Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Κρητικά προϊόντα σε ξένες αγορές

Θετικά αποτελέσματα και πολλαπλά οφέλη αποφέρει η πρωτοβουλία επτακοσίων μελών των επτά συνεταιρισμών της Κρήτης, που δημιούργησαν και υλοποιούν, για δεύτερη χρονιά φέτος, το πρόγραμμα “Vegiterraneo”, με στόχο την αποτελεσματικότερη διείσδυση των προϊόντων τους σε ξένες αγορές.

«Μόνο ενωμένοι, αλλά και με κοινή τιμολογιακή πολιτική, μπορούμε να βάλουμε τα ελληνικά προϊόντα στα σπίτια των Ευρωπαίων», ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ιεράπετρας “Ανατολή”, Ξενοφών Δουλούλης, με αφορμή εκδήλωση για τα ευρωπαϊκά κηπευτκά προϊόντα που παράγονται στην Κρήτη, στο πλαίσιο της 4ης “Freskon”.
Όπως έκανε γνωστό εδώ και ένα μήνα προωθούν καθημερινά κηπευτικά προϊόντα δέκα τόνων σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ – μάρκετ, ενώ – όπως υπογράμμισε ο κ. Δουλούδης – «με το που αποδείξουμε τη συνέπειά μας στις ποσότητες και στην ποιότητα που έχουμε συμφωνήσει, δεν αποκλείεται να αυξηθούν οι όγκοι». Ανέφερε, ακόμα, ότι ότι βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι συζητήσεις, με την πολωνική αλυσίδα καταστημάτων και διατύπωσε την εκτίμησή του ότι από τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσουμε την αποστολή κηπευτικών προϊόντων (τομάτες, πιπεριές και αγγούρια).
Οι δύο προαναφερόμενες συνεργασίες, είναι αποτέλεσμα μιας από τις σημαντικότερες δράσεις του προγράμματος που είναι οι δειγματοδιανομές κηπευτικών, που οργανώθηκαν στην Ελλάδα και στην Πολωνία, συνολικά σε 100 σημεία, αντίστοιχα, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος του “Ανατολή”, Μανόλης Καπαράκης. Όπως επισήμανε, διανεμήθηκαν 50.000 ατομικές συσκευασίες με ντομάτα, αγγούρι και πιπεριά, μαζί με αντίστοιχο αριθμό ενημερωτικών δισέλιδων, ενώ στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε δειγματοδιανομή σε 33 υποκαταστήματα της αλυσίδας σουπερ- μάρκετ, στη Θεσσαλονίκη, τον περασμένο Φεβρουάριο και 14 υποκαταστήματα της πολωνικής αλυσίδας, πριν από ένα μήνα περίπου.

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Οι επτά συνεταιρισμοί από την Κρήτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Vegiterraneo”, καλλιεργούν συνολικά 5.000 στρέμματα, με την ετήσια παραγωγή τους να ανέρχεται σε 100.000 τόνους κηπευτικών προϊόντων – κατά βάση τομάτες, αγγούρια και πιπεριές – και με τις εξαγωγές τους να αντιστοιχούν στο 30% των παραγόμενων προϊόντων, ενώ τα υπόλοιπα να απορροφώνται από την ελληνική αγορά.
Το πρόγραμμα, που φέρει τον τίτλο “Vegiterraneo: ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης κηπευτικών (τομάτας, αγγουριού και πιπεριάς) στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε. (Ελλάδα,Γερμανία, Πολωνία και στην Δημοκρατία της Τσεχίας)” ξεκίνησε την 1η Απριλίου του 2017, πρόκειται να ολοκληρωθεί την 31η Μαρτίου 2020 και είναι ύψους 2,946 εκατ. ευρώ.
Στο πρώτο έτος υλοποίησης του προγράμματος (ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2018), συμμετείχαν ο Αγροτοβιομηχανικός Συνεταιρισμός Τυμπακίου, Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγών Κηπευτικών Κουντούρας, Αγροτικός Συνεταιρισμός Κηπευτικών Δήμου Ιεράπετρας “Ανατολή”, Αγροτικός Συνεταιρισμός “Νότος”, Ομάδα Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων “Φαλάσσαρνα”, Αγροτικό Συνεταιτρισμό “Ψαρής” και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός “Κάμιρος”.
Οι ενέργειες του προγράμματος επικεντρώνονται στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, των μονάδων ομαδικής εστίασης, των διατροφολόγων και των διαμορφωτών κοινής γνώμης, σχετικά με την αξία της μεσογειακής διατροφής και ειδικά των κηπευτικών. Οι δύο κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι: αύξηση της αξίας των εξαγωγών κηπευτικών, τομάτας, αγγουριού, πιπεριάς και μελιτζάνας στην Ελλάδα, στη Γερμανία, την Πολωνία, και την Δημοκρατία της Τσεχίας, κάθε χρόνο και να ενημερώσει τους καταναλωτές στις παραπάνω χώρες – “στόχους” προκειμένου οι καταναλωτές να αποκτούν νέες γνώσεις σχετικά με την αξία των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ.
Υπογραμμίζεται ότι για την ενημέρωση του κοινού αρχικά δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα του προγράμματος, καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Twitter και Youtube: Vegiterraneo, οι οποίες ενημερώνονται διαρκώς με φωτογραφικό υλικό και ενημερωτικό δελτίο υλοποίησης των δράσεων. Η ανάρτηση των κειμένων πραγματοποιείται σε πέντε γλώσσες, τέσσερις του προγράμματος (ελληνικά, γερμανικά, πολωνικά και τσέχικα) καθώς και στα αγγλικά. Επίσης, σχεδιάστηκε και εκτυπώθηκε ένα οκτασέλιδο ενημερωτικό έντυπο σε πέντε γλώσσες και διανέμεται κατά τη διάρκεια των δράσεων του προγράμματος, καθώς και ένα δισέλιδο ενημερωτικό έντυπο, στα ελληνικά και πολωνικά.
Οι φορείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συμμετείχαν σε διεθνείς εκθέσεις όπου έγιναν οι απαραίτητες επαφές με χονδρεμπόρους και διανομείς νωπών προϊόντων, ορισμένες από τις οποίες εξελίχθηκαν σε εν δυνάμει εμπορικές συμφωνίες. Παράλληλα με τη συμμετοχή στις Διεθνής Εκθέσεις, οργανώθηκαν εκδηλώσεις προβολής των προϊόντων σε επιλεγμένα εστιατόρια και αίθουσες ξενοδοχείων των χωρών – “στόχων”.
Στις προαναφερόμενες εκδηλώσεις, παρευρέθηκαν προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων δημοσιογράφοι, διανομείς και άλλοι επαγγελματίες του κλάδου των τροφίμων, καθώς και μέλη της Ελληνικής Πρεσβείας των χωρών, όπου δόθηκε η δυνατότητα συζητήσεων για τη σύναψη συμφωνιών.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα