Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025

Λεωφόρος… ανασφάλειας η Καζαντζάκη στο Βαμβακόπουλο

» Η ανάγκη έργων αναδείχτηκε στη συνεδρίαση λογοδοσίας του ∆ηµοτικού Συµβουλίου 

Για µεγάλο ακόµα χρονικό διάστηµα η κατάσταση θα παραµείνει… ως έχει στη Λεωφόρο Καζαντζάκη στο Βαµβακόπουλο, παρότι ένα πρώτο βήµα για την πραγµατοποίηση έργων ανάπλασης έχει γίνει µε την τοπογραφική απεικόνιση της περιοχής.

Στη χθεσινή συνεδρίαση λογοδοσίας του δηµοτικού συµβουλίου Χανίων αναδείχθηκαν τα προβλήµατα ασφάλειας για πεζούς, µητέρες, ηλικιωµένους και οδηγούς στη Λεωφόρο Καζαντζάκη εξαιτίας της έλλειψης πεζοδροµίων, διαγραµµίσεων, σήµανσης και τη χρήση του δρόµου από µεγάλα οχήµατα που κινούνται µε αυξηµένες ταχύτητες. Η λύση των προβληµάτων πάντως µετατέθηκε για το µέλλον λόγω των δυσκολιών να υπάρξει άµεση παρέµβαση.

Στο δηµοσίευµα των “Χ.ν.” στις 21 Ιανουαρίου του 2025 µε τις καταγγελίες και τα παράπονα των κατοίκων στάθηκε ο ερωτών επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” κ. Χαράλαµπος Λουτσέτης.

«Το Βαµβακόπουλο είχε µια τεράστια, απότοµη, αύξηση σε κατοικίες και άλλες δραστηριότητες, από όταν άνοιξε ο κόµβος. Από 800 οι κάτοικοι ξεπέρασαν τους 2.500. Το βασικό πρόβληµα είναι πως είναι ένας οικισµός “κοµµένος” στα 4, δεν µπορεί κάποιος να περάσει τη Λεωφόρο Καζαντζάκη, ειδικά στο ύψος του ΚΕΠ η κατάσταση είναι ανησυχητική. ∆εν υπάρχουν πεζοδρόµια, αναφέρονται τα προβλήµατα στο δηµοσίευµα» ήταν η τοποθέτηση του κ. Λουτσέτη, που ζήτησε να  γίνουν κάποια πρώτα έργα ασφαλείας.

Στην απάντηση του ο αντιδήµαρχος κ. Μιχάλης Καλογριδάκης υπογράµµισε ότι   γίνεται προσπάθεια να γίνουν δύο διαβάσεις και  εξετάζεται  πως θα µπει ένα “πεζοφάναρο”, εξηγώντας πως οι µεµονωµένες αποσπασµατικές παρεµβάσεις, χωρίς τα συνοδά έργα µπορεί να προκαλέσουν µεγαλύτερα προβλήµατα.

«Εννοείται ότι υπάρχει πρόβληµα, χρονίζει εδώ και δεκαετίες. Την Λεωφόρο Καζαντζάκη την “πιάσαµε” πρώτα το 2025 ,ξεκινώντας ένα τοπογραφικό για να δούµε πως θα βγάλουµε ένα διαγωνισµό για τις µελέτες που πρέπει να γίνουν σε συνεννόηση µε την Περιφέρεια. Πάντως έχουµε βάλει σε προτεραιότητα τη Λ. Καζαντζάκη για τις µελέτες αυτές» είπε χαρακτηριστικά.

