τόπους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες.
Το Facebook, τέλος, συνεργάστηκε με διεθνείς υγειονομικές αρχές για την αύξηση της ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των εμβολίων, καθώς και με ερευνητές του Κρατικού Πανεπιστημίου του Michigan (MSU) για τον καλύτερο εντοπισμό και την αναγνώριση των deepfake.
Αυτές οι κοινές προσπάθειες αναμένεται να συνεχιστούν λόγω της συνεχιζόμενης παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.
Το πρόγραμμα της Κομισιόν για την παρακολούθηση της παραπληροφόρησης για τον κορωνοϊό παρατάθηκε έως το τέλος του 2021 και οι εκθέσεις θα δημοσιεύονται πλέον κάθε δύο μήνες.
Η επόμενη δέσμη εκθέσεων θα δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα