Καθημερινό “βραχνά” αποτελεί το κυκλοφοριακό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης στην πόλη για τους Χανιώτες και τις Χανιώτισσες.
Παράλληλα, αρκετοί βάζουν ψηλά στην ατζέντα των προβλημάτων τις καθυστερήσεις και τον σχεδιασμό που ακολουθείται σε σημαντικά έργα, όπως της ανακαίνισης της Δημοτικής Αγοράς, ενώ άλλοι επισημαίνουν την υστέρηση σε βασικές υποδομές όπως πεζοδρόμια και παιδικές χαρές.
Πολίτες που μίλησαν στα “Χ.ν.” ιεράρχησαν ως κυριότερο πρόβλημα την έλλειψη χώρων στάθμευσης και την εικόνα “ζούγκλας” που παρουσιάζεται συχνά – ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες – στους δρόμους των Χανίων.
«Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα και δεν υπάρχει πάρκινγκ», σχολίασε η κ. Νίκη που συναντήσαμε στη λαϊκή αγορά της Μίνωος και η οποία μάς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ο αδερφός μου αναγκάστηκε να παρκάρει στον Απόλλωνα και γύρισε τώρα για να μας πάρει».
«Η πόλη έχει πάρα πολλά προβλήματα και βέβαια το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει γενικότερα ο κόσμος είναι της ακρίβειας και της ανεργίας», τόνισε ο κ. Γιάννης και πρόσθεσε ειδικότερα για τα Χανιά: «Στην ουσία τα Χανιά είναι μια αφιλόξενη πόλη για τους ντόπιους, ιδίως το καλοκαίρι. Κι αυτό γιατί όλα τα έργα που γίνονται γίνονται με βάση τις ανάγκες του τουρισμού κι όχι των πολιτών».
«Το πάρκινγκ είναι το νούμερο ένα πρόβλημα. Έχουμε κάνει ποδηλατόδρομους κ.λπ. αλλά ο κόσμος που κυκλοφορεί υποφέρει», σημείωσε ο κ. Μελέτιος και συμπλήρωσε ότι ο ίδιος μένει στο στο κέντρο και ζει έντονα το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης. Πρόσθεσε δε ότι οι πρωτοβουλίες επέκτασης των ελεγχόμενων χώρων στάθμευσης και οι εφαρμογές i-park δεν λύνουν το πρόβλημα καθώς οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου δεν μπορούν να επιβαρυνθούν και με αυτό το κόστος.
Παρόμοιους προβληματισμούς διατύπωσαν και ο Λευτέρης με τη Σμάρω: «Η στάθμευση είναι το μεγάλο πρόβλημα. Υπάρχουν λίγες θέσεις στάθμευσης. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές φορές αποφεύγω να κατεβαίνω στο κέντρο ή παρκάρω μακριά για να κατέβω», υπογράμμισε ο Λευτέρης και σημείωσε ότι ο ίδιος δεν θα έβλεπε αρνητικά την προοπτική να πεζοδρομηθεί το κέντρο και να υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή κ.λπ.). Η Σμάρω τόνισε πάντως ότι σε κάθε περίπτωση χρειάζονται πιο πυκνά δρομολόγια από τα λεωφορεία για να εξυπηρετείται ο κόσμος: «Δεν γίνεται να υπάρχουν δρομολόγια από περιοχές που είναι κάθε μισή ή μία ώρα».
«Η στάθμευση είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και είναι ένα πρόβλημα που θα ενταθεί γιατί φτιάχνονται ξένους για περισσότερους ξένους επισκέπτες χωρίς να φτιάχνονται πάρκινγκ», επεσήμανε ο Φάνης . Επεσήμανε πάντως ότι δεν είναι το μοναδικό θέμα καθημερινότητας που ταλανίζει την πόλη: «Νομίζω ένα ακόμα σοβαρό θέμα είναι η αναστήλωση της Δημοτικής Αγοράς. Δεν βλέπω να τελειώνει σύντομα το έργο. Θα έπρεπε ίσως να είχε “σπάσει” και να υπήρχαν περισσότερες εργολαβίες».
Ο κ. Στέλιος επεσήμανε ότι το κυκλοφοριακό είναι το σημαντικότερο θέμα καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι πολίτες: «Πρέπει να μαζευτούν όλοι οι υποψήφιοι και να συμφωνήσουν σε μια λύση. Κάθε μέρα τσακώνεται ο κόσμος και πάει στα δικαστήρια για μια θέση πάρκινγκ», τόνισε ενώ ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλημα και ως προς τα μεγάλα έργα που γίνονται στο κέντρο και ειδικά τον Δημοτικό Κήπο και τη Δημοτική Αγορά: «Δεν θέλω να πω πολλά αλλά νομίζω ότι είναι άσχετη η Δημοτική Αρχή. Έπρεπε να βάλει τριάντα άτομα από εδώ κι άλλα σαράντα από εκεί και να δουλεύουν καθημερινά για να τελειώσουν γρήγορα τα έργα. Δεν μπορεί να βλέπεις δύο και τρία άτομα να δουλεύουν. Δεν θα τελειώσουν ποτέ έτσι».
Την Αλεξάνδρα τη συναντήσαμε να κυκλοφορεί με το παιδικό καρότσι όπου κάθονταν το παιδί της: «Όταν αποκτάς παιδί καταλαβαίνεις πόσο μεγάλο πρόβλημα έχουμε με τα πεζοδρόμια. Και βέβαια αυτό το πρόβλημα, που έχει να κάνει όχι μόνο με τις μαμάδες με καροτσάκια αλλά και με ΑμεΑ, με ηλικιωμένους κ.λπ., σχετίζεται και με το πάρκινγκ, αφού μηχανάκια κι αυτοκίνητα καβαλάνε τα πεζοδρόμια που είναι ήδη στενά».
Η κ. Έρση ιεράρχησε ως πιο σοβαρό πρόβλημα το κυκλοφοριακό. Σημείωσε όμως ότι εκτός από αυτό θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερος προγραμματισμός ως προς τα μεγάλα έργα που γίνονται: «Θα έπρεπε όλα αυτά τα έργα (η Δημοτική Αγορά, ο Κήπος κ.ά.) να είχαν γίνει πολλά χρόνια πριν. Καταλαβαίνω ότι είναι χρονοβόρα η διαδικασία, αλλά τα Νεώρια για παράδειγμα θα βουλιάξουν σε λίγο».
«Να φτιάξουν τους δρόμους και τα πεζοδρόμια λίγο έξω από το κέντρο. Μέσα στην πόλη, για παράδειγμα πίσω από το ΚΤΕΛ, τα πεζοδρόμια έχουν τα χάλια τους. Δεν ξέρω αν προγραμματίζει κάτι ο Δήμος γι’ αυτό αλλά οι αναπλάσεις δεν μπορεί να αφορούν μόνο την παλιά πόλη όπου φιλοξενούνται οι ξένοι επισκέπτες. Υπάρχουν και οι γειτονιές που ζουν οι Χανιώτες», επεσήμαναν η κα Ρένα και ο κ. Κυριάκος.
Κάτοικος του Κουμπελή η κα Γιώτα στάθηκε στην έλλειψη υποδομών έξω από το κέντρο και μακριά από τη “βιτρίνα” της πόλης: «Στην περιοχή μου υπάρχει για παράδειγμα ο παραλιακός δρόμος, ένας δρόμος πολύ ωραίος που κατά την καραντίνα γνώρισε πολύς κόσμος αλλά είναι εγκαταλελειμμένος. Θα μπορούσε λοιπόν εκεί να διαμορφωθεί όμορφα και να συνδέει η Αγία Κυριακή με τον Βιολογικό. Επίσης, χρειάζεται μια παιδική χαρά – όχι απλώς ένα πάρκο – στο ύψος που βρίσκεται το Lidl. Υπάρχουν πολλά παιδιά εκεί που έχουν ανάγκη από ένα χώρο για παιχνίδι».
Τα έχουμε πει αμέτρητες φορές. Η έλλειψη δημοτικής αστυνομίας και η νοοτροπία των Χανιωτών οδηγών ( όχι όλων αλλά ενός μεγάλου ποσοστού) είναι η αιτία που η πόλη είναι τόσο αφιλόξενη.
Πρέπει άμεσα να μπει σε εφαρμογή το ΣΒΑΚ και να γίνουν επιτέλους οι απαραίτητες μονοδρομήσεις. Να ξεκινήσουν από την Ελ. Βενιζέλου και να την κάνουν μονής κατεύθυνσης προς αγορά προκειμένου να σταματήσει αυτός ο εφιάλτης στο θερινό Αττικόν. Να φύγουν τα φανάρια και να αντικατασταθούν από κυκλικό κόμβο στην συμβολή των οδών Βενιζέλου και Ηρ. Πολυτεχνείου, καθώς η κίνηση μετά την μονοδρόμηση θα είναι αδιάκοπτη.
Να μπουν σε όλα τα πεζοδρόμια μεταλλικά εμπόδια τύπου ,, Π,, προκειμένου να σταματήσει αυτή η τριτοκοσμική εικόνα με αυτοκίνητα να παρελαύνουν πάνω στα πεζοδρόμια. Ειδικά στην Ελ. Βενιζέλου το έχουν παραξηλώσει…….
Και το πιο σημαντικό απ’όλα να φτιαχτούν επιτέλους τα περιφερειακά παρκινγκ για να γίνει η πόλη πιο φιλική στους πεζούς και τα ΑΜΕΑ με την κίνηση να εκτρέπεται από περιφερειακούς άξονες.
Με αφορμή το παραπάνω, θα ήθελα να προσθέσω ότι βρίσκω το σχέδιο της μονοδρόμησης της Α. Γογονή ( προς Κουμπέ) εντελώς λανθασμένο.
Η Α. Γογονή πρέπει να παραμείνει οπωσδήποτε διπλής κατεύθυνσης με ανάπλαση των πεζοδρομίων, προκειμένου να λειτουργεί ώς πλήρης παρακαμπτήριος της πόλης. Αν μονοδρομηθεί η Γογονή όλος ο φόρτος από λεωφ. Σούδας θα τον επιβαρυνθούν οι οδοί Ηρακλείου και Νεάρχου. Καθώς όλοι όσοι επιθυμούν να κινηθούν δυτικά θα αναγκάζονται να κάνουν τεράστιους κύκλους
Αυτά πιστεύω πώς είναι πολύ σημαντικά και να αφήσει ο Δήμαρχος τα λόγια και να κάνει πράξεις γιατί βλέπω να τελειώνει η θητεία του και ανάθεμα αν δούμε έστω τον Κήπο τελειωμένο…….