Σύµφωνα µε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στις διαγραµµίσεις οριζόντιας σήµανσης συµπεριλαµβάνονται εκτός των άλλων, οι µονές ή και οι διπλές συνεχόµενες διαχωριστικές γραµµές.
Οι µονές χρησιµοποιούνται σε σπάνιες περιπτώσεις πολύ στενών δρόµων και σε αυτές τις περιπτώσεις δεν επιτρέπεται το προσπέρασµα προπορευόµενου οχήµατος. Προσπεράσεις επιτρέπονται µόνο όταν το πλάτος του δρόµου είναι επαρκές δηλαδή εκεί που υπάρχουν συνεχόµενες διπλές γραµµές ούτως ώστε να µην παραβιαστούν καθόσον έχουν υποτιθέµενη θέση φυσικού τοίχου.
Παρά ταύτα και ο Κ.Ο.Κ. από λάθος των υπευθύνων καθώς και της απολύτου τήρησης “σιγήν ιχθύος” άλλων Αρχών, κυρίως της Τροχαίας “επιτρέπει” τις διπλές συνεχόµενες διαγραµµίσεις σε δρόµους κατοικηµένων περιοχών µε αποτέλεσµα το λάθος αυτό να επισύρει και άλλα πολύ πιο σοβαρά λάθη που εγκυµονούν τεράστιους κινδύνους για τροχαία ατυχήµατα και δυστυχήµατα.
Για τη σοβαρή αυτή κατάσταση των δρόµων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων αναφερθήκαµε επανειληµµένα δίχως όµως, να έχουν γίνει ουσιαστικές παρεµβάσεις πέραν από πρόχειρα σβησίµατα µε σπρέι ορισµένων διασταυρώσεων µετατρέποντας τις συνεχείς γραµµές για ορισµένα µέτρα σε διακεκοµµένες, ώστε να επιτρέπεται η είσοδος – έξοδος οχηµάτων προς τον κεντρικό δρόµο. Οι παρεµβάσεις αυτές, επισηµαίνουµε ότι έγιναν µόνο σε κάποια σηµεία και όχι παντού.
Ενδεικτικά, λοιπόν, παραθέτουµε επεξηγηµατικές λεζάντες µε ορισµένες περιπτώσεις όπου άλλες αφορούν τον κεντρικό δρόµο του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και άλλους διάφορους δρόµους σε άλλες περιοχές ευελπιστώντας πως έστω και αργά θα γίνουν τα αυτονόητα µε νοµοθετική ρύθµιση στον ΚΟΚ και µε ανάλογες παρεµβάσεις και υποδείξεις των Τµηµάτων Τροχαίας στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.