Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Λανθασμένο εκπαιδευτικό σύστημα

Κύριε διευθυντά,
πριν λίγες ημέρες συνάντησα ένα κορίτσι 11 ετών με τους γονείς του. Η οικογένεια αυτή κατάγεται από την περιοχή Ρουρ της Γερμανίας και διαμένει στο Βερολίνο. Με εντυπωσίασε το ότι η παιδίσκη αυτή ήξερε την ελληνική μυθολογία και συζήταγε επ’ αυτής. Μου είπε λοιπόν, ότι η θεά Αφροδίτη αναδύθηκε από τον αφρό της θαλάσσης όταν έσταξε το αίμα του ουρανού μετά την αποστατική πράξη του Κρόνου.
Μιλήσαμε και για την θεά Φρέια της βόρειας μυθολογίας, η οποία έλκει την καταγωγή της από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Η θεά Φρέια δηλαδή Αφροδίτη (θεά της συμπαντικής έλξης και ένωσης των πραγμάτων, θεά του έρωτος) έδωσε το όνομά της στην καθ’ ημάς εβραϊστί. Προ-Παρασκευή και ταυτίστηκε η ελευθερία freedom με την έκτη ημέρα Friday (Freitag) λόγω της σημασίας που έχει η ελευθερία στα ελληνικά.
Ελεύθερος δεν νοείται ο μη δούλος αλλά ο δημιουργικός άνθρωπος. Έλευσις έρωτος ίσον ελευθερία. Από την Αφρο-δίτη προέρχεται η λέξη ελεύθερος στα γερμανικά – αγγλικά. Η λέξη είναι ελληνικότατη και όχι προελληνική. Δεν υπάρχουν προελληνικές στα αρχαία – αρχαία ελληνικά. Οι λέξεις έχουν την σημασία που ήθελαν να τους προσδώσουν οι Έλληνες. Άδωνις είναι π.χ. ελληνική λέξη και έχει τη σημασία της.
Λέμε αδηφάγος. Αδηφάγος είναι ο Άδης που τρώγει ό,τι θνητό και φθαρτό. Οι θεωρίες απαξίωσης, υποβάθμισης της υψίστης σημασίας των Ελληνικών, μόνο τον γέλωτα μπορούν να προκαλέσουν. Τα σχήματα βολεύουν τους ανθρώπους να ζουν χωρίς αναζήτηση μέσα σε στερεότυπα.
Αλήθεια, τι σημαίνει “Γερμανός” ή “Έλληνας” πέρα από τον γεωγραφικό προσδιορισμό ενός κατοίκου ενός κράτους; Όποιος ή όποια αναζητά και φιλο-σοφεί μέσα στο ελληνικό αλλά όχι “ελλαδικό” φως της αθάνατης ελληνικής μυθολογίας δεν έχει ανάγκη από ταμπέλες σχημάτων που αντί να ενανθρωπίζουν υποβαθμίζουν.
Διάβασα πριν λίγες ημέρες ότι ο οκτάχρονος Laurente Simons από το Amsterdam των Κάτω Χωρών, ψάχνει μετά το Απολυτήριο Λυκείου, που πήρε φέτος, ένα κατάλληλο Πανεπιστήμιο για να σπουδάσει!
Μετά το καλοκαίρι, θέλει να αρχίσει με τις σπουδές Μαθηματικών και θα λαμβάνει ιδιαίτερα μαθήματα.
Αυτός ο Βέλγο-Ολλανδός είναι υπερφυής, διάνοια, παιδί θαύμα, έχει ΙQ 145 και συγκρίνεται με τον Αλβέρτο Αϊνστάιν και τον Στέφεν Χώκινγκ. Τελείωσε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο σε χρόνο ρεκόρ. Στο Ελλάντα έπρεπε να περιμένει να περάσουν τα χρόνια που απαιτούνται για τη σχολική διαδικασία. Τα μπάζα και τα αναχώματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος θα του δημιουργούσαν μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο. Ρώτησα κάποτε μαθητή του 19 στα Αρχαία Ελληνικά:
– Πώς είναι παιδί μου, το “όχι” στα αρχαία;
Απάντηση καμία. Αυτό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα· τα παραδείγματα – αποδείξεις κραυγάζουν. Αυτή είναι η κοινωνία μας και γι’ αυτό ευρίσκεται υπό κρίση και παρα-ακμή!

Κωνσταντίνος Κ. Κνιθάκης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα