Κύριε διευθυντά,
με μεγάλη μας λύπη βλέπουμε να σκοτώνονται στα Χανιά σε τροχαία πάρα πολλοί συνάνθρωποί μας. Κατά μέσο όρο πολλοί περισσότεροι από όπου αλλού στην Ευρώπη – 4 φορές πιο πολλοί από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο! Στις πιο “προχωρημένες” χώρες από την Ελλάδα εκτός από τη συστηματική και αποτελεσματική αστυνόμευση, κάτι που από εμάς απουσιάζει, υπάρχουν και σύγχρονες λύσεις που μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο θανατηφόρων τροχαίων. Μία από αυτές είναι οι κυκλικοί κόμβοι χωρίς σηματοδότηση. Η μετατροπή ενός κόμβου από σηματοδοτούμενο σε κυκλικό μπορεί -υπό προϋποθέσεις- να επιφέρει ως αποτέλεσμα τη μείωση των οδικών ατυχημάτων με τραυματισμούς και θανάτους έως 80% και τη μείωση συνολικά των ατυχημάτων έως και 40%, των ατυχημάτων με εμπλεκόμενους πεζούς έως 75%, της καθυστέρησης στην κίνηση των οχημάτων από 15- 50%. Σε πολλούς μεγάλους δρόμους της Ευρώπης που προτρέπουν σε επικίνδυνα γρήγορη οδήγηση τοποθετούνται σε τακτά διαστήματα τέτοιοι κυκλικοί κόμβοι για να υποχρεώνονται οι οδηγοί να κόβουν κάθε τόσο την ταχύτητα και να μην προλαβαίνουν να την αναπτύσσουν σημαντικά – έτσι σώζονται πολλές ανθρώπινες ζωές.
Παράλληλα όμως, εκτός από τα θέματα της ασφάλειας και της βελτίωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, οι κυκλικοί κόμβοι δημιουργούν σημαντικές αστικές αναπλάσεις
-βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό την αισθητική των πόλεων- και με κόστη που δεν είναι απαγορευτικά. Μπορώ να φανταστώ τέτοιους κόμβους στην Λεωφόρο Σούδας, στον δρόμο του Πολυτεχνείου στο Ακρωτήρι, στον “παλιό” δρόμο από τα Χανιά προς Πλατανιά, αλλά και σε κάποια σημεία μέσα στην πόλη.
Τους κυκλικούς κόμβους παρουσιάζει ο κ. Αρχοντάκης στην σελίδα chaniaepomenimera.
Γιώργος Κιαγιάς
Επίσης, μία πάρα πολύ σημαντική τροποποίηση πολυσύχναστου και επικίνδυνου δρόμου, θα ήταν και αυτή της νυν Κων/νου Μητσοτάκη, πρώην Ακρωτηρίου, στο ύψος που διασταυρώνεται με την Προφήτη Ηλία (LIDL). Σημείο αυτό “σταυρώνονται” καθημερινά δεκάδες οδηγοί στην προσπάθεια τους να μπουν από την Π. Ηλία στην Κ. Μητσοτάκη, ρισκάροντας μερικές φορές πάνω στον εκνευρισμό που δημιουργείται να προξενηθεί ατύχημα. Είναι ευχής έργον το ότι δεν έχουμε θρυνήσει θύματα σε αυτήν την διαστάυρωση. Σημ.: Τα φανάρια που βρίσκονται εκεί ΔΕΝ έχουν σχέση με την διαστάυρωση αλλά είναι ΜΟΝΟ πεζοφάναρα, ανάγκη που είχε δημιουργηθεί λόγω του Νηπιαγωγίου που υπήρχε πριν χρόνια στη γωνία απέναντι από το γυμναστήριο.