Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

Κυριάκος Πιερρακάκης στα “Χ.ν.”: Πολλαπλά οφέλη για την Κρήτη από την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών

Θεωρείται ο άνθρωπος που τα τελευταία τρία χρόνια άλλαξε την καθημερινότητα των Ελλήνων περιορίζοντας τη γραφειοκρατία.

Aυτός άλλωστε είναι κι ο λόγος που σταθερά απολαμβάνει υψηλά ποσοστά θετικών κρίσεων στις έρευνες κοινής γνώμης. Ο λόγος για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος με αφορμή τη σημερινή επίσκεψή του στα Χανιά, μίλησε στα “Χανιώτικα νέα” για το χαρτοφυλάκιό του και όχι μόνον.

Επισημαίνοντας τις ψηφιακές υπηρεσίες – ευκολίες που έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι Έλληνες πολίτες, ο κ. Πιερρακάκης στέκεται στα πολλαπλά οφέλη που θα έχει η Κρήτη από το νέο κέντρο δεδομένων που δημιουργείται στην Κνωσό, αναβαθμίζοντας τις ψηφιακές υποδομές του νησιού.

• Κύριε υπουργέ, τα τελευταία δύο χρόνια ιδιαίτερα, έχουμε δει τεράστια άλματα στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών, τα οποία πιστώνεστε προσωπικά. Αυτές οι δράσεις ήταν στα σχέδια της κυβέρνησης έτσι κι αλλιώς ή αναπτύχθηκαν λόγω των αναγκών που προέκυψαν από την πανδημία;
Η δουλειά μας στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε ξεκινήσει πριν από τις εκλογές του 2019. Το συγκεκριμένο Υπουργείο, με τις αρμοδιότητές του και τον τρόπο αλληλεπίδρασής του με ολόκληρο το Δημόσιο, είναι υλοποίηση του οράματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Όταν αναλάβαμε καθήκοντα, είχαμε ήδη έτοιμο τον σχεδιασμό μας για όσα έπρεπε να γίνουν ώστε η Ελλάδα να επιλύσει άμεσα τις ψηφιακές της εκκρεμότητες και να κινηθεί με ταχύτητα στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Ο σχεδιασμός αυτός ήταν εξαρχής πολιτοκεντρικός, είχαμε, δηλαδή, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας τον πολίτη και πώς θα διευκολύνουμε την καθημερινότητα και τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Για τον λόγο αυτό, η πανδημία δεν ανέτρεψε τον σχεδιασμό μας αυτόν. Αντιθέτως, τον επιτάχυνε καθώς η χρήση ψηφιακών υπηρεσιών έγινε μια αναγκαιότητα. Το εντυπωσιακό είναι η άνεση που απέκτησαν οι πολίτες με τη χρήση της τεχνολογίας, χάρη στην προσφορά ψηφιακών υπηρεσιών από το Ελληνικό Δημόσιο.

• Το τελευταίο διάστημα παρουσιάζετε ψηφιακές υπηρεσίες που αφορούν στον τομέα της Υγείας. Τι άλλες ακόμη να περιμένουμε στο μέλλον;
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας που αναφέρετε είναι το καλύτερο παράδειγμα του πώς μέσα από την αντιμετώπιση της πανδημίας αποκτήσαμε τεχνογνωσία και προσθέσαμε νέες ιδέες στον σχεδιασμό μας. Το πρόγραμμα “Φώφη Γεννηματά” για τον καρκίνο του μαστού βασίζεται στην ίδια λογική με τον εμβολιασμό: το κράτος πηγαίνει στοχευμένα στον πολίτη -εν προκειμένω στις γυναίκες ηλικίας 50-69 ετών- και τον ενημερώνει ότι έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει δωρεάν τη συγκεκριμένη εξέταση.
Η πρόληψη είναι ένας τομέας στον οποίο ο πρωθυπουργός δίνει πολύ μεγάλη έμφαση, διότι μέσα από τις προσυμπτωματικές εξετάσεις μπορούμε κυριολεκτικά να κερδίσουμε ζωές. Όπως λέει συχνά, η ψηφιακή πολιτική είναι μια βαθιά κοινωνική πολιτική. Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη θα συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση, ανακοινώνοντας προγράμματα προληπτικών εξετάσεων για όλους τους πολίτες. Ακόμη, υλοποιούνται μεγάλα έργα όπως ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας, ένας πλήρης φάκελος που θα έχει για μια ζωή ο κάθε πολίτης. Μια πρόγευση είναι η εφαρμογή myhealth, στην οποία βρίσκουμε τα παραπεμπτικά μας και τις συνταγογραφήσεις μας. Έτσι, έχουμε τον πλήρη έλεγχο και την κατοχή των δικών μας ιατρικών δεδομένων, κάτι που δεν είχαμε ποτέ έως τώρα.

• Έρχεστε στην Κρήτη σε μια περίοδο που η τοπική Αυτοδιοίκηση βλέπει για πρώτη φορά να είναι διαθέσιμα σημαντικά ποσά μέσω του προγράμματος “Έξυπνων πόλεων”. Πέρα από τα αστικά κέντρα, πώς μπορούν οι άνθρωποι της επαρχίας και την ενδοχώρας, να καρπωθούν τα οφέλη αυτά, δεδομένου ότι υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης της τεχνολογίας στις περιοχές αυτές.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο στο κεντρικό κράτος, ούτε βέβαια στις μεγάλες ή κεντρικές πόλεις. Αποτελεί μια οριζόντια πολιτική, που εκτείνεται σε όλη τη χώρα, σε όλες τις βαθμίδες της Διοίκησης. Αυτόν ακριβώς τον οριζόντιο προσανατολισμό αντανακλά και το πρόγραμμα “Έξυπνες Πόλεις”. Διαθέτουμε συνολικά 320 εκατομμύρια ευρώ σε όλους τους Δήμους της χώρας, ανάλογα με τον πληθυσμό τους, και τους δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από ένα “μενού” ψηφιακών έργων εκείνα τα έργα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες τους και στις ανάγκες των Δημοτών. Με τον τρόπο αυτό ικανοποιούμε ταυτόχρονα δύο ανάγκες: αφενός το πρόγραμμα να διαθέτει την απαραίτητη συνοχή· και αφετέρου κάθε Δήμος να έχει ευελιξία στις επιλογές του.
Ειδικά στην Κρήτη, κύριε Περάκη, είναι ήδη σε εξέλιξη η δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα data center της χώρας, στην Κνωσό. Πρόκειται για ένα “πράσινο” κέντρο δεδομένων, προϊόν συνεργασίας του ΕΔΥΤΕ, φορέα εποπτευόμενου από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Πανεπιστημίου Κρήτης και της Περιφέρειας. Αυτό θα αναβαθμίσει τις ψηφιακές υποδομές του νησιού, θα προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις και θα δώσει ώθηση στα τοπικά οικοσυστήματα καινοτομίας.

• Εν μέσω αυτής της τεράστιας τεχνολογικής εξέλιξης στην Ελλάδα, σε ποιο σημείο βρισκόμαστε από πλευράς τηλεπικοινωνιών; Μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις στα προβλήματα που αναφέρουν οι καταναλωτές ή είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά στη λειτουργία της αγοράς;
Σε έρευνα που διεξάγεται διεθνώς από τον οργανισμό Ookla, η Ελλάδα κατατάσσεται υψηλά στην κινητή τηλεφωνία, αλλά χαμηλότερα στη σταθερή. Πράγματι, εκεί είναι που για μια σειρά από αιτίες και κυρίως λόγω μορφολογικού ανάγλυφου έχουμε μείνει πιο πίσω. Η πρόσφατη κινητικότητά μας στην ανάπτυξη εξελιγμένων τεχνολογιών όπως το 5G, μας ανεβάζει ακόμη πιο υψηλά στον κλάδο της κινητής και θα δείτε σύντομα τις εφαρμογές στην καθημερινότητα. Ακόμη, μια σειρά επενδύσεων σε υποδομές στη σταθερή, θα αλλάξουν το χάρτη. Έχουμε πει πολλές φορές ότι, παράλληλα με την “απολιγνιτοποίηση”, η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει και στην “αποχαλκοποίηση” του δικτύου της – να περάσουμε, δηλαδή, στην οπτική ίνα. Και, αθροίζοντας τον προγραμματισμό των κρατικών προγραμμάτων και των επενδύσεων από την πλευρά των παρόχων με ορίζοντα το 2025, είμαστε πολύ κοντά στο να φτάσουμε τον στόχο που έχουμε θέσει.

• Ολοκληρώνοντας, μια καθαρά πολιτική ερώτηση. Στις προηγούμενες εκλογές, στελέχη και ψηφοφόροι με καταβολές από την κεντροαριστερά στράφηκαν στη Νέα Δημοκρατία. Πιστεύετε ότι αυτό μπορεί να συνεχιστεί, και να υπάρξει περαιτέρω διεύρυνση;
Στα σχεδόν τρία χρόνια του κοινοβουλευτικού βίου της παρούσας Κυβέρνησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει έμπρακτα ότι επιδιώκει ευρύτερες συναινέσεις, τόσο στη νομοθετική διαδικασία, όσο και στην κοινωνία.
Η Κυβέρνηση λειτουργεί με επίγνωση ότι είναι κυβέρνηση όλων των Ελλήνων και καθημερινά με τις πρωτοβουλίες και τη δράση της μεταρρυθμίζει το κράτος και βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών, διευρύνοντας τις προοπτικές τους.
Τα γεγονότα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολίτες έχουν ξεπεράσει τις διαχωριστικές γραμμές της παλιάς πολιτικής γεωγραφίας και πιστεύουμε ότι οι πολίτες θα ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους προς εμάς σε έναν χρόνο από τώρα.

Διήμερη επίσκεψη στην Κρήτη

Ο κ. Πιερρακάκης στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης του επισκέφθηκε σήμερα τα Χανιά. Συγκεκριμένα πραγματοποίησε:
• Επίσκεψη στο Πολυτεχνείο Κρήτης και συνάντηση με τις πρυτανικές Αρχές
• Επίσκεψη τους τάφους και στην οικία Βενιζέλων
Σύσκεψη στις 12 μ. στην Αντιπεριφέρεια παρουσία δημάρχων του νομού, εκπροσώπων φορέων, βουλευτών και τοπικών ΜΜΕ.
• Επίσκεψη στο δημαρχείο Χανίων
• Επίσκεψη στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο
• Ομιλία στις 17:30 στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου Χανίων στο Κ.Α.Μ. με θέμα «Επιχειρηματικότητα και Ψηφιακός Μετασχηματισμός» .
• Επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη.
Ο υπουργός το βράδυ θα μεταβεί στο Ρέθυμνο ενώ αύριο θα μιλήσει σε εκδήλωση στο Ηράκλειο.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα