Η Λαϊκή Συσπείρωση Ηρακλείου, με ανακοίνωσή της, εκφράζει τη δυσαρέσκειά της και μιλά για τα διαχρονικά προβλήματα του ΒΟΑΚ αλλά και αυτά που έχουν προκύψει, με αφορμή την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης.
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση:
«Στην χτεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου, αποκαλύφτηκαν τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται από το τμήμα του ΒΟΑΚ που περνά μέσα από την πόλη, αλλά και οι υπεύθυνοι και οι ευθύνες τους παρά την προσπάθεια η συζήτηση να επικεντρωθεί σε τεχνικά ζητήματα.
Ενώ εδώ και χρόνια υπάρχει λαϊκή ανάγκη για ένα σύγχρονο ασφαλές περιφερειακό, επαρχιακό και αστικό οδικό δίκτυο, η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες, δεν το είχαν σε προτεραιότητα. Τώρα, οι γενικότερες ανάγκες του κεφαλαίου, τους υποχρεώνουν να προχωρήσουν στην «βελτίωση» του ΒΟΑΚ με συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ), δηλαδή με παραχώρηση στα ιδιωτικά κεφάλαια. Έργα επομένως που θα τα πληρώνει μόνιμα ο λαός και για την κατασκευή και -με τα διόδια- για τη χρήση τους και την κερδοφορία των «επενδυτών».
Σε αυτό καμία άλλη παράταξη δεν είναι αντίθετη, αλλά -μόνο προσχηματικά- λένε όχι στα διόδια κι αυτό όμως, μόνο εντός του Δήμου Ηρακλείου!
Η διαδρομή του ΒΟΑΚ μέσα από το Ηράκλειο, δημιουργεί -από παλιά, όπως και τώρα και όπως θα δημιουργεί και στο μέλλον- τεράστια προβλήματα στην πόλη του Ηρακλείου, καθώς τη χωρίζει στα δυο. Ο ίδιος ο ΒΟΑΚ παίζει αναγκαστικά και ρόλο του ανύπαρκτου δημοτικού αστικού δικτύου. Εξυπηρετεί καθημερινές ανάγκες και βασικές λειτουργίες: ΠΑΓΝΗ, Βενιζέλειο, ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς, αεροδρόμιο, σύνδεση συνοικιών κλπ.
Η αναγνώριση των προβλημάτων δεν μπορεί να κρύψει τις διαχρονικές ευθύνες κυβερνητικών, περιφερειακών και δημοτικών αρχών. Τα προβλήματα από τις τεράστιες ελλείψεις οδικών υποδομών, θα επιταθούν ακόμη περισσότερο με εξωφρενικές «λύσεις» όπως π.χ. η κατάργηση του ημικόμβου του Αη Γιάννη Χωστού – Φοινικιάς (αντί να γίνει πλήρης κόμβος), αλλά και από τα δυσβάστακτα βάρη από την επιβολή διοδίων ακόμα και μέσα στην πόλη! Είναι δε εντελώς υποκριτικές οι διαμαρτυρίες για το ότι -τελευταία στιγμή- ζητείται η γνώμη του δημοτικού συμβουλίου.
-Πρώτον γιατί είναι διαχρονικές οι ευθύνες όλων των δημοτικών αρχών, που ποτέ δεν πήραν πρωτοβουλία να ανοίξουν το θέμα της διχοτόμησης της πόλης από τον ΒΟΑΚ και να διεκδικήσουν ένα εκτεταμένο δωρεάν δημοτικό δίκτυο με σύνδεση όλων των λειτουργιών της πόλης, νότια και βόρεια της Εθνικής οδού, όπως και ένα δημόσιο δωρεάν ΒΟΑΚ.
-Δεύτερον επειδή και σήμερα, δημοτική αρχή και «αντιπολίτευση» διατυπώνουν αυτές τις προτάσεις, υπολογίζοντας πως δεν θα γίνουν δεκτές, για να εμφανιστούν ως διαφοροποιημένοι δήθεν από την κυβέρνηση και ως «φιλολαϊκοί». Αποκαλύφθηκαν όμως, με την άρνηση τους για καταψήφιση της ΜΠΕ από το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως πρότεινε η «Λαϊκή Συσπείρωση».
Αλληλοβοηθήθηκαν -δημοτική αρχή και «αντιπολίτευση»- στο να συμφωνήσουν με τη συνολική κατεύθυνση κυβέρνησης και μεγάλου κεφαλαίου για το ΒΟΑΚ και την επιβολή διοδίων συνολικά στην Κρήτη, με πυροτεχνήματα για επαναχάραξη του ΒΟΑΚ νότια της πόλης, με την επιμονή σε τεχνικά θέματα και με άρνηση αποκάλυψης της πολιτικής ουσίας του θέματος.
Τα λαϊκά στρώματα του Ηρακλείου που τόσα χρόνια ταλαιπωρούνται από κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές, οφείλουν να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση. Να μην πληρώσουν για την κατασκευή του ΒΟΑΚ ούτε ευρώ παραπάνω από τη βαριά φορολογία που ήδη πληρώνουν. Να διεκδικήσουν σύγχρονο δημοτικό οδικό δίκτυο για την ανεμπόδιστη δωρεάν κίνηση μεταξύ όλων των περιοχών της πόλης, νότια και βόρεια της εθνικής οδού. Να μην εφησυχάζουν, να μην έχουν καμία εμπιστοσύνη σε κυβέρνηση και δημοτικές αρχές που υπηρετούν το κεφάλαιο. Επί τέλους πρέπει να πληρώσει το κεφάλαιο που επιδιώκει να ωφεληθεί από την αναβάθμιση των υποδομών στην Κρήτη».