Ομολογώ ότι αιφνιδιάστηκα ευχάριστα από την Ποιητική Συλλογή της Φωτεινής Ε. Σεγρεδάκη, η οποία είχε την καλοσύνη να μου την αποστείλει στην Αθήνα που ζω. Και όταν γράφω ότι αιφνιδιάστηκα, εννοώ ότι συγκλονίστηκα από τα 61 ποιήματα της συλλογής της -παρόλη την πολύχρονη συγγραφική και εκδοτική μου εμπειρία. Τα ποιήματα ταξινομούνται σε 6 θεματικές ενότητες για τον έρωτα, τη ζωή, τη φύση, την ιερή καθημερινότητα, την αγάπη, τη χαρά, την παιδική και εφηβική ηλικία, τη θλίψη, τη φιλία, τη νοσταλγία, τη μνήμη, την απώλεια και το θάνατο. Και παρόλο που πάντοτε εκτιμούσα τη “γραφή” της, ξαναγράφω ότι “ξαφνιάστηκα” από το ιδιαίτε-ρο ύφος, ήθος και βάθος της σκέψης της που απεικονίζει συμβολικά, παραστατικά και αφηρημένα, αλλά με λεκτική σαφήνεια, τα συναισθήματα και τις πολυποίκιλες δημι-ουργικές-υπαρξιακές της ανησυχίες. Και όλα αυτά μας τα προσφέρει ως γενναιόδωρη οινοποιός και “οινοχόος”, μέσα από τη φύση του κρασιού (του κισαμίτικου) που αναβλύζει από τα έγκατα του πολυδιάστατου νοητικού, ψυχικού και συναισθηματικού της γίγνεσθαι. Βασικό όμως συστατικό του βιβλίου της (και αυτό είναι μια ακόμη έκπληξη για μένα) είναι ο πρόλογος της γνωστής φιλολόγου ΑΝΔΡΟΜΑΧΗΣ ΧΟΥΡΔΑΚΗ, που από μόνος του, μέσω του συναρπαστικού ταξιδιού του Οινοχόου, συνιστά μια υπερευαίσθητη, ενορατική και διερευνητική οπτική σ’αυτό το ποιητικό πόνημα. Αν όμως κάποιος ή κάποια με πίεζε να ξεχωρίσω κάποια από τα ποιήματά της, θα επέλεγα το απτάλικο, την ανάφλεξη, το αίνιγμα, την ενδοσκόπηση, την εμβρυακή στάση, τα κάτοπτρα, το πείσμα, το εδώλιο, τη Μαρία, τις αισθήσεις, το δόλο, τα λάθη, τη συγγνώμη, τη μοιρασιά, τη γκαρσόνα, τη σπίθα, το φεγγαράκι, το στολίδι και την αθέτηση, χωρίς αυτή η επιλογή να διατηρεί κάποια ιδιαίτερη αξιολογική βαρύτητα. Απλά αναφέρω αυτά τα ποιήματα της συλλογής της, επειδή άγγιξαν κάποιες ευαισθησίες και μνήμες του ψυχο-συναισθηματικού μου κόσμου. Γιατί, όπως υπονοεί και η Ανδρομάχη Χουρδάκη και τονίζει και η Φωτεινή στη “σπίθα” της, ψάχνω, επιθυμώ και λαχταρώ, και εγώ, μια πυρά στο σκοτεινό γιαλό. Να λοιπόν το συγκινησιακό κέρδος που προκύπτει από την ενασχόληση με την ποίηση, η οποία λειτουργεί –όπως στο βιβλίο της Φ.Σεγρεδάκη– διανοητικά, ψυχολογικά και συναισθηματικά, ευνοϊκά και ωφελιμιστικά, για τους αναγνώστες τέτοιων σπουδαίων ποιητικών έργων.
Παρασκευάς Περάκης και Ελένη Φουντουλάκη σχολιάζουν την επικαιρότητα και μπαίνουν… onLine με τον ηθοποιό, τ. Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕΚ Μιχάλη Αεράκη και τον Marketing Specialist, Γιώργο Γκέκα