Την άποψη ότι δεν πρέπει «να θυσιάζεται μία ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα» στο βωμό των πανελλαδικών εξετάσεων, εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αντώνης Λιάκος, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος της νεοσυσταθείσας επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Γι αυτόν τον λόγο, μία από τις βασικές κατευθύνσεις, στις οποίες θα κινηθεί η επιτροπή διαλόγου, θα αφορά στην αυτονομία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, από τη δευτεροβάθμια. «Οι μαθητές πρέπει να βλέπουν τη γνώση και να χαίρονται, όχι να τρέχουν να κρυφτούν από αυτή» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.
Εμφανίστηκε, ωστόσο, να έχει πλήρη επίγνωση της σημασίας ενός τέτοιου εγχειρήματος, χαρακτηρίζοντας τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία «θέμα υψηλής πολιτικής» και δεσμεύτηκε ότι «θα γίνει ενδελεχότατη μελέτη εκ μέρους της Επιτροπής, προκειμένου να φτάσει σε ένα τελικό αποτέλεσμα». Παράλληλα, ο κ. Λιάκος σημείωσε ότι οι απόψεις του περί αυτονομίας της διαδικασίας ένταξης στα πανεπιστήμια είναι πάγιες και έχουν καταγραφεί στο παρελθόν σε άρθρα του, ενώ πρόσθεσε ότι στο ίδιο μήκος κύματος ήταν στο παρελθόν και τα πορίσματα της αντίστοιχης επιτροπής υπό τον κ. Μπαμπινιώτη.