Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Κρίσιμος για το παιδί ο ρόλος των γονιών

Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι ένα μέσο σπουδαστικής κατάταξης αλλά και αυτογνωσίας, λέει στα “Χ.Ν.” η Ιωάννα Κοκολαντωνάκη, Career Coach, Ειδικευμένη στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό Εφήβων & τη Συμβουλευτική Καριέρας Φοιτητών, Ενηλίκων.

Με αφορμή τις πανελλήνιες, που ξεκινούν στις 6 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και για τα ΓΕΛ στις 7 Ιουνίου, η κα Κοκολαντωνάκη μίλησε για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτήν την εξεταστική διαδικασία αλλά και ποια θα πρέπει να είναι η προσέγγιση των γονιών προς τα παιδιά.
Σύμφωνα με την ίδια το παιδί θα πρέπει να επιλέγει σχολή σύμφωνα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Διαφορετικά αν επιλέξει ένα επάγγελμα με οικονομική εξασφάλιση και επιτυχία, αλλά δεν είναι στα ενδιαφέροντά του τότε δεν θα έχει ευτυχία στην ζωή του. «Πρέπει να διαλέξουμε: θέλουμε ευτυχισμένα ή επιτυχημένα παιδιά;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα στάθηκε στον σημαντικό ρόλο των γονιών, επισημαίνοντας τέσσερα κύρια βήματα προσέγγισης προς τα παιδιά τους:

• Αποδοχή της απόφασης για την επιλογή σπουδών των παιδιών τους. Οι γονείς υποστηρίζουν και λένε τη γνώμη τους, παρόλα αυτά δεν θα αποφασίζουν εκείνοι για τα παιδιά. Έτσι τους δείχνουν εμπιστοσύνη, τα παιδιά βασίζονται στις δικές τους κλίσεις και αποθέματα, δεν μιμούνται αλλά εστιάζουν σε αυτό που επιθυμούν. Φυσικά ο ρόλος του συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού έχει την αξία του καθώς χρησιμοποιεί συγκεκριμένες τεχνικές.

• Κατανόηση από τους γονείς. Η συναισθηματική, ψυχο-συναισθηματική και σεξουαλική ανάπτυξη των παιδιών σε εκείνη τη φάση λόγω των ορμονών τους είναι σε μια έξαρση. Πολλές συγκρούσεις, πολύς θυμός, πολλές εντάσεις που οι γονείς καλούνται να διαχειριστούν εντός σπιτιού αλλά και οι καθηγητές. Συνεπώς χρειάζεται κατανόηση από το περιβάλλον τους.

• Προετοιμασία βάσει των εσωτερικών και εξωτερικών χαρακτηριστικών των παιδιών, σύμφωνα με το πού κλίνουν και πού είναι πιο ικανά. Για παράδειγμα ένας μαθητής θέλει να γίνει πιλότος αλλά ο γονιός γνωρίζει ότι το παιδί π.χ έχει κάποιου είδους οφθαλμολογική δυσλειτουργία, μυωπία ή αστιγματισμό και γνωρίζει ότι με βάση αυτά τα μετρήσιμα κριτήρια δεν θα μπορεί να εισαχθεί στην Ευελπίδων, άρα θα πρέπει να το ενημερώσει/ προετοιμάσει ψυχολογικά ώστε να μη νοιώσει ματαίωση.

• Γνωριμία με το επάγγελμα που τα παιδιά θέλουν να κάνουν. Οι γονείς θα πρέπει να αφιερώσουν ενέργεια, χρόνο και προσωπικό ενδιαφέρον υποστηρίζοντας τα παιδιά να γνωρίσουν το επάγγελμα που θέλουν να κάνουν π.χ να συναντήσουν κάποιον επαγγελματία και να δουν από κοντά πως είναι η δουλειά, πώς είναι καθημερινότητα, με τι ασχολείται, πως θα πληρώνεται, πώς είναι το εργασιακό πλαίσιο κτλ Έτσι το παιδί θα περάσει από την θεωρία στην πράξη.

Καθοριστικός είναι και ο ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού, που δυστυχώς δεν υποστηρίζεται πια από το δημόσιο σχολείο.
«Πανελλήνιες δεν σημαίνει τέλος. Τίποτα δεν τελειώνει με τις πανελλήνιες, εκεί όλα αρχίζουν…» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Κοκολαντωνάκη. «Καμία φορά η αποτυχία γίνεται η μεγαλύτερη μάθηση» ανέφερε προσθέτοντας πως « δεν αποτυγχάνω αλλά μαθαίνω. Βρίσκω και εστιάζω στο πού δεν αφιέρωσα το 100% της ενέργειάς μου ή τι δεν έκανα καλά και ξεκινώ ξανά επιλέγοντας πιο συνειδητά».

 

Εργαστήριο θετικής διεκδικητικής συμπεριφοράς
Εργαστήριο- Σεμινάριο διεκδικητικής συμπεριφοράς θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 29 Μαίου στην αίθουσα Κάθεξις” στην οδό Μελετίου Μεταξάκη 8 στη Ν. Χώρα με εισηγήτριες τις Κοκολαντωνάκη Ιωάννα, Σύμβουλο Ανάπτυξης Σταδιοδρομίας, μέλος της Hellenic Coaching Association και Καλλιβρετάκη Άννα, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδευτικό (M.Ed.).
Το σεμινάριο έχει διάρκεια 3 ώρες, από τις 17.30 μέχρι τις 20.30. Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα: 6939097617 και 6976860746

 

Ψυχολογική υποστήριξη μαθητών
Εν τω μεταξύ, η Διοίκηση της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης, γνωστοποιεί πως δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή για τους μαθητές και για τις οικογένειες τους είναι ψυχοφθόρα και πολλές φορές έχουν ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης με στόχο την αντιμετώπιση και διαχείριση των συναισθημάτων που βιώνουν τη συγκεκριμένη περίοδο, στην περιοχή εποπτείας της λειτουργούν Δομές Ψυχικής Υγείας που ασχολούνται με εφήβους.
Στα Χανιά λειτουργεί το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Χανίων (τηλ. Κέντρο: 28213 – 40500) . Επίσης από το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) θα λειτουργήσει, από την ερχόμενη Δευτέρα έως τη λήξη των εξετάσεων, τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης για τους υποψηφίους των Πανελληνίων εξετάσεων τις παρακάτω ημέρες και ώρες: •Δευτέρα – Τρίτη – Πέμπτη: 13:00 – 18:00, •Τετάρτη – Παρασκευή: 10:00 – 14:00
Τηλ. Κ.Ε.Σ.Υ. Χανίων: 28210 43331


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα