Το δυνατό χαρτί του “κούριερ” της Ευρώπης σε όρους ταχύτητας παραγωγής και παράδοσης προϊόντων φαίνεται ότι μπορεί να παίξει η Ελλάδα στον τομέα των εξαγωγών ενδυμάτων, ώστε να κερδίσει πόντους ακόμη και απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό, από αγορές όπως αυτές της Ασίας.
Ηδη, το πλεονέκτημα τής ταχύτητας, ακόμη και στην παράδοση μικρών παραγγελιών, έχει αρχίσει να λειτουργεί υπέρ των ελληνικών εξαγωγών σε χώρες όπως η Γερμανία, όπου το 2013 σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων ελληνικών ενδυμάτων, για πρώτη φορά μετά από τουλάχιστον 13 χρόνια.
Τα παραπάνω προκύπτουν από δηλώσεις, στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, του γενικού διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής-Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλου Ασλανίδη, εν όψει της συμμετοχής ελληνικών επιχειρήσεων σε δύο εμπορικές εκθέσεις σε Αυστρία και Γερμανία.
«Το 2013 είχαμε άνοδο εξαγωγών στη γερμανική αγορά -κατά 11,2% σε σχέση με το 2012- για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν μια 15ετία και αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι η Γερμανία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά για τα ελληνικά ενδύματα, με αξία εξαγωγών που έφτασε το συγκεκριμένο έτος στα 160,3 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούσε στο 30,8% των ελληνικών εξαγωγών ενδύματος.
Για το 2014 δυστυχώς δεν έχουμε ακόμη διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία για τη Γερμανία, αν και η συνολική άνοδος των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων (προς όλες τις χώρες) κατά 3,2% στο 10μηνο του έτους δείχνει ότι μάλλον η τάση εξακολουθεί να είναι θετική.
Κι αυτό διότι η γερμανική αγορά είναι η μεγαλύτερη για τα ελληνικά ενδύματα και άρα τυχόν πτώση πιθανότατα θα γινόταν αισθητή στα συνολικά μεγέθη των ελληνικών εξαγωγών του κλάδου” σημείωσε.
Αντίστοιχα, στην αγορά της Αυστρίας για την οποία υπάρχουν πιο πρόσφατα στατιστικά, οι ελληνικές εξαγωγές ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 19% στο 10μηνο του 2014 και έκλεισαν στα 10 εκατ. ευρώ, έναντι 8,4 εκατ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.