Σχεδόν το ένα τρίτο των κόκκινων λεωφορείων του Λονδίνου θα κινούνται με καύσιμα από ζωικό λίπος και απόβλητα μαγειρικών ελαίων από το Μάρτιο του 2016.
Οι εταιρείες Stagecoach και Metroline έχουν ήδη υπογράψει συμφωνίες με την εταιρεία Argent Energy για την προμήθεια του «πράσινου» ντίζελ τύπου B20.
Το καθαρότερο υγρό καύσιμο παράγεται από την ανάμειξη πετρελαίου κίνησης με ανανεώσιμο βιοντίζελ από οργανικά απόβλητα, όπως είναι το τηγανόλαδο και το λίπος που απορρίπτεται ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του κρέατος. Εκτός, από την παραγωγή πράσινου καυσίμου, η χρήση τηγανέλαιου σε βιοκαύσιμα λεωφορείων θα συμβάλλει στην προστασία του αποχετευτικού συστήματος που φράσσεται από το λίπος.
Η χρήση καθαρών καυσίμων στα λεωφορεία σύμβολα της βρετανικής πρωτεύουσας θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 21.000 τόνους ετησίως. Ακόμα 48.000 τόνοι εκπομπών CO2 είχαν εξοικονομηθεί το 2013 μετά την εισαγωγή των υβριδικών λεωφορείων.
Μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους, περίπου 3.000 από τα 8.900 λεωφορεία του Λονδίνου θα τροφοδοτούνται από το υβριδικό καύσιμο ντίζελ-λίπους. Πάνω από 600 λεωφορεία της Stagecoach έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το καύσιμο Β20 επί δύο μήνες σε δοκιμαστική βάση.
«Ως παγκόσμια μητρόπολη, το Λονδίνο οφείλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των αερίων θερμοκηπίου και την ελαχιστοποίηση της συμβολής μας στην Κλιματική Αλλαγή», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος της πόλης, Μάθιου Πέντσαρζ.
«Αυτά τα λεωφορεία θα προστεθούν στον ήδη πιο πράσινο στόλο λεωφορείων στον κόσμο, που διαθέτει υβριδικά, εξολοκλήρου ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα», πρόσθεσε.
Η εταιρεία μεταφορών του Λονδίνου (TfL) ανακοίνωσε ότι το σύνολο του βιοντίζελ θα προέρχεται από απόβλητα και όχι από καλλιέργειες. Εκτιμάται ότι τα λεωφορεία που τροφοδοτούνται με βιοντίζελ αποβλήτων B20 εκπέμπουν 10% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Ο «πράσινος» στόλος των κόκκινων λεωφορείων του Λονδίνου περιλαμβάνει ήδη 1.500 υβριδικά και 15 εξολοκλήρου ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Στα τέλη του 2014, η πόλη του Μπρίστολ παρουσίασε το Bio-bus (ή βιολογικό λεωφορείο) που λειτουργεί με φυσικό αέριο βιομεθανίου προερχόμενο από την επεξεργασία ανθρώπινων περιττωμάτων και υπολειμμάτων φαγητού. Πηγή: econews