Για την εµπλοκή πολλών φορέων του δηµοσίου που κάνουν δύσκολη την παρέµβαση  σε αυτόν  τον δρόµο µίλησε ο αντιδήµαρχος κ. Τάσος Αλόγλου (αρµόδιος για τη ∆.Ε. Θερίσου), κάνοντας αναφορά στη συνέχεια σε λάθη επί εποχής ∆ήµου Θερίσου που επέτρεψαν να διαµορφωθεί µια κατάσταση µε βιοτεχνικές δραστηριότητες που δεν “σήκωνε” η περιοχή, ενώ όπως είπε «υπήρχε η βιοµηχανική περιοχή στη Σούδα». Άφησε παράλληλα αιχµές σε “µερίδα κατοίκων” που έκαναν αναφορά στον εισαγγελέα για τα προβλήµατα και δεν εξάντλησαν την ιεραρχία. Είπε επίσης πως για τον ίδιο αποτελεί τη µεγαλύτερη προτεραιότητα ώστε «να δροµολογηθούν κάποια πράγµατα και γιατί όχι να πιέσουµε να υλοποιηθούν στη θητεία αυτή».

Στο θέµα τοποθετήθηκε και ο δήµαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σηµανδηράκης ενηµερώνοντας πως 4 είναι οι δρόµοι που έχουν τα µεγαλύτερα προβλήµατα – Λ. Σούδας, Λ. Ακρωτηρίου (Κ.Μητσοτάκη), προέκταση Παλιάς Εθνικής οδού και η Λ. Καζαντζάκη – προσθέτοντας  πως στην τελευταία η κατάσταση είναι χειρότερη. Μίλησε για µεγάλη γραφειοκρατία και για ιδιαιτερότητες στις αρµοδιότητες  (το τµήµα της λεωφόρου εντός σχεδίου πόλης ανήκει στο ∆ήµοι, οι κόµβοι στη ΛΑΣΕΑ, το εκτός σχεδίου πόλης στην Περιφέρεια) και η οποιαδήποτε παρέµβαση απαιτεί να έχει προηγηθεί έργο της ∆ΕΥΑΧ για τα όµβρια και η υπογειοποίηση του δικτύου του  ∆Ε∆∆ΗΕ. Σηµείωσε πως ο ∆ήµος θα αναλάβει τη µελετητική διαδικασία και δήλωσε ότι  τελείωσε η απεικόνιση του τοπογραφικού που θα το παραλάβει η ∆ΕΥΑΧ για τη µελέτη της για τα όµβρια που και αυτή έχει ζητήµατα αφού τα όµβρια θα καταλήγουν στον Κλαδισό ποταµό που δεν έχει γίνει οριοθέτηση!  Έπειτα θα ακολουθήσουν η   αρχιτεκτονική και η κυκλοφοριακή µελέτη    ώστε τµηµατικά να δηµοπρατηθεί το   έργο µε το δήµαρχο να προσβλέπει σε χρηµατοδότηση της Περιφέρειας  για τις κατασκευαστικές παρεµβάσεις. Κατέληξε πάντως πως  αν δεν µπορέσει η Περιφέρεια πρόθεση του ∆ήµου  είναι να προχωρήσει τη παρέµβαση µε δικούς του πόρους.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο κ. Λουτσέτης παρατήρησε πως «τόσα χρόνια ζω ως κάτοικος αυτό το “µπαλάκι” ο ένας να ρίχνει την αρµοδιότητα στον άλλο. Η ιδιαιτερότητα είναι ότι έχουµε µια λεωφόρο που µπαίνει µέσα σε ένα χωριό. Το 1978 είχε γίνει µια απαλλοτρίωση από την τότε Νοµαρχία και δείτε περιπτώσεις όπου δεν έχει εφαρµοστεί ώστε να εφαρµοστεί! Πρόκειται για οριστική απαλλοτρίωση!» Για το ζήτηµα της ασφάλειας τόνισε πως «µπαίνουν φορτηγά από την Αγιά προς το κέντρο µε απίστευτη ταχύτητα. Σαµαράκια, κάµερες; Χρειάζονται κάποια έκτακτα, επείγοντα µέτρα!» Απαντώντας στο κ. Αλόγλου τόνισε πως «για το αν υπάρχουν επιχειρήσεις εντός οικισµού καθορίζεται από προεδρικό διάταγµα. Το προεδρικό διάταγµα τις επέτρεπε όχι κάποια απόφαση δηµάρχου».

ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ

Στο έργο της ανάπλασης των 30 οικοδοµικών τετραγώνων και στις επιπτώσεις που θα προκαλέσει στη στάθµευση, ήταν η σχετική ερώτηση από τον κ. Χ. Λουτσέτη. «Είναι αναγκαίο έργο αλλά   θα υπάρξει µεγάλη απώλεια θέσεων στάθµευσης για τους µόνιµους κάτοικους» τόνισε,  υπολογίζοντας στη συνέχεια πως τουλάχιστον 150 θέσεις στάθµευσης θα πάψουν να υφίστανται.

Για το θέµα αυτό ο αντιδήµαρχος κ. Ν. Χαζιράκης είπε πως «τέτοιες απώλειες» στάθµευσης είναι αναµενόµενες σε µεγάλες παρεµβάσεις. «Θα δηµιουργηθεί ένα µικρός περιορισµός στις θέσεις στάθµευσης. Στις συναντήσεις που κάναµε µε τους κατοίκους αποδείχθηκε ότι θα είναι περιορισµένη» είπε, συµπληρώνοντας  έπειτα στον κ. Λουτσέτη ότι όντως ισχύουν οι αναφορές του που έχουν να κάνουν µε τη νοµοθεσία. «Η περιοχή αυτή θα θεσµοθετηθεί ως τέτοια που θα µπορούν να σταθµεύουν οι µόνιµοι κάτοικοι» κατέληξε. Τους λόγους που δεν µπορούν να δοθούν θέσεις στάθµευσης στους µόνιµους κάτοικους στο χώρο του δηµοτικού πάρκινγκ εξήγησε ο κ. Μ. Καλογριδάκης, εκτιµώντας πως η κατάσταση µετά την ανάπλαση θα είναι καλύτερη για τους µόνιµους κατοίκους που θα βρίσκουν θέση, σε αντίθεση µε τους επισκέπτες και αυτούς που παρκάρουν εκ περιτροπής.

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ∆ΕΞΑΜΕΝΩΝ

Για τον καθαρισµό δεξαµενών πόσιµου νερού στην περιοχή των Μουρνιών µετά από «βάσιµες διαµαρτυρίες κατοίκων» ρώτησε ο ανεξάρτητος δηµ. Σύµβουλος κ. Μιχάλης Σχοινάς. Συµπλήρωσε πως επί ∆ήµου Ελ. Βενιζέλου οι δεξαµενές καθαρίζονταν δύο φορές το χρόνο.  Στον κ. Σχοινά απάντησε ο κ. Σηµανδηράκης λέγοντας πως ο τελευταίος καθαρισµός έγινε στις 10 Ιανουαρίου (στις 2 δεξαµενές καις τις βάνες) και υλοποιήθηκε από  συνεργεία της ∆ΕΥΑΧ.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Αναφορικά για το θέµα των τριών νηπιαγωγείων στο κτήριο ιδιοκτησίας της ∆ΥΠΑ  και τα στατικά προβλήµατα της συγκεκριµένης εγκατάστασης, ρώτησε ο Χ. Λουτσέτης. Ο αντιδήµαρχος κ. Α. Βαρδάκης απάντησε  πως µε την εργολαβία του 1 εκ. ευρώ  για την οποία υπάρχει προσωρινός ανάδοχος θα  ξεκινήσουν εργασίες  ώστε το Σεπτέµβριο τα κτήρια θα είναι έτοιµα.

Τέλος απαντώντας στην ερώτηση του κ. Στ. Ζερβάκη για το έτος Μίκη Θεοδωράκη, ο αντιδήµαρχος Γ. Γιαννακάκης µίλησε για τις εκδηλώσεις που θα γίνουν, και ο κ. Καλογριδάκης απάντησε στην ερώτηση της κ. Κ. Μανιµανάκη για το “Μπειλίτικο Ελαιοτριβείο” στο Ακρωτήρι για το τι προτίθεται να κάνει ο ∆ήµος λέγοντας πως το µνηµείο είχε καταπατηθεί και ο ∆ήµος έκανε µια αποτύπωση του στα πλαίσια µιας µελέτης για να γίνει ΚΑΠΗ και προχωράει η αρχιτεκτονική µελέτη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα